Skip to main content
Vraag

Viaplay hapert als reclame is geweest

• November 22, 2025
  • 90 reacties
  • 3572 keer bekeken

Toon eerste bericht

90 reacties

DirtyHarrie
Deelnemer
  • Deelnemer
  • December 30, 2025

Het gaat niet om de router, het gaat om het tv kastje van KPN met daarop de app van Viaplay, die blijft hangen.

Mijn tv heeft ook internet via de router, en als ik op mijn tv de Viaplay app heb staan zijn er geen problemen, lijkt me dus duidelijk dat het niet aan de app van Viaplay ligt maar aan het tv-kastje van KPN.

Zoals ik al zei heb ik een andere provider en ervaar dezelfde problemen, dus dan ligt het niet aan de provider, maar aan de app. Het ligt dus niet aan het tv kastje, maar overduidelijk aan de viaplay app.

Waarschijnlijk heeft viaplay meerdere versies van hun app.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 30, 2025

Hallo ​@DirtyHarrie .

Waar heb jij de Viaplay app op?

Kastje van je provider? Als dat het Android-TV kastje is van Delta of Odido zou mijn conclusie zijn dat het in de Android-TV app zit.

De Viaplay app op Tizen, het systeem op Samsung, werkt hier goed.

Zie ook 

DirtyHarrie
Deelnemer
  • Deelnemer
  • December 31, 2025

Hallo ​@DirtyHarrie .

Waar heb jij de Viaplay app op?

Kastje van je provider? Als dat het Android-TV kastje is van Delta of Odido zou mijn conclusie zijn dat het in de Android-TV app zit.

De Viaplay app op Tizen, het systeem op Samsung, werkt hier goed.

Zie ook 

Op mijn tv in mijn woonkamer stream ik het via de app op de tv, dat geeft geen problemen.
Als ik het in mijn kantoor wil kijken (kantoor aan huis) stream ik het via mijn telefoon naar de chromecast en daar loopt hij elke keer vast bij het darten. 

Het lijkt mij overduidelijk dat dit niet een probleem is wat je bij de provider moet zoeken, zoals veel mensen hier roepen. Het is een probleem in de viaplay app.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 31, 2025

Hoi, ​@DirtyHarrie . Ik heb in de voorkamer de witte chromecast Google-TV. Daar zit de app in en werkt prima.

Casten doe ik thuis helemaal niet meer.

DirtyHarrie
Deelnemer
  • Deelnemer
  • December 31, 2025

Hoi, ​@DirtyHarrie . Ik heb in de voorkamer de witte chromecast Google-TV. Daar zit de app in en werkt prima.

Casten doe ik thuis helemaal niet meer.

Ik heb in mijn kantoor nog een oude flatscreen tv, dus geen smart tv. Daar heb ik een chromecast aan gerkoppeld en dan stream ik via mijn telefoon viaplay naar de chromecast. 

Ook stream ik de tv zenders en netflix via mijn telefoon naar mijn chromecast en die geven nooit problemen, dus mijn idee is dat het echt een probleem is van de viaplay app.

Ik zie hier een hoop mensen hun provider de schuld geven. Ik zit niet bij kpn, maar bij delta (glasvezel) en ik ervaar dezelfde problemen met de viaplay app, dus naar mijn mening ligt het niet aan de provider maar aan de viaplay app.

Fijne jaarwisseling!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 31, 2025

Ik heb op een oude flatscreen uit 2012 juist een streaming apparaatje. Dan hoef je niet meer te casten en is het eigenlijk weer een moderne smart-tv 😉 ​@DirtyHarrie . En de Viaplay app daarop werkt wel.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 31, 2025

Ook stream ik de tv zenders en netflix via mijn telefoon naar mijn chromecast en die geven nooit problemen, dus mijn idee is dat het echt een probleem is van de viaplay app.

Weer een, de de werkwijze van casten niet begrijpt en valse beschuldiging aan de app geeft.

• Topper
  • January 1, 2026

Het probleem zit in het KPN kastje.

DirtyHarrie
Deelnemer
  • Deelnemer
  • January 1, 2026

Totale onzin. Ik zit bij een andere provider en had exact dezelfde problemen. Vandaag een update gehad van de viaplay app en nu werkt het goed. Het was dus overduidelijk een fout in de viaplay app.

• Topper
  • January 1, 2026

Op mijn beide kpn kastjes stopt elke keer de app. Op de app in mijn LG tv gaat het wel goed. Ook op mijn samsung smartphone gaat het goed. Het gekke is dat ik op mijn smartphone geen reclame zie. Op de tv en kpn wel. Heb gewoon basis abonnement 19,95

• Helper
  • January 1, 2026

Totale onzin. Ik zit bij een andere provider en had exact dezelfde problemen. Vandaag een update gehad van de viaplay app en nu werkt het goed. Het was dus overduidelijk een fout in de viaplay app.

Bij mij is de Viaplay app op mijn Samsung tv nu versie 25.51.1. Maar hij blijft nog steeds hangen. ​@DirtyHarrie  welke versie is het bij jou?

update: blijkbaar is het nu oké. Dus bij deze app versie is het opgelost, want de uitzending loopt nu door 👍🤞

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 1, 2026

15:31.

Hier nu ook 25.51.1 ​@DirtyHarrie en ​@Marcoss1968 .

Maar nu knalt de app er compleet uit midden in een worp van Gary Anderson. Op Android-TV kastje. Wel die van kpn.

En... loopt ie nog steeds vast op het Viaplay logo na de reclame. 

DirtyHarrie
Deelnemer
  • Deelnemer
  • January 1, 2026

15:31.

Hier nu ook 25.51.1 ​@DirtyHarrie en ​@Marcoss1968 .

Maar nu knalt de app er compleet uit midden in een worp van Gary Anderson. Op Android-TV kastje. Wel die van kpn.

En... loopt ie nog steeds vast op het Viaplay logo.

Mochten andere apps zoals netflix, disney+, amazon prime en de gewone tv zenders het wel gewoon doen, dan is het toch duidelijk dat het probleem niet bij de provider ligt maar aan de app van viaplay?

• Nieuwkomer
  • January 3, 2026

Hier het zelfde irritante probleem dat viaplay steeds stopt bij reclameblok.

• Helper
  • January 3, 2026

Hier het zelfde irritante probleem dat viaplay steeds stopt bij reclameblok.

Bij mij ook weer. Was toch nog niet gefixt. 
nu gewoon finale darts kijken via tv app.