Skip to main content

Vandaag heb ik Viaplay af willen sluiten via mijn KPN tv kastje. Echter bleef deze bestelling ruim een uur hangen, waardoor ik dus niet direct kon kijken. Content gemist wat ik wilde zien, dus ik natuurlijk gefrustreerd. Er wordt namelijk beloofd dat het direct na bestellen werkt. Vervolgens na telefonisch contact, heb ik de betreffende medewerker → meerdere keren ← expliciet gevraagd om te noteren dat er een garantie bij komt te staan dat ik mijn geld terug zou krijgen omdat ik de boel wilde annuleren (het werkte namelijk niet, dusja, ik ga niet betalen voor een product wat niet naar behoren werkt). Deze medewerker vertelde mij dat ik mij zeker geen zorgen hoefde te maken en dat ik de 15,99 EUR uiteraard (!!!!) niet hoefde te betalen. Nu kreeg ik later op de avond een activatiemail van Viaplay, waar dus gewoon kosten in rekening worden gebracht. Na te hebben gebeld, bleek dat de eerdere medewerker mij verkeerde informatie heeft gegeven en dat ik daarom gewoon alsnog moet betalen. Ik heb GEEN gebruik gemaakt van deze dienst. KPN kon dit op geen enkele manier terugboeken of oplossen middels een tegemoetkoming o.i.d.. Werkelijk schandalig. 

Ik kan me dan ook maar moeilijk voorstellen dat dit een legitieme gang van zaken is. Voor 15,99 EUR ga ik uiteraard niet naar de geschillencommissie, en dat weten ze bij KPN dondersgoed. Is er iemand met verstand van zaken die weet waar ik terecht kan? Tot op heden geen enkele keer serieus genomen door deze partij. Een medewerker gooide zelfs de hoorn erop tijdens een gesprek. 

 

 

Hi @Szgrl en welkom bij de KPN Community. Heel begrijpelijk dat je baalt dat je de kwalificatie nu niet hebt kunnen kijken terwijl deze plaatsvond. 😕

Er zijn veel klanten die nu Viaplay aanvragen waardoor het niet lukt om alles direct te activeren. Als het goed is dan is dit ook in de mail vermeld die je hebt gehad: 

Viaplay eerder stopzetten is inderdaad niet mogelijk. Dit kan na een maand wel, dus daarna kun je het opzeggen regelen via je MijnKPN. 
Gelukkig kun je de race morgen wel kijken en hopelijk maakt dat de gemiste kwalificatie minder erg. Als extra tip, mocht het via Viaplay morgen niet goed gaan, probeer dan ook de F1 TV Pro app. 

Als je deze stappen volgt kan je daar ook gebruik van maken:

  • Ga naar formula1.com en klik rechtsboven op ‘Subscribe’
  • Scroll naar het F1TV Pro Partneraanbod en klik op de rode knop 'Activeren
  • Als je nog geen F1TV Pro account hebt kan je hier een account aanmaken. Heb je al een account? Kies dan voor inloggen
  • Klik na het inloggen op 'Account Synchroniseren’
  • Je wordt nu doorgeleid naar Viaplay. Log hier in met jouw Viaplay account
  • Klik op 'Volgende stap’ en daarna op 'Verbind accounts’
  • Zodra het koppelen is gelukt ga je automatisch terug naar de website van F1TV Pro

Hopelijk heb je morgen toch nog plezier van je Viaplay abonnement!


Vervelend dat het vast liep, maar heb je Viaplay alleen afgesloten voor de eerste kwalificatie dan ?
Als je zou annuleren, dan kan je de rest van de maand / jaar niks zien.


Hier helaas hetzelfde probleem. Al 2 weken geleden Via Play weer aangeschaft via KPN en al vanaf dag 1 aan het activeren geweest. Via KPN ID zie ik dat het al geactiveerd is, maar Via Play op mijn televisie blijft de Via Play aap aangeven dat ik een abonnement nodig heb om content te bekijken. Meerdere malen contact hierover gezocht met KPN, maar dan wordt de telefoon erop gegooid met de mededeling dat er een link is gestuurd. Hierdoor dus gisteren helaas de kwalificatie moeten missen.

Vanochtend rechtstreeks via Via Play een jaarabonnement afgesloten en dat werkt in 30 seconden!!!

WTF!!! @Sanne van KPN Kan jij me uitleggen waarom dit rechtstreeks via Via Play wel werkt en ik bij KPN al 2 weken bezig ben om dit voor elkaar te krijgen? Ik had het abonnement via jullie ook tijdelijk stop gezet tijdens het winterseizoen, dus het is ook niet zo dat ik een volledig nieuwe klant ben ofzo. Ik wil mijn geld terug van de kosten voor Via Play via jullie van afgelopen maand wegens het niet leveren van de Via Play dienst die jullie aanbieden!

 

 


Je hebt alleen de kwalificatie van deze race niet kunnen zien @Szgrl . Doordat je wel op een heel laat moment Viaplay ging nemen. Dit deden er zoveel vlak voor de kwalificatie dat het systeem tot wel 2 uur nodig had om dit te verwerken. 

Als je het gewoon 1 of 2 weken geleden al had gedaan was het toen zo gepiept. En had je nu gewoon kunnen kijken.

En je kunt de race en alle volgende uitzendingen gewoon kijken. 

Een kwalificatie niet zien is jammer. Maar meteen piepen dat je voor 15,99 geen gebruik van de dienst kon maken is zwaar overdreven in mijn optiek. Die 15,99 is per maand en niet alleen formule 1. En nu werkt het.

Er volgen nog 24 races en 23 kwalificaties. 

Geniet van de race 🏎️ vandaag, zaterdag, om 16:00 uur😀


@PeterG Ik ben al 2 weken bezig om Via Play geactiveerd te krijgen via KPN maar het blijft foutmeldingen geven op compuer, smartphone en smart tv. Ik was dus ruim op tijd maar loop tegen dezelfde problemen aan. KPN reageert nergens op, sterker nog ze hamgen gewoon de telefoon op als je belt.

Een kealificatie missen is inderdaad niet erg, maar ik wil niet betalen voor iets dat niet werkt. Je koopt toch ook geen schoenen waar een gat in zit!


Tja. Je weet ons wel op het verkeerde been te zetten. 

Vandaag heb ik Viaplay af willen sluiten

Dat heb je gisteren geplaatst. 

Het blijft wel vervelend.