Skip to main content

Viaplay bij KPN

Viaplay bij KPN
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2441 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 26 juni 2022
Emmy67 schreef:

Was blij met de viaplay app ...

Op welk apparaat gebruikte u die app?

obelisk
Wijsgeer
  • 1005 reacties
  • 26 juni 2022

Aangezien de KPN geen Viaplay app heeft op de box denk ik dat klagen bij Viaplay een betere optie is.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 14 juli 2022

Beste KPN,

Wanneer wordt de Viaplay app beschikbaar op de KPN decoder.

En ja ik heb een oudere smart tv waar de Viaplay app niet op te installeren is.

En ja, ik heb ik geen chromecast en ga ook niet met een chromecast werken. 

Tot nu toe vindt ik het Viaplay echt een aanfluiting, Formule 3 en Formule 2 races alleen via telefoon te bekijken en dan moet je echt gaan lopen zoeken in de app. Er staat geen directe link in de App ook niet via formule 1. En dan heb je een race gevonden dan werkt de app weer niet. Geen WEC, Formule E of DTM te zien.   

Admin: Reactie verplaatst naar algemeen topic over Viaplay

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi en van harte welkom op ons forum @JJ1986! Ik heb je reactie verplaatst naar dit algemene topic over Viaplay. Viaplay is nu niet als app beschikbaar voor de tv-ontvanger. Je kunt dit topic volgen voor het laatste nieuws. Als er nieuws of veranderingen zijn, dan delen we het hier. Bovenin in het startbericht lees je alles over Viaplay bij KPN.

Belangrijk om te weten, Viaplay is geen dienst van KPN. Loop je specifiek tegen problemen aan, neem dan contact op met Viaplay. Viaplay heeft op hun website een uitgebreide collectie aan hulpartikelen. Onderaan die pagina kun je ook contact met ze opnemen.

PeterG
Superuser
  • 61086 reacties
  • 14 juli 2022

@ JJ1986

Waarom ga/wil je niet met een chromecast werken? Je hebt Viaplay al op je telefoon. Om met die app op je tv te kijken ben je met de eenvoudige chromecast v3 al uit. Met één druk op een '’knop'’ in die app kijk je dan op je tv via de chromecast. Slechts éénmalig € 39,-- bij alle fysieke en online electronica shops.

Ik begrijp niet waarom je je zo afhankelijk wilt opstellen van kpn. Terwijl je weet dat je als consument zelf e.e.a. kunt hebben door het gewoon aan te schaffen.

Met de huidige decoders gaat er geen app beschikbaar gaat komen. Die moet voor Linux besturingssysteem dan speciaal, nog, ontwikkeld worden. Gaat niet gebeuren kan ik je wel vertellen. Kosten wegen niet op tegen het gebruik.

Dus stop je ergernis en schaf tegen éénmalige kosten een chromecast aan. Geeft veel plezier met álle apps op je smartphone. Bv ook evt. KPN iTV app, NPOstart (gratis) of andere betaaldiensten als HBO max, Disney+ e.d.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12952 reacties
  • 14 juli 2022
JJ1986 schreef:

Beste KPN,

Wanneer wordt de Viaplay app beschikbaar op de KPN decoder.

En ja ik heb een oudere smart tv waar de Viaplay app niet op te installeren is.

En ja, ik heb ik geen chromecast en ga ook niet met een chromecast werken. 

Tot nu toe vindt ik het Viaplay echt een aanfluiting, Formule 3 en Formule 2 races alleen via telefoon te bekijken en dan moet je echt gaan lopen zoeken in de app. Er staat geen directe link in de App ook niet via formule 1. En dan heb je een race gevonden dan werkt de app weer niet. Geen WEC, Formule E of DTM te zien.   

Admin: Reactie verplaatst naar algemeen topic over Viaplay

“Beste KPN” ??

Beste @JJ1986 op een forum helpen klanten elkaar.

Zoals je ziet kijkt een moderater (KPN medewerker) ook mee en helpt ook.

ViaPlay is GEEN zender.

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst. 

Uitgezonderd F1 op za. en zo, die kan je (tot minimaal eind dit jaar) op kanaal 225 zien. Meer mag er van ViaPlay niet op dit kanaal uitgezonden worden (geld ook voor o.a. Ziggo (kanaal 200)). De reden is dat ViaPlay momenteel onvoldoende bandbreedte heeft om de F1 probleemloos te kunnen verzorgen. 

Zie hier waarop je ViaPlay kunt zien.

ViaPlay moet de app voor de KPN decoder maken.

KPN is afhankelijk van ViaPlay.

Geld ook voor Disney+, etc. 

Een Chromecast kost maar € 39,-- en daar heb je echt heel erg veel plezier van.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 14 juli 2022

probleem van een chromecast is dat ik dan een ander apparaat zoals telefoon moet gebruiken om tv te kijken.  Dat werkt voor mij niet. Twee afstandsbedieningen vind ik al te veel.  Om koffie te zetten hoef ik toch ook niet mijn tosti ijzer tegelijkteiding aan te zetten. Als ik dan even snel naar een F2 of F3 race will kijken moet ik via de telefoon naar de viaplay app in de hoop dat het zichtbaar is vervolgens koppelen met de tv etc etc, 

Ik heb begin dit jaar ergens op de KPN website gelezen dat er in de tweede helft van het jaar een Viaplay app op de KPN decoder zou komen. Dit blijkt dus niet zo te zijn als ik dit lees. Erg Jammer, zeg dan gewoon als KPN zeinde vanaf het begin dat er geen app komt. Ipv te verwijzen naar Viaplay. Hoeveel druk heeft KPN dan gezegt op Viaplay voor het ontwikkelen van een App voor de decoder? Heeft KPN deze vraag uberhaupt gesteld aan Viaplay.  

PeterG
Superuser
  • 61086 reacties
  • 14 juli 2022

Ik denk dat je het met de Chromecast problematischer maakt dan je denkt. Er is overigens ook een Chromecast met afstandsbediening waar je apps op de Chromecast zelf kan zetten te krijgen.

Het valt mij al vaker op dat men het verdwijnen van het Formule 1 kanaal onterecht interpreteert als " Er komt een app".

Ik denk niet dat viaplay een app gaat bouwen voor het Linux systeem waar de ontvangers van KPN op werken. Reken daar dus niet op. Ik heb 2 jaar geleden zelf een Android TV boxje aangeschaft. Lang leve de app vrijheid.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12952 reacties
  • 15 juli 2022
JJ1986 schreef:

probleem van een Chromecast is dat ik dan een ander apparaat zoals telefoon moet gebruiken om tv te kijken.  Dat werkt voor mij niet. Twee afstandsbedieningen vind ik al te veel.  Om koffie te zetten hoef ik toch ook niet mijn tosti ijzer tegelijktijdig aan te zetten. Als ik dan even snel naar een F2 of F3 race wil kijken moet ik via de telefoon naar de ViaPlay app in de hoop dat het zichtbaar is vervolgens koppelen met de tv etc. etc. 

Ik heb begin dit jaar ergens op de KPN website gelezen dat er in de tweede helft van het jaar een ViaPlay app op de KPN decoder zou komen. Dit blijkt dus niet zo te zijn als ik dit lees. Erg Jammer, zeg dan gewoon als KPN zijnde vanaf het begin dat er geen app komt. Ipv te verwijzen naar ViaPlay. Hoeveel druk heeft KPN dan gezegd op ViaPlay voor het ontwikkelen van een App voor de decoder? Heeft KPN deze vraag überhaupt gesteld aan ViaPlay.  

Zoals @PeterG ook aangeeft.

KPN heeft nergens gezegd dat er een app op de KPN decoder gaat komen.

Dat kan ook niet, want KPN is afhankelijk van ViaPlay voor de app. ViaPlay moet hem namelijk maken.

En een telefoon is natuurlijk geen afstandsbediening.

Het heeft dan ook casten.😉

En er is ook een Chromecast met een eigen afstandsbediening.

2 afstandsbedieningen, ik zie geen probleem.

Het is wel jammer dat Logitech de Harmony niet meer maakt, dat was een perfecte universele afstandsbediening. 

En veel moderne tv's hebben een afstandsbediening, die de KPN tv decoder ook kan bedienen.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 5 augustus 2022

Leuk verhaal dit. Heb viaplay vanavond aangeschaft en ga het meteen weer afzeggen. Geen tv zenders, belachelijk. Mijn hisense tv heeft geen app van viaplay en nu het ergste, streamen via google cast is de kwaliteit op sd niveau. Wat een aanfluiting, erg teleurgesteld weer in KPN.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12952 reacties
  • 6 augustus 2022
Jaco0182 schreef:

Leuk verhaal dit. Heb viaplay vanavond aangeschaft en ga het meteen weer afzeggen. Geen tv zenders, belachelijk. Mijn hisense tv heeft geen app van viaplay en nu het ergste, streamen via google cast is de kwaliteit op sd niveau. Wat een aanfluiting, erg teleurgesteld weer in KPN.

ViaPlay is geen zender (nooit geweest).

ViaPlay is een streamingdienst, net zoals Netflix, Disney+, etc.

En KPN heeft hier niets mee te maken, zij innen alleen het geld en sturen dat naar ViaPlay.

ViaPlay, die bepaald wat wel en wat niet mag. 

Je kan met bijvoorbeeld een Chromecast kijken. 😉

Zie ook hier. 

Omdat ViaPlay momenteel onvoldoende bandbreedte heeft en daardoor de F1 problemen kan hebben, mogen Ziggo op kanaal 200 en KPN op kanaal 225 op za. en op zo. de F1 uitzenden.  Meer mag niet van ViaPlay. 

PeterG
Superuser
  • 61086 reacties
  • 6 augustus 2022

Wat jammer dat je teleurgesteld bent in Viaplay. 

Wat is Viaplay?

Viaplay is een nieuwe videostreamingdienst 

Jij schrijft: Leuk verhaal dit. Geen tv zenders.

Ik betwijfel of je het verhaal dus gelezen hebt. Want bovenstaande staat in de éérste alinea. Begint ermee.

streamen via google cast is de kwaliteit op sd niveau. 

Mogelijk heb je een lage bandbreedte? Want hier cast het op HD kwaliteit.

erg teleurgesteld weer in KPN.

KPN is hier wederverkoper. De dienst is van Viaplay zelf.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7597 reacties
  • 6 augustus 2022
Jaco0182 schreef:

Hoi @Jaco0182 en welkom hier op ons forum!

Jammer om te vernemen dat je zo teleurgesteld bent. Zoals @PeterG en @joop2011 al aangeven, zijn we als provider slechts een doorgeefluik, Viaplay is hier nu eenmaal de bepalende partij. Het is eigenlijk hetzelfde als wanneer iemand bijvoorbeeld niet blij is dat er zoveel reclames op televisie zijn, providers hebben geen grip op dat soort zaken. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 86 reacties
  • 6 augustus 2022

Ik heb nu de eerste seizoenshelft van de Formule 1 ViaPlay achter de rug. Omdat KPN alleen de zaterdag en zondag van een raceweekend lineair uitzend via hun ViaPlayExtra kanaal moet ik de vrijdag kijken via de VialPlay app en dat blijft drama. Als tegenwoordig HD uitzendingen de standaard zijn is de ViaPlay stream van de Formule 1 in SD kwaliteit natuurlijk achterhaald en gewoonweg een mindere kwaliteit. Er komt geen verbetering in de wijze waarop ViaPlay de Formule 1 aanbied en ze maken schandalig genoeg gebruik van het feit dat zij het alleenrecht hebben op de uitzendingen. Ik begrijp dat KPN alleen een doorgeefluik is maar als bv ook de vrijdag lineair uitgezonden kan worden en dan ook nog een  mogelijkheid voor opname is het nog te doen. Ik zal niet uitweiden over de bar slechte F1 commentatoren, de wijze van interviews en storende reclames, maar naast F1 bied ViaPlay alleen oude films en slechte docu's aan. Resume, als de Formule 1 volgend seizoen niet behoorlijk wordt aangeboden voor die 15 euro per maand stap ik echt over naar F1 ProTV.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12952 reacties
  • 7 augustus 2022
HansjePansje schreef:

Ik heb nu de eerste seizoenshelft van de Formule 1 ViaPlay achter de rug. Omdat KPN alleen de zaterdag en zondag van een raceweekend lineair uitzend via hun ViaPlay Extra kanaal moet ik de vrijdag kijken via de VialPlay app en dat blijft drama. 

Meer mag KPN van ViaPlay niet uitzenden op kanaal 225.😉

Geld ook voor Ziggo (kanaal 200)

Op vrijdag hebben wij geen problemen (gelukkig).

ViaPlay is in Full HD (niet SD).

Minder mooi beeld heeft hier niets mee te maken, alleen het aantal beeldpunten 1920x1080. 

Nadeel F1 ProTV is, dat op onze LG OLED er geen app voor is.

En ik heb geen zin om de Chromecast op de tv in de woonkamer erop te zetten.😉

Verder moet ik zeggen dat het beeld van ViaPlay beter is dan in het begin.

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst (dus GEEN zender).😉

• 2237 reacties
  • 7 augustus 2022

@HansjePansje Resume, als de Formule 1 volgend seizoen niet behoorlijk wordt aangeboden voor die 15 euro per maand stap ik echt over naar F1 ProTV.

€ 15,00 ga ik er zeker niet voor betalen, zelfs  geen € 13,99. Eind van deze maand ook maar naar F1 Pro Tv, want kan het ook niet meer aan zien - en horen bij Viaplay. Commentaar via de "Olav Mol site" erbij is te doen, maar niet echt ideaal. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12952 reacties
  • 7 augustus 2022
HansaanZet schreef:

@HansjePansje Resume, als de Formule 1 volgend seizoen niet behoorlijk wordt aangeboden voor die 15 euro per maand stap ik echt over naar F1 ProTV.

€ 15,00 ga ik er zeker niet voor betalen, zelfs  geen € 13,99. Eind van deze maand ook maar naar F1 Pro Tv, want kan het ook niet meer aan zien - en horen bij ViaPlay. Commentaar via de "Olav Mol site" erbij is te doen, maar niet echt ideaal. 

😂😂

Ik was juist blij dat ik van het commentaar van Olav Mol af was.

Want die was ik al meer dan zat (en ik weet dat ik lang niet de enige ben)😉

😁😂😀

P.S.

ViaPlay neemt niets zelf op (alleen de beelden met hun eigen reporters), ze kopen dat in bij de overkoepelende organisatie.

Maar ik ga ervan uit, dat dat algemeen bekend is. 😉

PeterG
Superuser
  • 61086 reacties
  • 8 augustus 2022

Als tegenwoordig HD uitzendingen de standaard zijn is de ViaPlay stream van de Formule 1 in SD kwaliteit natuurlijk achterhaald en gewoonweg een mindere kwaliteit.

@HansjePansje . Hier is de app prima HD kwaliteit. Geen verschil te zien met kanaal 225 van kpn. Dat kanaal gebruik ik eigenlijk nooit. (meteen maar wennen aan de app)

Omdat KPN alleen de zaterdag en zondag van een raceweekend lineair uitzend via hun ViaPlayExtra kanaal

Het is Viaplay  die alleen toestemming geeft voor VT3, kwalificatie en race via dat kanaal bij alle providers waar Viaplay Xtra beschikbaar is ( KPN, Ziggo, T-mobile, en Caiway/Delta). Na de laatste race van dit seizoen gaat dat kanaal eruit. Dan is het vanaf dat moment, en volgend F1 seizoen, app only.

Hier ook absoluut niet erg dat Olav en Jack niet meer tijdens de kwali en race te horen zijn. Ik kijk overigens nog wel naar Race Café (het Z.S.aangehouden voor andere sporten) en dan is wel te doen.

Je kunt ook kiezen voor F1 TV PRO (inderdaad). Die hebben echter alleen een app voor televisies met Android-TV. Dus niet voor Samsung bv, waar Viaplay wel op zit.
Verder is F1 TV Pro natuurlijk met streaming devices te krijgen. Boxen of sticks met ab en apps. Of eenvoudigste de Chromecast V3. Dan cast je via de apps in je phone/tablet.

Wat “OPNEMEN” betreft…. via Viaplay kun je tot 2 dagen terugkijken (Philips tv's uitgezonderd, die maar 1 dag).
Via F1 TV Pro kun je nog stokoude uitzendingen zelfs terugkijken.

storende reclames,

Ik heb nog geen reclame gezien tijdens de sportuitzendingen. Alleen korte onderbreking voor reclame voor de eigen streamingdienst. Maar nooit TIJDENS de VT's, kwali en race.

• 0 reacties
  • 8 augustus 2022

@PeterG F1tv heeft geen app voor een smart tv, je kan op een Android TV wat klooien met side loaden van de Android app, maar het is niet officieel ondersteund.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7597 reacties
  • 8 augustus 2022
Doornekamp33 schreef:

@PeterG F1tv heeft geen app voor een smart tv, je kan op een Android TV wat klooien met side loaden van de Android app, maar het is niet officieel ondersteund.

Goed om te weten @Doornekamp33, dat wist ik namelijk niet. Lijkt me toch wel dat daar in de toekomst ooit een keer een app voor gaat komen, gezien de wereldwijde populariteit van de Formule 1?

• 0 reacties
  • 8 augustus 2022

De F1tv had wel een smart TV App, tot Viaplay met de rechten aan de haal ging, zal wel een rechten dingetje zijn die de F1 heeft afgesproken met Viaplay met ingang van dit nieuwe sezoen.

• 1981 reacties
  • 8 augustus 2022

@JanZ_ dat 'klooien' met Sideloaden valt reuze mee hoor! Op een Google of Android tv is dit supersimpel. Je download gewoon een dedicated apk file van apk mirror ofzo. Ikzelf gebruik hierbij een App genaamd 'send files to tv' zowel op je telefoon en tv. Dan kun je dmv 'send' en 'receive' zo het bestand overhevelen. Installeren en klaar is het weer. Alleen soms moet je even een nieuw bestand er opzetten omdat die dan verouderd is en niet meer wordt ondersteunt (krijg je vanzelf een melding van bij openen). Nooit vastlopers, werkt gewoon probleemloos. Klusje van 2 minuten 😎

Olav over de soundbar en klaar is het 😋

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7597 reacties
  • 8 augustus 2022
JeroenB22 schreef:

@JanZ_ dat 'klooien' met Sideloaden valt reuze mee hoor! Op een Google of Android tv is dit supersimpel. Je download gewoon een dedicated apk file van apk mirror ofzo. Ikzelf gebruik hierbij een App genaamd 'send files to tv' zowel op je telefoon en tv. Dan kun je dmv 'send' en 'receive' zo het bestand overhevelen. Installeren en klaar is het weer. Alleen soms moet je even een nieuw bestand er opzetten omdat die dan verouderd is en niet meer wordt ondersteunt (krijg je vanzelf een melding van bij openen). Nooit vastlopers, werkt gewoon probleemloos. Klusje van 2 minuten 😎

<afbeeldingen>

Olav over de soundbar en klaar is het 😋

Dank voor de duidelijke toelichting @JeroenB22! Heb me toevallig laatst eens wat meer verdiept in dat hele Google TV en ik begin het steeds interessanter te vinden haha. 

• 1981 reacties
  • 8 augustus 2022

@JanZ_ lekker doorgaan met verdiepen 😅 Hier al enkele merken tv's versleten, 'vroeger' vanuit ouderlijk huis eigenlijk als 1ste tv op de slaapkamer een Sony gehad (onverwoestbaar ding), toen eenmaal een LG gehad, vervolgens tweemaal een Samsung. Neem echt nooit meer dit soort merken. Sinds november weer een Sony. Echt een verademing, qua materiaalgebruik, bouwkwaliteit en onderdelen is dat vind ik persoonlijk wel de beste keuze. (samsung kreeg vorig jaar spontaan een + vorm in heel het scherm. Op 1 klein plekje was het scherm te warm geworden en na een lange poos dus compleet gebarsten) Maar heb zelf ook geen zin meer in die verschrikkelijke fabrikantensoftware,  na enkele jaren wordt er al niks meer geüpdatet. En moet je eigenlijk uitwijken naar een Streaming device. Dus nu gelijk maar een Google tv gekozen. In 1 jaar toch elk kwartaal al updates gehad. Van software tot beveiligingsupdates enz. En deze tv blijft de komende 7 jaren echt nog wel geüpdatet. En ja ben er blij mee. Interface is gewoon leuk en scherm raakt alleen maar voller o.a. met aanbevelingen enzo. Sommigen haten die reclame aanbevelingen gedoe maar dat maakt het vind ik ook wel weer leuk. (kun je evt uitzetten) Als hier tv aangaat is Google tv gewoon altijd  het startscherm (ook instelbaar) Van daaruit lekker kiezen wat we willen doen. Is ook veel leuker dan tv aanzetten. Reguliere kanalen zien en dan door naar je App menu van je tv,... Verschrikkelijk,... Investeer wat meer en je hebt er gewoon serieus plezier van. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7597 reacties
  • 8 augustus 2022

Jij zou het spul dus wel aanraden begrijp ik ;)

Nu heb ik net sinds een halfjaartje een Samsung QLED 55 Inch met allerlei toeters en bellen wat ik allemaal nog uit moet vogelen. Merendeels dan. Zo'n tv biedt in ieder geval genoeg mogelijkheden! Ik ben wel een nog wat 'traditionele' tv kijker moet ik zeggen en vind het op zijn tijd ook fijn om gewoon doelloos te zappen en kijken wat er op mijn pad komt. Maar dat Google TV heeft toch wel mijn interesse een klein beetje gewekt en het spul is ook best betaalbaar.