Skip to main content

Viaplay zou te zien zijn via kanaal 225

Nog steeds niks 

Verborgen zenders staat hij niet 

Opnieuw opgestart geen resultaat 

Ik zou dit graag opgelost zien voor volgend weekend. Help 😏

 

Hoi @Oma Sandra, welkom terug. Vervelend dat je het kanaal nog niet kunt zien. Wanneer heb je Viaplay besteld en geactiveerd? Zou je je forumprofiel willen invullen? Dan kijk ik dit na.


Viaplay zou te zien zijn via kanaal 225

Nog steeds niks 

Verborgen zenders staat hij niet 

Opnieuw opgestart geen resultaat 

Ik zou dit graag opgelost zien voor volgend weekend. Help 😏

 

 

Misschien een domme vraag van mij.

Heb je ViaPlay wel via KPN besteld?😉

 

Gelukkig kan je het zo wie zo kijken via de app van ViaPlay.

 

Welke KPN tv decoder heb je? 


Hoi @Oma Sandra, welkom terug. Vervelend dat je het kanaal nog niet kunt zien. Wanneer heb je Viaplay besteld en geactiveerd? Zou je je forumprofiel willen invullen? Dan kijk ik dit na.

4 maart is viaplay besteld en geactiveerd. Forumprofiel aangepast. Ik hoor graag van je.


Viaplay zou te zien zijn via kanaal 225

Nog steeds niks 

Verborgen zenders staat hij niet 

Opnieuw opgestart geen resultaat 

Ik zou dit graag opgelost zien voor volgend weekend. Help 😏

 

 

Misschien een domme vraag van mij.

Heb je ViaPlay wel via KPN besteld?😉 Jazeker

 

Gelukkig kan je het zo wie zo kijken via de app van ViaPlay.

 

Welke KPN tv decoder heb je?  Geen idee

 


Hoi @Oma Sandra, welkom terug. Vervelend dat je het kanaal nog niet kunt zien. Wanneer heb je Viaplay besteld en geactiveerd? Zou je je forumprofiel willen invullen? Dan kijk ik dit na.

Heb je het al na kunnen kijken?


Yes, @Oma Sandra, ik heb het een en ander nagekeken. Wat we hier zien is dat er geen actieve tv ontvangers aan je abonnement gekoppeld zijn. Maar, volgens mij kijk jij op dit moment wel actief tv. Het lijkt er dan ook op dat jouw ontvanger(s) gekoppeld zijn met een verkeerd abonnementsnummer. Gelukkig kunnen we dit ook snel herstellen. Maar daarvoor heb ik wel de serienummer(s) van je ontvanger(s) nodig. Zou je deze willen toevoegen aan je forumprofiel? Reageer hier even weer als je dit gedaan hebt. 

Dan zorgen wij ervoor dat deze ontkoppeld worden van het verkeerde nummer. Daarna kun je ze zelf weer koppelen (de eerste keer als je de ontvanger aanzet) met je eigen tv gegevens. Je kunt deze vinden in je MijnKPN.


Ga ik zo doen komt dat misschien omdat we eerst telfort hadden? Ik kan me niet herinneren dat we kpn ontvangers hebben gekregen.


Daar zou het inderdaad mee te maken kunnen hebben, @Oma Sandra. Ik zie, met de serienummers, dat deze inderdaad met het verkeerde abonnementsnummer nog gekoppeld zijn. Ik heb ze daarvan losgemaakt. Betekent dat zodra je ze nu aanzet (of als je ze aan had staan) je ze opnieuw moet koppelen. Maar dan met het goede abonnementsnummer en pincode. Deze vind je in de MijnKPN. Klik daar op Producten, en kies het Thuisabonnement. Klik dan op Informatie & Instellingen. Daar zie je dan beide nummers.

Na het invoeren van abonnementsnummer en pincode op de tv ontvangers heb je weer gewoon beeld als voorheen, en zou ook kanaal 225 het moeten doen.


Maar dan met het goede abonnementsnummer en pincode. Deze vind je in de MijnKPN. Klik daar op Producten, en kies het Thuisabonnement. Klik dan op Informatie & Instellingen. Daar zie je dan beide nummers.

Dat was vroeger zo. Tegenwoordig is de pincode daar niet meer te vinden. Die moet opnieuw ingesteld worden.


He he het is eindelijk gelukt. Dank je wel Erik voor je hulp.


Maar dan met het goede abonnementsnummer en pincode. Deze vind je in de MijnKPN. Klik daar op Producten, en kies het Thuisabonnement. Klik dan op Informatie & Instellingen. Daar zie je dan beide nummers.

Dat was vroeger zo. Tegenwoordig is de pincode daar niet meer te vinden. Die moet opnieuw ingesteld worden.

Klopt Nick, pincode moest opnieuw ingesteld worden 


Ah, excuus over de pincode. Was me even ontschoten :)

Fijn dat het nu werkt, @Oma Sandra!


Beste KPN medewerker,

Ik heb hetzelfde probleem als Oma Sandra. Ik ben omgezet van Xs4all naar KPN. Graag mijn serienummers aan het juiste abonnement koppelen. Alvast bedankt.


Beste KPN medewerker,

Ik heb hetzelfde probleem als Oma Sandra. Ik ben omgezet van Xs4all naar KPN. Graag mijn serienummers aan het juiste abonnement koppelen. Alvast bedankt.

 

 

 

@AH27 

Mocht je het nog niet gedaan hebben, vul dan al je gegevens in je account van dit forum in.

Dan kan een moderator (medewerker KPN) je verder helpen.

 

P.S.

Ik (en de meeste op het forum) zijn net als jij klant van KPN. 😉


Beste KPN medewerker,

Ik heb hetzelfde probleem als Oma Sandra. Ik ben omgezet van Xs4all naar KPN. Graag mijn serienummers aan het juiste abonnement koppelen. Alvast bedankt.

Hoi @AH27. welkom op het forum en bij KPN. Gezien het topic waar we inzitten neem ik aan dat je bedoeld dat je kanaal 225 niet hebt?

Met je gegevens zie ik dat je Viaplay in je abonnement hebt. En ook zie ik twee tv ontvangers actief staan. De serienummers daarvan eindigen op 961 en 965. Als dat klopt met wat je in huis hebt, dan is er qua koppeling niets aan de hand. Check in dat geval of je kanaal 225 niet per ongeluk verborgen hebt staan. Dit doe je via Menu > Instellingen > Zenders verbergen.


Ik kan ook geen viaplay op 225.  Er stond vermeld dat het alleen in het weekend te zien was op dit kanaal. Toch maar weer terug naar Ziggo???


Ik kan ook geen viaplay op 225.  Er stond vermeld dat het alleen in het weekend te zien was op dit kanaal. Toch maar weer terug naar Ziggo???

Ook bij Ziggo is alleen op zaterdag en zondag via een lineair kanaal Formule 1 te kijken. Het is Viaplay die dat zo bepaald heeft, niet de providers.


Gedeelde smart dus. Voordeel ziggo blijft dan dan zij de viaplay app op de medianext box geïnstalleerd hebben en wij met 3 personen op de laptop moesten kijken. 😉


Nadeel is dat de app op de mediabox next nog niet lekker loopt, en als het goed is krijgt KPN straks dezelfde app op de ontvanger.


Gedeelde smart dus. Voordeel ziggo blijft dan dan zij de viaplay app op de medianext box geïnstalleerd hebben en wij met 3 personen op de laptop moesten kijken. 😉

 

Je kan het via de app op je Smart tv kijken of via de Chromecast.

Zie hier de mogelijkheden.

 

En ViaPlay bepaald alles, niet de providers (dat is ook bij vaste zenders zo)

En ViaPlay is een streamingdienst (geen vaste zender). 

Na 1 augustus verdwijnt kanaal 225. 

 

P.S.

Ik geef altijd de voorkeur aan de app's op de Smart TV, nooit problemen. 


Ik heb ook geen kanaal 225, heb serie nr tv ontvanger ingevuld bij Opmerkingen in mijn profiel


Ik heb ook geen kanaal 225, heb serie nr tv ontvanger ingevuld bij Opmerkingen in mijn profiel

 

Ik ga ervan uit dat je ViaPlay wel via KPN hebt aangevraagd.

Kijk in de lijst met verborgen zendernummers, misschien staat hij op verborgen.


ik heb niet viaplay besteld ofzo want dan moest ik er gewoon voor betalen, ben nieuwe klant en ging er vanuit dat dat automatisch zou gaan

 

hij staat iig niet op verborgen


ik heb niet viaplay besteld ofzo want dan moest ik er gewoon voor betalen, ben nieuwe klant en ging er vanuit dat dat automatisch zou gaan

 

hij staat iig niet op verborgen

Een nieuwe klant kan voor verschillende welkomstgeschenken kiezen. Bijvoorbeeld gratis SuperWiFi's of korting. Of gratis viaplay. Als u voor korting of gratis SuperWiFi's gekozen heeft, dan krijgt u geen gratis viaplay. 


oh ik heb voor de korting gekozen, dat verklaart het, bedankt