Skip to main content

Hallo, kunnen jullie de Viaplay app ook in de KPN appstore zetten? Dan hoeft het niet via smart tv.

 

Alvast bedankt. 

 

KPN heeft helemaal geen appstore. U wilt de app op de tv ontvanger van KPN. Viaplay moet die app maken. Niet KPN. Het zal waarschijnlijk nog een paar maanden duren voordat Viaplay die app beschikbaar stelt aan KPN. Dan zal KPN hem toevoegen aan de tv ontvanger. 


Hoi Nick,

 

Ik kan via de kpn box ook youtube en prime kijken, dat is neen ik aan niet een erg andere app dan die op de smart tv. 


Hoi Nick,

 

Ik kan via de kpn box ook youtube en prime kijken, dat is neen ik aan niet een erg andere app dan die op de smart tv. 

Een app voor de tv ontvanger moet zowat van de de grond af volledig nieuw ontwikkeld worden. Voor u als gebruiker zal die app er dan hetzelfde uit zien. Dat is ook de bedoeling. Maar ... het is net als een motor van een Volkswagen. Die kan je ook niet zomaar eventjes in een Opel zetten. Dat gaat echt niet zomaar passen.


Via Ziggo is de Viaplay app anders al beschikbaar vanaf 17 maart. Hopelijk dan ook snel bij KPN


Hoe moeilijk kan het zijn,  om de viaplay app, net als Netflix etc,  te plaatsen bij de overige app's? Ik had dus beter bij ziggo kunnen blijven achteraf. 


Viaplay moet dat ook willen en het faciliteren.  En dat doen ze blijkbaar niet.


Oké,  maar ik blijf het vreemd/jammer vinden,  dat het wel bij ziggo op de media next box is geïnstalleerd. 


Viaplay zit in de opstartfase.  Ze kunnen niet alles tegelijk.  Het zou zomaar kunnen dat het wel een keer gaat gebeuren. Bij andere streamingsdiensten duurde het ook een tijdje.


Oké,  maar ik blijf het vreemd/jammer vinden,  dat het wel bij ziggo op de media next box is geïnstalleerd. 

 

Maar als je de Next box van Ziggo hebt, dan heb je ook een duurder pakket van Ziggo.

--------------------------- 

Wat is een Ziggo Mediabox Next? De Ziggo Mediabox Next is de meest recente mediabox van Ziggo. Je krijgt ‘m gratis indien je een Max of Giga abonnement afsluit bij Ziggo. Met de Mediabox Next kun je genieten van televisie op 4K kwaliteit. Je kunt met de box gemakkelijk meerdere programma’s tegelijk opnemen en later terugkijken.

--------------------------- 

 

P.S.

Persoonlijk geef ik altijd de voorkeur aan de app in de Smart TV

Nooit problemen.


Allemaal leuk en aardig die reacties maar niet iedereen heeft een dure smart tv en zijn van de apps afhankelijk van kpn. Nee wij mogen daarvoor in de plaats naar onze gsm/tablet staren  om naar een film te kijken. Weet je hoe irritant dat is terwijl we allemaal dezelfde kosten moeten betalen voor een viaplay abo maar niet dezelfde functies kunnen gebruiken 


Allemaal leuk en aardig die reacties maar niet iedereen heeft een dure smart tv en zijn van de apps afhankelijk van kpn. Nee wij mogen daarvoor in de plaats naar onze gsm/tablet staren  om naar een film te kijken. Weet je hoe irritant dat is terwijl we allemaal dezelfde kosten moeten betalen voor een viaplay abo maar niet dezelfde functies kunnen gebruiken 

Dan gebruik je toch een Chromecast van 45 euro? Dan heb je het beeld van de tablet of gsm alsnog op de tv.


Allemaal leuk en aardig die reacties maar niet iedereen heeft een dure smart tv en zijn van de apps afhankelijk van kpn. Nee wij mogen daarvoor in de plaats naar onze gsm/tablet staren  om naar een film te kijken. Weet je hoe irritant dat is terwijl we allemaal dezelfde kosten moeten betalen voor een viaplay abo maar niet dezelfde functies kunnen gebruiken 

Dan gebruik je toch een Chromecast van 45 euro? Dan heb je het beeld van de tablet of gsm alsnog op de tv.

Waarom speciaal voor de Viiaplay apo een extra Chromecast aanschaffen, terwijl je dat voor de andere apps niet hoeft. Bovendien betaal je al genoeg m.i.


Allemaal leuk en aardig die reacties maar niet iedereen heeft een dure smart tv en zijn van de apps afhankelijk van kpn. Nee wij mogen daarvoor in de plaats naar onze gsm/tablet staren  om naar een film te kijken. Weet je hoe irritant dat is terwijl we allemaal dezelfde kosten moeten betalen voor een viaplay abo maar niet dezelfde functies kunnen gebruiken 

Dan gebruik je toch een Chromecast van 45 euro? Dan heb je het beeld van de tablet of gsm alsnog op de tv.

Waarom speciaal voor de Viiaplay apo een extra Chromecast aanschaffen, terwijl je dat voor de andere apps niet hoeft. Bovendien betaal je al genoeg m.i.

Omdat de viaplay app nog niet op de tv ontvanger van KPN beschikbaar is.


De KPN ontvanger is geen Android dingetje maar werkt op een heel ander platform. Kennelijk is het op dit moment niet opportuun voor dit platform een app te ontwikkelen.

Overigens was alle informatie met betrekking tot ‘ontvangst' van te voren bekend en is het wel kunnen bekijken op de KPN ontvanger een misplaatste aanname geweest.


De KPN ontvanger is geen Android dingetje maar werkt op een heel ander platform. Kennelijk is het op dit moment niet opportuun voor dit platform een app te ontwikkelen.

Overigens was alle informatie met betrekking tot ‘ontvangst' van te voren bekend en is het wel kunnen bekijken op de KPN ontvanger een misplaatste aanname geweest.

Oh dus ik kan zonder TV-Ontvanger op kanaal 225 kijken op zaterdag en zondag als F1 bezig is?


@ArjanL3 , Waar haal jij steeds die aannames vandaan, er kan op 225 de F1 alleen gekeken met de ontvanger, de iTV app op de TV zou misschien kunnen, maar niet op de Android app omdat buitenshuis kijken niet word toegestaan door ViaPlay via kanaal 225, en waarom zou het via de iTV app moeten, dan heb je een TV waar de ViaPlay app ook op kan werken.

Plus, daarbij gaat de vraag over het feit of er een ViaPlay app op de ontvanger kan komen, beetje lastig geformuleerd want KPN heeft geen App store waar je zelf kunt kiezen welke,  maar de strekking is wel duidelijk.


Allemaal leuk en aardig die reacties maar niet iedereen heeft een dure smart tv en zijn van de apps afhankelijk van kpn. Nee wij mogen daarvoor in de plaats naar onze gsm/tablet staren  om naar een film te kijken. Weet je hoe irritant dat is terwijl we allemaal dezelfde kosten moeten betalen voor een viaplay abo maar niet dezelfde functies kunnen gebruiken 

Dan gebruik je toch een Chromecast van 45 euro? Dan heb je het beeld van de tablet of gsm alsnog op de tv.

Waarom speciaal voor de Viiaplay apo een extra Chromecast aanschaffen, terwijl je dat voor de andere apps niet hoeft. Bovendien betaal je al genoeg m.i.

 

Disney+, etc. staan ook niet op de KPN tv decoder.

Dus voor de Disney+, ViaPlay, etc. moet je of een “recente” Smart tv of een Chromecast, of PC via Browser, etc. hebben. 

 

Persoonlijk kijk ik zo wie zo het liefst de streamingdiensten via de Smart TV.

Ik gebruik momenteel de Logitech Harmony One Ultimate, dus maar 1 AB nodig.

Als hij stuk is, kan ik via de LG Smart remote ook de KPN tv decoder compleet bedienen, dus dan alleen voor de Blu-Ray een 2de AB nodig (maar die gebruik ik toch heel erg weinig. 

 

De Chromecast heeft nog een voordeel, je kan hem ook meenemen op vakantie. 


De KPN ontvanger is geen Android dingetje maar werkt op een heel ander platform. Kennelijk is het op dit moment niet opportuun voor dit platform een app te ontwikkelen.

Overigens was alle informatie met betrekking tot ‘ontvangst' van te voren bekend en is het wel kunnen bekijken op de KPN ontvanger een misplaatste aanname geweest.

Oh dus ik kan zonder TV-Ontvanger op kanaal 225 kijken op zaterdag en zondag als F1 bezig is?

Ik snap niet goed waar je met deze opmerking naar toe wil. Maar goed, kanaal 225 is een lineaire stream van KPN die alleen op gezette (met Viaplay afgesproken tijden) een bepaald programma doorgeeft. Dit staat verder los van Viaplay en hun on-demand infrastructuur.

En ja, hetzelfde programma is ook via de Viaplay apps voor Android, Apple, en diverse TV's te volgen.


De KPN ontvanger is geen Android dingetje maar werkt op een heel ander platform. Kennelijk is het op dit moment niet opportuun voor dit platform een app te ontwikkelen.

Overigens was alle informatie met betrekking tot ‘ontvangst' van te voren bekend en is het wel kunnen bekijken op de KPN ontvanger een misplaatste aanname geweest.

Oh dus ik kan zonder TV-Ontvanger op kanaal 225 kijken op zaterdag en zondag als F1 bezig is?

Ik snap niet goed waar je met deze opmerking naar toe wil. Maar goed, kanaal 225 is een lineaire stream van KPN die alleen op gezette (met Viaplay afgesproken tijden) een bepaald programma doorgeeft. Dit staat verder los van Viaplay en hun on-demand infrastructuur.

En ja, hetzelfde programma is ook via de Viaplay apps voor Android, Apple, en diverse TV's te volgen.

 

Het klopt wel wat @ArjanL3 aangeeft.

KPN kanaal 225, Ziggo kanaal 200, etc. mogen van ViaPay alleen de F1 op za. en zo. tot 1 augustus doorgeven.

Verder als via de app. 

 

Wat vind jij vreemd aan de reactie van @ArjanL3 ?


Omdat je altijd een KPN ontvanger (of KPN iTV app) nodig hebt om naar kanaal 225 te kijken.

Dat dezelfde content ook via een andere weg te zien is staat los van het KPN kanaal.


Omdat je altijd een KPN ontvanger (of KPN iTV app) nodig hebt om naar kanaal 225 te kijken.

Dat dezelfde content ook via een andere weg te zien is staat los van het KPN kanaal.

 

Even op de app op mijn telefoon gekeken bij KPN.

Daar zit kanaal 225 ook niet tussen.

Ik denk dat dat niet mag van ViaPlay.

Dus inderdaad, je hebt altijd de KPN tv decoder nodig voor kanaal 225.

App op tv nog niet gekeken of hij daar is. 

 

En zoals je misschien wel weet, ViaPlay bepaald wat wel en wat niet mag.

 

ViaPlay app kan ik wel alles zien, ook op de app op de telefoon en op de Smart TV etc.

Zie ook hier (maar ik denk dat je dit al wist😀😀😉)


Omdat je altijd een KPN ontvanger (of KPN iTV app) nodig hebt om naar kanaal 225 te kijken.

Dat dezelfde content ook via een andere weg te zien is staat los van het KPN kanaal.

 

Even op de app op mijn telefoon gekeken bij KPN.

Daar zit kanaal 225 ook niet tussen.

Ik denk dat dat niet mag van ViaPlay.

Dus inderdaad, je hebt altijd de KPN tv decoder nodig voor kanaal 225.

App op tv nog niet gekeken of hij daar is. 

 

En zoals je misschien wel weet, ViaPlay bepaald wat wel en wat niet mag.

 

ViaPlay app kan ik wel alles zien, ook op de app op de telefoon en op de Smart TV etc.

Zie ook hier (maar ik denk dat je dit al wist😀😀😉)

 

 

Maar deze topic gaat over een app op de KPN tv decoder voor ViaPlay en die is voorlopig nog niet.

Ik weet niet hoever ViaPlay met het maken van die app is (KPN maakt hem niet).

 


@joop2011 , Wat ik vreemd vond aan de reactie van @ArjanL3  Is dat die opmerking over het lineair uitzenden op 225 zonder decoder niks te maken heeft met de ViaPlay app op de decoder.

Hij zaait overal wat verwarring in de ViaPlay topics.


@joop2011, Wat ik vreemd vond aan de reactie van @ArjanL3  Is dat die opmerking over het lineair uitzenden op 225 zonder decoder niks te maken heeft met de ViaPlay app op de decoder.

Hij zaait overal wat verwarring in de ViaPlay topics.

Hoezo verwarring? Dus als ik bij KPN ViaPlay neem kan ik kijken op kanaal 225?
PS niet alle klanten hebben KPN TV maar dat vergeten jullie weleens lol


@joop2011, Wat ik vreemd vond aan de reactie van @ArjanL3  Is dat die opmerking over het lineair uitzenden op 225 zonder decoder niks te maken heeft met de ViaPlay app op de decoder.

Hij zaait overal wat verwarring in de ViaPlay topics.

Hoezo verwarring? Dus als ik bij KPN ViaPlay neem kan ik kijken op kanaal 225?
PS niet alle klanten hebben KPN TV maar dat vergeten jullie weleens lol

 

Wat bedoel je precies?

 

Zoals je weet is ViaPlay een streamingdienst die via de app van ViaPlay kunt kijken.

Series, films, sport,etc.

 

Kanaal 225 kan je alleen kijken als je het ViaPlay abonnement via KPN afneemt.

Zoals je zelf ook vermeld. 

ViaPlay geeft geen gegevens aan KPN van hun klantenbestand, vandaar dat KPN het dan ook niet kan weten.

En zoals je weet is kanaal 225 alleen op za. en zo. tijdens de F1 en tot 1 augustus.

 

P.S.

Wij werken niet bij KPN, maar zijn net als jij klant bij KPN.