Skip to main content
Vraag

Viaplay hapert als reclame is geweest

• November 22, 2025
  • 90 reacties
  • 3572 keer bekeken

Toon eerste bericht

90 reacties

• Deelnemer
  • December 28, 2025

Bij mij stopt Viaplay ook als de reclame begint tijdens het darten kijken 

• Nieuwkomer
  • December 28, 2025

Zelfde probleem hier, alles gereset maar helpt allemaal niet. Erg irritant. Dus KPN, wat is nu de echte oplossing? 

• Nieuwkomer
  • December 28, 2025

Ik heb al weken dezelfde problemen. Viaplay geeft aan dat het aan de wifi ligt. Tijdens het kijken is er echter geen storing 

• Deelnemer
  • December 28, 2025

Hoi Walter, wij kijken via een UTP kabel 

• Helper
  • December 28, 2025

Ik ook via UTP kabel

• Deelnemer
  • December 28, 2025

Ik bedoel wij kijken via de UTP kabel en toch telkens stopt uitzending als de reclame begint. 

dat verhaal VIAPLAY over wifi klopt hier dus niet 

• Nieuwkomer
  • December 28, 2025

Ik heb dit probleem ook. Dit is volgens mij pas in juni/juli begonnen. Daarvoor was dat niet dat viaplay na reclame vast liep

• Nieuwkomer
  • December 28, 2025

Hier dus ook zelfde probleem, mis nog steeds een werkende oplossing, zwaar irritant.

• Nieuwkomer
  • December 28, 2025

Bij mij blijft Viaplay hangen nadat ze wegschakelen van de wedstrijd terug naar de studio. Beeld blijft hangen na Viaplay-logo tussenscherm. Ik kijk via de Viaplay app op de televisie.

• Deelnemer
  • December 28, 2025

Hier precies op hetzelfde moment zoalsjij beschrijft

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 28, 2025

Ik had het probleem ook bij viaplay tijdens de f1 kwalificaties of bij het voetbal (engels, duits). Na ieder reclameblok blijft het viaplay logo hangen. Alleen op de kpn tv+ box, niet op andere platformen (ios, lg, tcl-googletv).

Verwijderen en herinstalleren van app was toen het advies van viaplay, maar zoals ook hierboven te lezen is lost dat het probleem niet op. Voor meer hulp stuurde de chatbot me door naar kpn. Vervelend is dat je als klant van kpn niet aan viaplay betaalt, maar aan kpn. En kpn je doorstuurt naar viaplay, omdat het de viaplay app is. 

Hopelijk lost kpn het probleem op of vraagt het viaplay het probleem op te lossen voordat het nieuwe formule-1 seizoen weer begint. Tot die tijd heb ik mijn viaplay abonnement maar stopgezet. Voetbal kijk ik wel (tijdelijk) via andere kanalen… ik hou dit topic in ieder geval wel in de gaten.

• Nieuwkomer
  • December 29, 2025

Mijn zoon heeft viaplay aangeschaft voor darts en nog steeds blijft de app hangn na reclame. Als je de kpn+ box uitzet en via de app op tv kijkt doet hij het prima. Bij Ziggo zie ik geen enkele melding over dit probleem dus ik denk toch dat de kpn+ box software de schuldige is. 

DirtyHarrie
Deelnemer
  • Deelnemer
  • December 29, 2025

Dit is geen kpn probleem. Ik ben klant van delta en heb exact hetzelfde probleem. Als ik via de telefoon naar mijn chromecast stream gebeurd exact hetzelfde. 

Ik gok dat het meer een trucje van viaplay is om je over te halen om een duurder abonnement te nemen zonder reclame.

Bij de f`1 races ging het altijd goed, maar tijdens het wek darts is het elke wedstrijd raak.

• December 29, 2025

Ik heb een Sony android tv, verbonden met internet via kabel. Verder heb ik een DIW7022 android tv-modem van KPN, verbonden met een UTP kabel. Ik keek viaplay via dit KPN modem en had exact dezelfde problemen als voorheen door jullie allen beschreven: set bij darts was klaar, er verscheen een viaplay-logo en het beeld bleef hangen. Erg irritant. 

Ik heb nu de Viaplay-app rechtstreeks op mijn android tv geïnstalleerd en het draait als een tiet. Loopt steeds door, weg problemen. 

Dit wil dus zeggen dat de problemen wel degelijk te linken zijn aan het KPN android systeem.

Werk voor jullie dus, KPN!

Ad

• Deelnemer
  • December 29, 2025

Bedankt ad1954 voor deze oplossing 

dus het is wel duidelijk  het probleem bij de KPN zit. 
Ik betaal voor dit abonnement ook de KPN

Dus de KPN is nu aan zet om met een oplossing te komen voor het door hun veroorzaakt probleem 

DirtyHarrie
Deelnemer
  • Deelnemer
  • December 29, 2025

Ik heb een Sony android tv, verbonden met internet via kabel. Verder heb ik een DIW7022 android tv-modem van KPN, verbonden met een UTP kabel. Ik keek viaplay via dit KPN modem en had exact dezelfde problemen als voorheen door jullie allen beschreven: set bij darts was klaar, er verscheen een viaplay-logo en het beeld bleef hangen. Erg irritant. 

Ik heb nu de Viaplay-app rechtstreeks op mijn android tv geïnstalleerd en het draait als een tiet. Loopt steeds door, weg problemen. 

Dit wil dus zeggen dat de problemen wel degelijk te linken zijn aan het KPN android systeem.

Ad

En met welke modem is je android tv nu verbonden dan? Nog steeds aan die kpn modem neem ik aan. Het ligt niet aan de provider.. Het probleem ligt aan de viaplay app die niet goed werkt.

• Helper
  • December 29, 2025

Ik zit nu 2 weken op het glasvezelnetwerk van KPN. Viaplay kijk ik ook rechtstreeks op mijn Sony Bravia Android tv (2025 model).

Ik ervaar ook hetzelfde probleem, vanavond 2x. Even de back toets en opnieuw kijk live toets indrukken verhelpt het probleem. Toen ik nog op Ziggo netwerk zat had ik het ook geregeld met voetbal wedstrijden.

Daarnaast maak ik alvorens Viaplay op te starten een vpn verbinding met iemand met een Ziggo aansluiting. Betwijfel of het probleem bij KPN zit, eerder bij Viaplay zelf.

• Nieuwkomer
  • December 29, 2025

Mikula1951,

Net een paar weken overgestapt van Ziggo (coax),naar KPN ( koperdraad).

Viaplay had ook bij Ziggo weleens storingen.

Maar dit kijken via het KPN + ontvanger kastje is geen pretje,na elke onderbreking van de wedstrijd ,blijft het logo zichtbaar.

Inderdaad,via mijn Samsung TV app van Viaplay,geen problemen,evenals kijken op mijn Ipad en via mijn Apple TV kastje.

Het lijkt mij sterk dat dit niet opgelost kan worden.

• December 30, 2025

Ad

En met welke modem is je android tv nu verbonden dan? Nog steeds aan die kpn modem neem ik aan. Het ligt niet aan de provider.. Het probleem ligt aan de viaplay app die niet goed werkt.

Mijn Android TV is gewoon verbonden met een sitecom router, net als de PC en het KPN-modem.

Maar DirtyHarrie, waarom heb ik dan geen probleem als ik kijk via de app op mijn android Sony TV, daar werkt de app correct. Ik denk echt dat ze bij KPN ergens een schakeling missen.

Ad

• Helper
  • December 30, 2025

Ik zag dat er een update was van de Viaplay app.

Er is hoop voor vanavond wanneer er 3 Nederlanders in de ring komen!

Helaas, 1e vastloper is een feit!

• Helper
  • December 30, 2025

Update voor de KPN tv box of voor een/de Android TV?

• Helper
  • December 30, 2025

Update voor de KPN tv box of voor een/de Android TV?

Ik gebruik de tv om te kijken. Beide apparaten zijn Android dus neem aan dat de update op beide beschikbaar is. Zoals hierboven aangegeven: na update alweer een vastloper gehad!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 30, 2025

Voor iedereen die hier hinder van ondervind; ik kan me de frustratie oprecht goed voorstellen, niet fijn kijken op deze manier. We hebben het wederom aangekaart bij het TV Team en ze gaan hier naar kijken. Zodra er meer bekend is, zal ik dat hier uiteraard ook delen!

DirtyHarrie
Deelnemer
  • Deelnemer
  • December 30, 2025

Ad

Mijn Android TV is gewoon verbonden met een sitecom router, net als de PC en het KPN-modem.

Maar DirtyHarrie, waarom heb ik dan geen probleem als ik kijk via de app op mijn android Sony TV, daar werkt de app correct. Ik denk echt dat ze bij KPN ergens een schakeling missen.

Ad

Je tv is dus ook gewoon via de router verbonden met de kpn modem. Dan ligt het probleem dus niet bij kpn. Ik heb glasvezel van delta en heb exact hetzelfde probleem, dus het probleem ligt echt bij viaplay.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • December 30, 2025

Het gaat niet om de router, het gaat om het tv kastje van KPN met daarop de app van Viaplay, die blijft hangen.

Mijn tv heeft ook internet via de router, en als ik op mijn tv de Viaplay app heb staan zijn er geen problemen, lijkt me dus duidelijk dat het niet aan de app van Viaplay ligt maar aan het tv-kastje van KPN.