Skip to main content

Viaplay bij KPN

Viaplay bij KPN
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2441 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17557 reacties
  • 12 januari 2023

Kijken naar kanaal 225 telt niet als stream. Alleen als je inlogt met je Viaplay account op de app of de website van Viaplay kan je maximaal 2 streams opstarten.

PeterG
Superuser
  • 61045 reacties
  • 12 januari 2023

Op 225 is tot de start van de formule 1 niks te zien.

Kanaal 225 wordt alleen daarvoor gebruikt in de formule 1 weekeinden. En alleen zaterdag en zondag. 

• 685 reacties
  • 12 januari 2023
PeterG schreef:

Kanaal 225 wordt alleen daarvoor gebruikt in de formule 1 weekeinden. En alleen zaterdag en zondag. 

Met een kleine aanvulling, dus niet in de vrije trainingen en ik dacht ook niet bij de qualificatie voor de sprintrace. Daarvoor kan je alleen streamen. 

Ik vind het via ViaPlay niet prettig om naar Formule 1 te kijken, dus dan maar net als bij Darts een Flashscore alternatief

Ik overweeg F1TV zoals door Peter vaak is genoemd hier, maar eigenlijk zou ik dat gewoon graag linear hebben, 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2683 reacties
  • 12 januari 2023
PeterG schreef:

Als ik het mij goed herinner, hebben wij hier naar Darts gekeken via kanaal 225.

PeterG
Superuser
  • 61045 reacties
  • 12 januari 2023
Katana321 schreef:
PeterG schreef:

Als ik het mij goed herinner, hebben wij hier naar Darts gekeken via kanaal 225.

Ja klopt Katana321. Maar dat was een '’extraatje'’ ivm de winterstop van de F1. Was natuurlijk niet echt nodig ivm dreigende overbelasting van de Viaplay servers. Er is nauwelijks naar gekeken. Vele malen minder dan toen het nog bij RTL 7 was.

Behalve voor Formule 1 draait Viaplay al die sporten qua kijken eigenlijk de nek om.

@dommeke Hier heb ik in de sprintrace weekenden wel op de vrijdag ook naar 225 kunnen kijken. In normale weekenden is de VT 1 en 2 op vrijdag niet te zien. VT 3 op zaterdag wel. 

Ik overweeg F1TV zoals door Peter vaak is genoemd hier, maar eigenlijk zou ik dat gewoon graag linear hebben

Euh…. F1TV of Viaplay werkt op dezelfde wijze. Allebei streaming. En lineair: als je Viaplay via KPN neemt heb je voor de Formule 1 dus kanaal 225. Dat is lineair.

F1TV maakt gebruik van hetzelfde Nederlandse commentaar als Viaplay.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 12 januari 2023

Goedemiddag,

Viaplay heeft op dit moment een actie tot 28 februari dat je bij een jaarabonnement 25% korting krijgt.

Ik net met KPN gesproken en dat kan niet bij KPN. Als ik nu mijn abonnement rechtstreeks bij Viaplay afsluit kan ik dan wel inloggen via KPN en ook kanaal 225 gebruiken??

gr hans

PeterG
Superuser
  • 61045 reacties
  • 12 januari 2023

Ik net met KPN gesproken en dat kan niet bij KPN.

Als ik nu mijn abonnement rechtstreeks bij Viaplay afsluit kan ik dan wel inloggen via KPN?

Hoi @Hans nvt . Er zit geen Viaplay app in de kpn ontvangers. Je kan dan wel kijken via je smart-tv, streamingbox/dongel en tablet/smartphone (icm chromecast) en de laptop met de Viaplay website http://viaplay.com 

en ook kanaal 225 gebruiken??

Dat kan alleen als je het abonnement via kpn neemt/betaalt.

Kanaal 225 is alleen de Formule 1 en soms andere live sport. Maar niet bijv. Engels en Duits voetbal. En (heren) handbal. Dat en al het andere is alleen via Viaplay zelf te zien.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 januari 2023

Als ik Viaplay combineer met het Entertainmentkorting ben ik dan verplicht om te kijken via het KPN tv kastje? Of kan dat gewoon via mijn Apple tv of Nvidia Shield tv?

En dan het belangrijkste: je kan een Viaplay account delen. Kan dat nu nog? Ook al zit die persoon bij Ziggo? En kijkt via de app op een Ziggo tv kastje.

PeterG
Superuser
  • 61045 reacties
  • 23 januari 2023

Ja, @JanRienstra . Als je het Viaplay abonnement neemt via kpn dan kan je (alleen) Formule 1 kijken via kanaal 225 van het kastje. En verder kan je via de Viaplay app én website overal kijken waar je maar wilt. Ook op een Ziggo aansluiting (internet).

Je kunt het abonnement met 1 persoon delen. Althans, je kunt 2 streams tegelijkertijd gebruiken. Dus voor de Formule 1 met 1 ander. (mogelijk gaat Viaplay daar nog extra voor rekenen; gelijktijdig gebruik op 2 IP's, maar dat is nu nog niet het geval)

Echter kijk jij dan Formule 1 via het kastje dan kunnen 2 anderen via de app/site kijken.

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 23 januari 2023

Per wanneer gaat KPN de prijs voor Viaplay verhogen nu Viaplay dat zelf in februari ook lijkt te gaan doen?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Als we daar iets over kunnen melden, dan zullen we dat doen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12937 reacties
  • 23 januari 2023

€ 15,99 per maand voor de formule 1 (meer kijk ik niet bij ViaPlay) is een hoop geld.

De Entertainment korting gebruik ik voor HBO Max.😉

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 23 januari 2023
joop2011 schreef:

€ 15,99 per maand voor de formule 1 (meer kijk ik niet bij ViaPlay) is een hoop geld.

Dan kies je toch zeker wel voor F1TV?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12937 reacties
  • 23 januari 2023
wjb schreef:
joop2011 schreef:

Dan kies je toch zeker wel voor F1TV?

Op zich een heel goed idee, maar de app van F1TV zit niet op de LG Oled tv.

En een Chromecast alleen voor F1TV op de tv zetten, zie ik niet zo zitten.

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 23 januari 2023
joop2011 schreef:

Op zich een heel goed idee, maar de app van F1TV zit niet op de LG Oled tv.

En een Chromecast alleen voor F1TV op de tv zetten, zie ik niet zo zitten.

Een Chomecast Google TV HD kost bij Mediamarkt momenteel maar €29,00.

Bron

Daar hoef je het dus niet voor te laten en het werkt echt uitstekend.

TvG2016
Helper
  • 416 reacties
  • 23 januari 2023

Dus een Smart TV is toch niet het ideale apparaat voor alle streamingdiensten?😀

Maar even zonder dollen. Een GoogleTV met Chromecast kost 40 euro. Het abonnement op Viaplay gaat met de nieuwe prijs 192 euro per jaar kosten. F1 TV Pro kost 65 euro per jaar. Van het verschil kan je wel drie Google TV-apparaatjes kopen.

• 1981 reacties
  • 23 januari 2023

Eens, stap af van de apps op je tv voor die 3 tientjes,... Qua gebruiksgemak is de Google tv al +1000! Heel je streaming beleving gaat er ook wel echt op vooruit!

Amazon en Bol, hebben de 4K versie nu voor €55,-

Alfons
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 851 reacties
  • 23 januari 2023
TvG2016 schreef:

Dus een Smart TV is toch niet het ideale apparaat voor alle streamingdiensten?😀

Maar even zonder dollen. Een GoogleTV met Chromecast kost 40 euro. Het abonnement op Viaplay gaat met de nieuwe prijs 192 euro per jaar kosten. F1 TV Pro kost 65 euro per jaar. Van het verschil kan je wel drie Google TV-apparaatjes kopen.

Ik neem aan dat F1TV ook nog wel met een prijsverhoging zal komen.

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 23 januari 2023
Alfons schreef:

Dat verwacht ik eigenlijk niet en in ieder geval niet in die mate zoals bij Viaplay.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12937 reacties
  • 24 januari 2023

Ik heb een Chromecast.

Dus die hoef ik niet te kopen.

Ik gebruik hem alleen op vakantie.

Zoals ik al zei, ga ik hem niet op de tv in de woonkamer zetten.

En dat die ene app er niet op zit, heeft te maken met de keuze van F1TV. 

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 24 januari 2023
joop2011 schreef:

Ik heb een Chromecast.

Heb je de witte Chromecast Google TV?

joop2011 schreef:

En dat die ene app er niet op zit, heeft te maken met de keuze van F1TV. 

Dat is de vraag, misschien is het wel onderdeel van het contract met Viaplay dat de F1TV Pro app niet beschikbaar mag zijn op de televisies.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12937 reacties
  • 24 januari 2023

@wjb 

Nee ik heb de zwarte ronde Chromecast.

TvG2016
Helper
  • 416 reacties
  • 24 januari 2023
Alfons schreef:

Navraag bij hen leert dat zij geen plannen zouden hebben om VOOR het begin van het F1-seizoen met een prijsaanpassing te komen. Voor wat het waard is natuurlijk. Ik verwacht dan eigenlijk ook niet dat na het begin een prijsaanpassing gaat plaatsvinden.

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 24 januari 2023
joop2011 schreef:

Nee ik heb de zwarte ronde Chromecast.

Daarom schreef ik gebruik een Chromecast Google TV (die witte dus) want dan hoef je dus niet te casten omdat de app op dat apparaat zelf staat.

Dat werkt veel prettiger dan casten van telefoon of tablet.

PeterG
Superuser
  • 61045 reacties
  • 24 januari 2023

Joop2011 deze (zie links) Chromecast dus met afstandsbediening. (bijna) geen casten meer nodig. Je zet alle benodigde apps er gewoon op.

Bij Bol.com ( € 29,99) en Mediamarkt op dit moment maar € 29,00.

Dit is de HD versie. Er is ook een 4k versie maar die is duurder en vaak niet echt nodig. Een vriend van mij zei afgelopen zaterdag nog dat Netflix 4k zo mooi is bij mij terwijl ik daar een HD abonnement heb 😉. 

Viaplay is met live sport HD kwaliteit. Of ze met het on demand aanbod ook 4k hebben weet ik niet eens.