Skip to main content
Vraag

Viaplay hapert als reclame is geweest

• November 22, 2025
  • 90 reacties
  • 3572 keer bekeken

Toon eerste bericht

90 reacties

Swizzel
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 30, 2025

Het probleem is niet als je in de app van Viaplay kijkt op bijvoorbeeld een tablet. 
Wij hebben het sinds KPN+. Daarvoor nooit last. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 30, 2025

Zoals ik al schreef, het probleem zit in de app van ViaPlay.

Daar kan KPN niets aan doen.

Het ligt heel waarschijnlijk aan KPN (zie ook vele topics van vast lopende Youtube). Mijn vermoeden is dat door vele bloatwares de box te weinig geheugen heeft. Ik heb nooit probleem met Youtube of Viaplay op mijn Google TV.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 30, 2025

@TDN 

In dat geval hoop ik dat Android tv versie 14 er snel op staat.

En hopen dat dat ook voor dit een verbetering is.

P.S.

Ik heb op de DIW7022 geen problemen met F1 TV Pro.

Maar wat bij de één goed werkt, wil niet zeggen dat het bij een ander ook goed werkt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 30, 2025

Ik hoor in mijn omgeving zo wie zo heel erg veel klachten over ViaPlay.

En velen van hen kijken via de app op de Smart tv.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 30, 2025

Als het ligt bij App van ViaPlay, moeten de forums van andere providers en landen vol lopen met klachten over ViaPlay. Maar je leest daar niet over.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 30, 2025

Als het ligt bij App van ViaPlay, moeten de forums van andere providers en landen vol lopen met klachten over ViaPlay. Maar je leest daar niet over.

zie ook hier.

En zoals ik al melde:

Ook al heb je er zelf geen last van, wil dat niet zeggen dat een ander er wel last van hebt.

Wel jammer dat je me wederom niet op mijn woord geloofd. 

En ik heb geen enkele reden om te liegen of om iets te verzinnen. 

Ik heb nergens aandelen of zo.

Ik hou het hierbij, heb niets meer toe te voegen.😉

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 30, 2025

zie ook hier.

Ook al heb je er zelf geen last van, wil dat niet zeggen dat een ander er wel last van hebt.

Waar kan ik zien dat de gebruiker geen KPN ontvanger gebruikt? De klacht kan zelfs van iemand van dit forum komen. Heb je een voorbeeld uit Ziggo, Odido of landen zoals Sweden, Finnland?

En omdat iemand probleem met Viaplay heeft, stel je al vast dat ligt niet aan KPN ….

Wel jammer dat je me wederom niet op mijn woord geloofd. 

Ik geloof niemand of verhalen, ik geloof alleen onderbouwde argumenten.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 30, 2025

Ik denk dat Joop gelijk heeft. Het is een viaplay app probleem. Overigens maakt dat het probleem er niet minder op. Ik zie een taak voor KPN liggen om dit bij Viaplay aan te kaarten en het zo voor hun klanten op te lossen. Kwestie van goed rentmeesterschap lijkt mij. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 3, 2025

Goedemorgen ​@Swizzel en ook de andere mensen die een soortgelijk probleem ervaren met Viaplay nadat er reclame is geweest!

We hebben dit signaal doorgezet al ben ik wel bang dat dit issue toch echt aan de kant van ViaPlay zelf ligt, het is immers ook hun eigen app.

Bij een Viaplay abonnement zit trouwens ook een gratis F1 TV abonnement. Als je ongeveer naar halverwege de pagina scrollt op: Stream Formule 1 rechtstreeks op F1 TV | F1 TV dan zie je hoe je het gratis account kunt activeren. Deze app kun je ook op de KPN TV+ Box installeren. hopelijk hebben jullie hier allemaal iets aan en kunnen jullie de laatste race gewoon kijken zonder die vervelende haperingen na een reclameblok!  

• Nieuwkomer
  • December 18, 2025

Hier ook hetzelfde probleem, na iedere reclame blok eerste weer terug naar het hoofdmenu van viaplay en dan weer live kijken. 

Vet irritant!!!

Daan Willems
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • December 21, 2025

Hier hetzelfde probleem.. sinds 3 dagen overgestapt op kpn en ook pas sindsdien het probleem dat viaplay continu in de reclame van het wk darts stopt met afspelen...

Robbietobbie
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 23, 2025

Ook hier problemen, altijd na tweede reclame blok vastloper. Naar voren spoelen werkt dan. Bij darts nu overigens. Vervelend probleem. 

• Nieuwkomer
  • December 23, 2025

De problemen die hierboven staan, ervaar ik ook. Sinds kort Viaplay via KPN aangeschaft. Kijk nu darten. Na iedere reclameuitzending blijft de app hangen en moet deze dan opnieuw opstarten. Uitermate IRRITANT.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • December 23, 2025

Wat mij betreft ligt het niet aan de Viaplay-app. Via KPN, loopt ie absoluut altijd vast na de reclame.
Gebruik ik de Viaplay-app die is geïnstalleerd op mijn Samsung tv, dan is er niets aan de hand. Lijkt mij duidelijk dus.

Overigens wel bloedirritant. 

Zelfde met (nog steeds) die paar secondes geen geluid, keer op keer. Via KPN kastje kan je er donder op zeggen. En ja, ik heb alles gelezen, alles getest, het blijft zo.

Via tv, met wat dan ook, niets aan de hand.

Robbietobbie
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 23, 2025

Probeer vooruit te spoelen, paar keer drukken. Scheelt opnieuw opstarten van de APP. 

• Nieuwkomer
  • December 23, 2025

Hier zelfde probleem nu met het darten..... Super irritant na zowel de 1ste set als de 2de....

• Nieuwkomer
  • December 23, 2025

Hier ook een vastloper bij elke bijna elke Viaplay reclame en soms zelfs dat de stream zichzelf sluit en dan weer gestart dient te worden. Echt waardeloos, zojuist via de Viaplay op de tv geprobeerd en dan nergens last van.

Robbietobbie
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 23, 2025

Viaplay op je TV installeren lijkt oplossing dus begrijp ik? Of op los ander streaming device (Google TV, Apple TV)?

Dan gaat het argument van KPN ("Viaplay is een eigen app, dus probleem ligt daar en niet bij ons") gewoon dus niet op.

Dus KPN, graag oplossen. 

• Nieuwkomer
  • December 23, 2025

Dat lijkt er wel op.

Heb nog even getest of het de Android app is die het probleem heeft, aangezien mijn TV niet de Android app gebruikt en het daar wel werkt.

Maar op mijn tablet en telefoon (beide Android zoals het KPN kastje), daar loopt het gewoon door terwijl het KPN kastje vast loopt. Dus lijkt toch echt een combinatie van KPN kastje + Viaplay App te zijn.

• Nieuwkomer
  • December 23, 2025

Dat hier na zoveel tijd nog geen oplossing voor is gevonden.

Niet te kijken zo…

mag kpn wel eens wat aan gaan doen

• Nieuwkomer
  • December 27, 2025

Hier ook echt heel irritant!! Na elke set weer opnieuw aanklikken om verder te kunnen kijken.

• Nieuwkomer
  • December 27, 2025

Hier ook. Had meer verwacht van KPN. Oplossing?

• Helper
  • December 27, 2025

Ik heb het voorgaande gelezen en nu ook darts aan het kijken via de Viaplay app op de tv. Geen vastloper meer na de reclame tune. 
Als ik via de KPN tv+ box via de Viaplay app kijk, loopt de uitzending vast. Moet je met de afstandsbediening naar live (rechts) klikken en dan kom je weer in de uitzending. 
Is niet erg handig, daarom nu maar via de app op tv aan het kijken. 

• Deelnemer
  • December 27, 2025

Ik heb KPN+ en glasvezel. Via de apps van KPN kijk ik Viaplay. 

Ik heb een abonnement met reclame en als er reclame is geweest zie je dat hij bij laden niet terug gaat naar het programma. Dat is heel irritant omdat je dan zelf weer terug moet om op “Live kijken” te klikken. 
Als ik stream via de app Viaplay op mijn tablet, dan is het er niet. Maar ik wil niet streamen, maar gewoon kijken. 

Modem uit en weer heeft niet geholpen. En ook kastje helemaal uit en aan ook niet. 

Wie heeft dit ook, maar belangrijkste wat is de oplossing?

Ik heb exact hetzelfde probleem.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 28, 2025

Zoals ik in een andere topic (eigenlijk zelfde soort inhoud) vermelde.

Het is heel erg vreemd dat de één veel last heeft, de ander minder en sommige helemaal niet.

Dit is volgens mij ook niet te verklaren.

Wat ik (persoonlijk) wel vind, is dat KPN allang Android TV versie 14 erop had moeten zetten.

Mijn gevoel zegt me dat hij dan veel stabieler en beter gaat werken.

Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.

De KPN Soundbox draait op Android tv versie 12, weet iemand of deze dezelfde of minder problemen hiermee heeft?

De Sagemcom DIW7022 heeft nog een heel oud besturingssysteem, Android TV versie 11

En dat is mijn inziens niet de beste of stabielste versie.

Gelukkig kan bijna iedereen de app's ook op de Smart tv zien.

Maar op 1 box alles is natuurlijk veel makkelijker.