Skip to main content
Vraag

Viaplay krijg ik niet geactiveerd vanuit Nepal met VPN

• April 19, 2026
  • 15 reacties
  • 97 keer bekeken

Ik heb onlangs Viaplay aangeschaft bij mijn KPN-pakket. Ik heb de bevestigingsmail ontvangen maar verder GEEN e-mail met activatielink of iets dergelijks.

In MijnKPN staat het abonnement ook als 'actief' onder Entertainment.

Echter, als ik naar de activatiepagina (kpn.com) ga, krijg ik de melding: "Er zijn geen abonnementen die nog geactiveerd dienen te worden". Hierdoor kan ik de koppeling met een Viaplay-account niet voltooien.

Ik bevind me momenteel in het buitenland (Nepal) voor werk/reis en kan de klantenservice niet telefonisch bereiken. Via de Livechat krijg ik helaas geen medewerker te spreken en wordt ik continue naar telefoonnummer verwezen, wat vanaf buitenland veel te duur is. Ik gebruik een VPN op Nederland, maar de activatiepagina blijft leeg.

Zouden jullie handmatig de koppeling kunnen controleren of de activatie kunnen 'pushen' in mijn account? Mijn klantgegevens staan in mijn forumprofiel. Fijn als het zsm opgelost kan worden, gezien ik hier al een dag mee bezig ben.

Alvast bedankt!

15 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 19, 2026

Dit werkt niet buiten de EU. Viaplay en ook de KPN TV app werkt niet via een Nepalees IP. Gebruik van VPN heeft Viaplay geblokkeerd. 

Binnen de EU kan alleen de app van Viaplay gebruikt worden.

Het tv kanaal voor formule1 mogen de providers alleen via hun eigen ontvanger aanbieden op het adres van het abonnement. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 20, 2026

Ik heb KPN TV app gewoon eerder gebruikt hier in Nepal.. dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 20, 2026

Het activeren van KPN Viaplay kan alleen thuis, kan niet eens buitenhuis in Nederland

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 20, 2026

Het gaat om Viaplay TV+ , om te kijken via de KPN TV app

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 20, 2026

Hallo ​@Jackely ,

Viaplay activeren

Om Viaplay te kijken moet je na het bestellen Viaplay eerst activeren bij KPN. Hierover ontvang je een e-mail. Ook als je al Viaplay had bij KPN en nu weer gaat gebruiken, moet je Viaplay opnieuw activeren.

Let op: activeren en beheren kan alleen vanaf je thuisverbinding! Zet ook je VPN uit.

Tip: het activeren van Viaplay doe je het beste op je pc, laptop of mac.

• Ga naar kpn.com/viaplayactiveren
  • Log in met je KPN account (of maak er eerst een aan)
  • Vervolgens staat er in het blauw in het klein 'activeren'
  • Ga door naar de Viaplay website en maak een Viaplay account aan
  • Nu ben je ingelogd en kan je beginnen met kijken
Activeren

Het is belangrijk dat je via de link in onze e-mail door gaat naar de Viaplay website. Zo word je als klant van KPN herkend en hoef je geen service ID's (1 of 2) in te vullen. Lukt het niet? Controleer dan of je verbonden bent met je eigen KPN internetverbinding. Wis cookies en de geschiedenis van je browser, probeer een andere internetbrowser of probeer het later opnieuw.

bron: 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 20, 2026

Dit heb ik allemaal al geprobeerd, maar in mijn eerste bericht leg ik ook uit waarom de activatie helaas niet werkt. 

Ook de methode om via Viaplay de service ID’s in te vullen werkt niet. Viaplay geeft aan dat hij het niet herkend.

Ik heb overigens als KPN service id 1 en 2 hetzelfde nummer. Mijn klantnummer is hetzelfde als mijn Abbonnementsnummer, ik begreep dat dat de service ID’s zijn.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 20, 2026

Tsjaa, dan is de enige mogelijkheid dat je iemand in Nederland vraagt of die persoon bij jou thuis de activatie wil regelen. Misschien een familielid of iemand die op jouw huis past? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 20, 2026

Dank voor je reactie, alleen dit is toch niet nodig? Als ik de informatie van KPN lees wordt dit gewoon allemaal online geregeld. Ik hoef het ook niet op een tv te hebben, maar uitsluitend in MijnKPN TV app.

Alleen het gaat fout doordat ik het niet gekoppeld krijg.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 20, 2026

Het gaat om Viaplay TV+ , om te kijken via de KPN TV app

Die zender is er alleen op de ontvanger thuis. Volgens afspraak met Viaplay mag die niet buitenshuis aangeboden. En alleen via de ontvanger thuis. Is er dus niet via de app en website. 

Werkt ook thuis niet via app en website. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 20, 2026

Had ik dan de optie Viaplay ipv Viaplay TV+ moeten nemen? Je hebt bij KPN keuze tussen die twee. Bij optie Viaplay staat:

Met de Viaplay app kijk je alles van Viaplay op al je apparaten. Je vindt de app op de KPN TV+ Box. Of download de app op je smartphone, tablet of smart-tv. 

Dus dan zou het zo te lezen wel via je laptop of telefoon moeten kunnen?

@KPN dit zou duidelijker uitgelegd mogen worden , ik snapte het echte verschil tussen die twee opties al niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 20, 2026

Ook de Viaplay app kun je niet in Nepal gebruiken. 

Activeren kan ALLEEN OP JE THUISADRES in Nederland (adres van abonnement). En gebruiken alleen in de EU landen.

Viaplay is alleen in Nederland voor klanten met Formule 1 beschikbaar. Dat kan bij activatie dus alleen gescheckt via het IP adres.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 20, 2026

Duidelijk, hartelijk dank voor je hulp en moeite Peter!

@KPN regel aub jullie klantenservice beter. Ik kan onmogelijk een medewerker via de chat spreken, alleen een AI agent en die snapt het niet en verwijst dan naar een telefoonnummer. Maar dat kost uit buitenland klauwen vol geld. Je zou als AI agent het niet lukt ook makkelijk en snel een medewerker moeten kunnen spreken. Nu 2 dagen bezig geweest met iets wat niet werkt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 20, 2026

Heel raar, nu wil ik Viaplay dus stopzetten, maar kan ik het pas opzeggen vanaf 20-05-2026… de knop 'Selectie verwijderen’ werkt pas vanaf dan. Ik zou toch nu alvast op moeten kunnen zeggen! Nog nooit meegemaakt dit en normaal kan je al wel opzeggen een extra Entertainment dienst, ook al loopt je tijd nog die maand door.

Moet ik nu een alarm op 20-05-2026 gaan zetten?? En ga ik dan niet nogmaals betalen voor een maand?

KPN ik zou het erg waarderen als jullie me de kosten van Viaplay TV+ niet rekenen aangezien ik niets kan zien. En kunnen jullie mijn abonnement aub stopzetten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 20, 2026

Helaas is de minimale afname inderdaad 1 maand.

Zet het dus even in je agenda. Opzeggen gaat per direct dus dan heb je niet nog een maand extra. Want er is bij extra diensten bij kpn geen opzegtermijn van een maand. Wel een minimale afname van een maand.

Ook de klantenservice heeft helaas geen knop om het binnen de eerste maand al stop te zetten.

‘Chatten’ is wel mogelijk via sociale media. 

Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com. Ook Bluesky is nu een optie.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 20, 2026

Oke, dank je voor je antwoord weer!

@KPN zou fijner en logischer zijn als je al kunt opzeggen, ook al loopt het die maand nog door. Dit is erg onhandig en niet hoe het normaal werkt.