Skip to main content
Vraag

Viaplay hapert als reclame is geweest

• November 22, 2025
  • 90 reacties
  • 3572 keer bekeken

Swizzel
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik heb KPN+ en glasvezel. Via de apps van KPN kijk ik Viaplay. 

Ik heb een abonnement met reclame en als er reclame is geweest zie je dat hij bij laden niet terug gaat naar het programma. Dat is heel irritant omdat je dan zelf weer terug moet om op “Live kijken” te klikken. 
Als ik stream via de app Viaplay op mijn tablet, dan is het er niet. Maar ik wil niet streamen, maar gewoon kijken. 

Modem uit en weer heeft niet geholpen. En ook kastje helemaal uit en aan ook niet. 

Wie heeft dit ook, maar belangrijkste wat is de oplossing?

90 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 22, 2025

Waarom kijk je niet met de app van ViaPlay? 

Kijken op de app op je tablet is toch streamen?

Of bedoel je het signaal van de tablet naar de tv sturen? Zo ja, dat heet casten.😉

Swizzel
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 22, 2025

Omdat ik gewoon via de tv wil kijken, zonder hulp van een tablet. 
De functie is er en had vroeger geen problemen. 

En ik stream deze naar mijn tv door te casten via een Chromecast. Zo beter 😉

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 22, 2025

Dus momenteel cast je naar de Chromecast begrijp ik (de Chromecast zelf streamt dan ViaPlay).

Maar hoe kijk je ViaPlay?

Via de KPN tv ontvanger? zo je welke heb je?

Via de Smart tv ViaPlay app?

P.S.

De nieuwste modellen van de Chromecast zijn ook echte mediaspelers en zitten de app's op de Chromecast en hebben ze een eigen afstandsbediening.

Op deze hoef je dus niet meer te casten vanaf de mobiel of tablet.

Swizzel
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 22, 2025

Ik kijk normaal Viaplay via de apps van KPN +

Dus met afstandsbediening naar apps en dan Viaplay. En daar gaat ook de voorkeur naar uit. 

Ik was dus benieuwd of meer mensen die op deze manier naar Viaplay ook dit probleem hebben of hadden en dit hebben opgelost. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 22, 2025

Zelf heb ik (gelukkig) ViaPlay niet meer.

Voor F1 heb ik sinds een paar jaar F1 TV Pro en dat draait gewoon perfect.

Maar als je meer kijkt, dan heb je het abonnement van ViaPlay nodig.

Ik hoor in mij omgeving meer klachten over ViaPlay.

Ik begrijp dat je de Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd) hebt.

ViaPlay heeft ook een abonnement zonder reclame.

Ik weet niet of KPN die ook al aanbied.

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • November 22, 2025

Zelf heb ik de viaplay app op mijn samsung tv geinstalleerd en dat werkt gewoon normaal, zonder gedoe

Swizzel
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 22, 2025

Wij kijken ook darten en hebben verder geen problemen met Viaplay. 
Hopelijk gaat het een keer weg met een update ofzo 😄

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 26, 2025

Goedemorgen ​@Swizzel en bedankt voor jouw bericht :)

Deze herken ik niet direct maar goed dat je er melding van maakt! Heb je de app van Viaplay ook al eens verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd? Dat wil soms wel eens vage problemen verhelpen. En hoe is jouw TV+ ontvanger verbonden met de Experia Box; is dat via een kabel of draadloos via de wifi? 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 27, 2025

Ik heb KPN+ en glasvezel. Via de apps van KPN kijk ik Viaplay. 

Ik heb een abonnement met reclame en als er reclame is geweest zie je dat hij bij laden niet terug gaat naar het programma. Dat is heel irritant omdat je dan zelf weer terug moet om op “Live kijken” te klikken. 
Als ik stream via de app Viaplay op mijn tablet, dan is het er niet. Maar ik wil niet streamen, maar gewoon kijken. 

Modem uit en weer heeft niet geholpen. En ook kastje helemaal uit en aan ook niet. 

Wie heeft dit ook, maar belangrijkste wat is de oplossing?

bij mij ook zeer irritant heb jij inmiddels de oplossing gevonden ik niet ik hoor het graag van wie dan ook 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 27, 2025

Goedemorgen ​@Troop en bedankt voor jouw bericht!

Enorm zuur natuurlijk dat jij dit probleem ook ervaart en goed dat je het aankaart. Zou jij de app eens willen verwijderen en vervolgens opnieuw installeren om te kijken of dit voor de nodige verbetering zorgt? Mocht dat niet helpen, laat het hier dan ook vooral weten zodat we kunnen kijken naar een oplossing. Ik herken deze niet direct dus ik zie je bevindingen graag tegemoet 🙏🏻

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 27, 2025

Beste Jan ik heb alles al meerdere keren gedaan

Onlangs in de nacht een update gehad van kpn voor nieuwe software in de v10 router Ik hoopte dat het probleem hierdoor wel opgelost zal zijn maar helaas het blijft een probleem en ik merk geen verandering in mijn viaplay het blijft een probleem als de reclame voorbij is dan blijft de app gewoon hangen dan druk ik 1x pijltje naar beneden en dan het pijltje naar rechts en dan zijn weer live in de darts app. 

Het blijft een vervelend gedoe en dit is gekomen sinds de reclame er is hiervoor nooit geen ellende gehad mvgr. Ron uit scherpenisse 

Swizzel
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 28, 2025

Goedemorgen ​@Swizzel en bedankt voor jouw bericht :)

Deze herken ik niet direct maar goed dat je er melding van maakt! Heb je de app van Viaplay ook al eens verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd? Dat wil soms wel eens vage problemen verhelpen. En hoe is jouw TV+ ontvanger verbonden met de Experia Box; is dat via een kabel of draadloos via de wifi? 

Helaas werkt dat niet.  Dit weekend komt er een nieuwe tv en is er weer F1. 
Dus ga even kijken hoe het dit weekend gaat. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 29, 2025

goedemorgen jan kpn heb jij mijn klacht gelezen??

en inderdaad heb ik viaplay app al een keer of tich opnieuw geinstalleerd wij kijken via viaplay alleen maar darts en daar zijn de problemen begonnen door de reklameblokken maar ik kijk alleen nog het WK DARTS via de vervelende viaplay app  en dan kap ik met deze duren niet goedwerkende app.of het moet opgelost worden mvgr.RON uit Scherpenisse

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 29, 2025

Ik heb precies hetzelfde, gebeurt op beide KPN tv boxjes dat Viaplay hangt na een reclame (met name tijdens F1) reset modem, kastjes en herinstalleren app haalt niks uit. Glasvezel en bedraad verbonden met modem

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 29, 2025

Hier ook hetzelfde probleem. Na de reclame blijft het scherm hangen op een viaplay logo

Een keer terug en weer naar live en hij doet het weer.

Verder tijdens het kijken valt het beeld niet stil.

Swizzel
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 29, 2025

Fijn om te lezen dat ik hier niet de enige in ben. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 29, 2025

Het is een probleem bij ViaPlay.

Die app is gewoon niet goed.

Ik hoor dit soort klachten ook vaker.

KPN kan hier helemaal niets aan doen, zij maken deze app niet en mogen er ook niets aan veranderen.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 29, 2025

Zelfde probleem hier, echt irritant. 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 29, 2025

Ik heb precies hetzelfde probleem. Na een reclameblok blijft de app hangen. Dan moet ik weer uit en inloggen en kan ik weer kijken tot aan het volgende reclame blok. Pruts werk is het! 😡😡😡

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 29, 2025

Ook ik heb er last van. Erg irritant. Hopelijk is dit bij de race niet het geval.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 29, 2025

Fingers crossed! Maar tijdens de race is het picture-in-picture dus ik hoop dat dat wat uitmaakt. Tijdens de kwalificatie is dat niet zo dan wordt de uitzending onderbroken voor reclame en dan gat het zeker niet goed. 

• Nieuwkomer
  • November 29, 2025

Hier hetzelfde probleem. Nieuwe KPN TV+ geinstalleerd en op beide ontvangers het probleem. 

Michael.V
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • November 29, 2025

Ook ik ervaar sinds een tijdje dit probleem.

App. opnieuw installeren haalt niets uit.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 30, 2025

Ook hier hetzelfde probleem bij de laatste F1 wedstrijden. En het klopt bij de race  gaat bij PIP het beeld wel terug naar de uitzending. Bij Kwalificatie en trainingen dus niet.

Ik zie nog geen oplossingen, heeft Jan van KPN hier nog nieuwe oplossingen voor

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 30, 2025

Zoals ik al schreef, het probleem zit in de app van ViaPlay.

Daar kan KPN niets aan doen.

Maar je hebt ook toegang tot F1 TV Pro, installeer die app en kijk op de ViaPlay site wat je moet doen om hem actief te maken.

Zelf heb ik alleen een abonnement op F1 TV Pro.