Skip to main content

Geachte,

Wij zijn nu ruim 25 jaar verbonden aan KPN. Eerst alleen mobiele telefonie kort daarna ook tv/internet en vaste telefoon. 

Nu heb ik grote moeite met het feit en vind het niet fair dat alleen nieuwe klanten het Viaplay pakket een jaar lang gratis kunnen krijgen. De trouwe klant krijgt deze optie niet en ik vind het wel raar. 

Is er een mogelijkheid dat dit breder wordt aangeboden? 

Graag hoor ik uw reactie.

Met vr gr Remco Koning en Linda Planjer

Zie dit topic over Viaplay waarin dit al meerdere malen langs komt.

 

 

Samengevat twee redenen: Bijna iedere klant heeft wel ooit eerder een welkomstkado gehad. Nu is het Viaplay maar andere keren betreft het 6 maanden korting, of een TV bij een nieuw abonnement. Het is nu eenmaal zo dat dit soort grotere kortingen alleen voor nieuwe klanten worden aangeboden. Om dit voor alle klanten te doen is onbetaalbaar. KPN probeert hiermee in dit geval uiteraard bestaande Ziggo abonnees over te halen.

Tweede reden: Bestaande KPN-klanten betaalden tot en met afgelopen jaar 15 euro per maand extra om Ziggo Sport te ontvangen via KPN om zo de Formule 1 te kunnen kijken. Dat kan niet meer want daarvoor heb je nu Viaplay nodig. Viaplay kost zonder korting 14 euro, dus dat is al 1 euro goedkoper voor bestaande KPN klanten dan vorig jaar. En daarbij komt dan een kleine korting gedurende de eerste 5 maanden.

Dus bestaande klanten zijn goedkoper uit dan vorig jaar. Nieuwe klanten die bij Ziggo zaten (wat het overgrote deel zal zijn) betaalden vorig jaar niks extra voor Formule 1 en nu ook nog 1 seizoen niet. Dat maakt de drempel voor overstappen misschien iets kleiner.


Zie ook hier. 


Goedemorgen 

Al jaren ben ik trouwe klant bij kpn.
Altijd tevreden over de service die u biedt, echter sinds korte tijd iets minder tevreden
Ben een echte formule 1 fan en heb sinds langere periode ook een ziggo pakket bij kpn genomen i.p.v. over te stappen naar ziggo.
Nu schets mijn verbazing dat nieuwe klanten 9 maanden gratis viaplay krijgen en dat ik als trouwe klant een mega korting krijg van maar liefst €4,00 op de eerste zes maanden als ik viaplay neem. 
Ben zwaar teleurgesteld, had destijds toch beter naar ziggo over kunnen stappen en nu nieuwe klant kunnen worden.

Hoop dat u mij ook de aanbieding kan geven van 9 maanden gratis viaplay.
In afwachting van uw reactie

Met vriendelijke groet
Gerard de Ridder


Nu schets mijn verbazing dat nieuwe klanten 9 maanden gratis viaplay krijgen...

Dat is dus effectief 90 euro ofzo. Gewoon een welkomstcadeau. Dat doet KPN al jaren. Bijvoorbeeld ook wel eens een nieuwe tv. Of gratis Google Nest ofzo. Waarom bent u er nu bij deze Viaplay actie verbaasd over? U heeft toch ook nooit zomaar een gratis tv gekregen? 


Hallo @GerarddeRidder62 de actie voor bestaande klanten is van 1 maart tot 1 augustus voor 'slechts' €9,99 per maand i.p.v. €13,99 per maand.

Volgens mijn berekening is dat 5 maanden.

 


Nu schets mijn verbazing dat nieuwe klanten 9 maanden gratis viaplay krijgen...

Dat is dus effectief 90 euro ofzo. Gewoon een welkomstcadeau. Dat doet KPN al jaren. Bijvoorbeeld ook wel eens een nieuwe tv. Of gratis Google Nest ofzo. Waarom bent u er nu bij deze Viaplay actie verbaasd over? U heeft toch ook nooit zomaar een gratis tv gekregen? 

Ik heb wel gratis tv van KPN. Zie andere topic in de forum.

Ik wacht wel ff af na 1 maart komt KPN met actie voor bestaande klanten.


Goedemorgen 

Al jaren ben ik trouwe klant bij kpn.
Altijd tevreden over de service die u biedt, echter sinds korte tijd iets minder tevreden
Ben een echte formule 1 fan en heb sinds langere periode ook een ziggo pakket bij kpn genomen i.p.v. over te stappen naar ziggo.
Nu schets mijn verbazing dat nieuwe klanten 9 maanden gratis viaplay krijgen en dat ik als trouwe klant een mega korting krijg van maar liefst €4,00 op de eerste zes maanden als ik viaplay neem. 
Ben zwaar teleurgesteld, had destijds toch beter naar ziggo over kunnen stappen en nu nieuwe klant kunnen worden.

Hoop dat u mij ook de aanbieding kan geven van 9 maanden gratis viaplay.
In afwachting van uw reactie

Met vriendelijke groet
Gerard de Ridder

 

Dit doen alle providers, energiebedrijven, tijdschriften, etc. al vele jaren. 

Vaste klanten krijgen ander soort kortingen, etc.

En € 4,-- is meer dan € 0,-- toch. 

En Ziggo doet precies hetzelfde bij vaste klanten.

 

Ik zie uw probleem niet. 

 

Ik weet niet wat voor een abonnement u heeft en of u ook mobiel bij KPN heeft?

Zo ja, dan kan je misschien overwegen om KPN HUSSEL te nemen (maar misschien heeft u dat al).

Dan krijgt u op 1 extra pakket (Viaplay, Netflix, etc). een korting van € 5,-- (enterteinment korting). En dan is ViaPlay de eerste maanden zelfs heel erg goedkoop. :wink:

En met KPN hussel krijgt u het pluspakket gratis. 


Ik zie dat nieuwe klanten 3 maanden korting krijgen van plusminus 22 euro en dan ook nog gratis viaplay 😊 ik ga wel naar ziggo met mn maandbedrag van 100 euro bij kpn. Tv/internet plus mobiel. Heb nooit een tv gehad hoor alleen ook zo'n 3 maanden korting. Ik snap kpn maar ja voor 100 euro een klant van 1200 minder vind ik niet echt logisch 😊


Ik zie dat nieuwe klanten 3 maanden korting krijgen van plusminus 22 euro en dan ook nog gratis viaplay 😊 ik ga wel naar ziggo met mn maandbedrag van 100 euro bij kpn. Tv/internet plus mobiel. Heb nooit een tv gehad hoor alleen ook zo'n 3 maanden korting. Ik snap kpn maar ja voor 100 euro een klant van 1200 minder vind ik niet echt logisch 😊

 

€ 100,-- per maand?

Wat voor je pakket heb je en welke extra's heb je dan?

 

Ik betaal € 64,99 per maand en ik heb:

200/200 FTTH GOF glasvezel internet (up en down is gelijk bij glasvezel)

KPN hussel (omdat ik ook mobiel bij KPN heb)

TV en 2 KPN tv decoders

Gratis opname (omdat ik 2 decoders heb

Gratis pluspakket (omdat ik Hussel en ook mobiel heb)

 

Straks € 5,-- entertainment korting op ViaPlay.

Entertainment korting heb je maar op 1 extra pakket, ik kies voor ViaPlay

(en ook die € 4,-- extra korting tot augustus op ViaPlay). 

 

Ik denk dat je het beste je abonnement bij KPN kan aanpassen.

 

Overstappen heeft voor- en nadelen.

 

Zoals ik al eerder schreef (zie boven) alle Providers, tijdschriften, energiemaatschappijen, etc. geven een welkomskorting (en dat kan op vele verschillende manieren). (ze noemen dit ook wel lokkertjes). 

Ook u heeft deze bij KPN destijds gehad. 


Zoals ik al zei 100 euro is voor internet/tv en een mobiel abbo. Ik zat bij telfort dus ben automatisch over gegaan. Heb toen bij telfort 3 maanden korting gehad. En ik snap dat er overal lokkertjes zijn maar als je nu 3 maanden korting krijgt plus gratis viaplay vind ik het contrast wel groot. Kpn maakt nu een keuze door nieuwe klanten gratis viaplay te geven en calculeert nu nieuwe tegen vertrekkende klanten in. Aangezien er voor mij niet zoveel op tv is maar ik wel al 40 jaar F1 fan ben , maak ik ook een keuze. En ik zeg , als ze liever een klant verliezen van 1200 per jaar tegenover 99 euro van een jaar viaplay is dat hun keuze. Ik weet dat U een fervent kpn klant bent en ook dat respecteer ik. Ieder zn keuze .


Je betaald 9,99 tot en met aug. Daarna 13,99.

kriig 7,50 korting maandelijks extra op telefoonabonnement en 5,00 korting op entertainment pakket.

 

dus tot met augustus gratis en 2,50 terug en daarna betaal ik 1,50 voor Viaplay, niet verkeerd.

gewoon alles afnemen bij KPN.


je rekent jezelf rijk Red60, 

 

die kortingen had je al.


Ik heb eergister  mijn internet/tv opgezegd. Had nog enige hoop dat ze moeite zouden doen om me te houden voor 100 per maand . Maar blijkbaar hebben ze genoeg nieuwe klanten verworven. Ik ga jaartje naar ziggo en daarna zie ik wel weer. 8 maanden voor 29,95 nog meer mb,s ook 😊 en viaplay is ook goedkoper.  Veel plezier allemaal.