Skip to main content

ik heb een viaplay account maar deze werkt niet op tv. als ik op zender 226 ben staat er bestel en activeer viaplay hier. Maar ik heb het account al en kan het zien op mijn laptop.

Zender 226 werkt niet meer. U moet de app van viaplay gebruiken. Op smartfoon, tablet smarttv of tv ontvanger(alleen bij TV+). Of u kijkt op de pc/laptop via de website van viaplay. 


 


ik heb een viaplay account maar deze werkt niet op tv. als ik op zender 226 ben staat er bestel en activeer viaplay hier. Maar ik heb het account al en kan het zien op mijn laptop.

 

ViaPlay is geen zender, maar een streamingdienst.

Je moet deze bekijken via de app van ViaPlay.

OP:

  1. Smart tv na 2016 (meeste Smart tv's)
  2. Chromecast
  3. Mobiel
  4. Tablet
  5. Laptop of Desktop
  6. KPN tv decoder Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)
  7. etc. 

Hallo @mtol ,

Op kanaal 226 heeft Viaplay nooit uitgezonden met de reguliere uitzendingen, het is een soort reclamekanaal. 

(Edit : tekst wat aangepast na feedback joop2011.)

 

Hoe kijk ik Formule 1 vanaf 2024?

Viaplay stopt met uitzenden via kanaal 225

Vanaf het nieuwe F1-seizoen 2024 kijk je alle races, andere sporten en films en series alleen via de Viaplay app. Op kanaal 225 zendt Viaplay geen trainingen en races meer uit. 
 

De Viaplay app
Je kan Formule 1 kijken met de Viaplay app, op de TV+ Box, een Chromecast, je mobiel, tablet of andere apparaten. 

Download hier de Viaplay app voor iOS
Download hier de Viaplay app voor Android
 

Let op: lukt het inloggen niet omdat je nog geen account hebt? Activeer dan eerst Viaplay.
 

KPN TV+ en de Viaplay app
Op de KPN TV+ Box is de Viaplay app al geïnstalleerd. Open de app en log in met je Viaplay account om te kijken.

Let op: lukt het inloggen niet omdat je nog geen account hebt? Activeer dan eerst Viaplay.

 

Ik kan de Viaplay app niet vinden op mijn tv-ontvanger

De Viaplay app is alleen te vinden op de KPN TV+ Box, deze heet 7022. De overige tv-ontvangers, zoals 1853, 2260, 2952, 5202 en 8001 hebben geen Viaplay app. Het typenummer vind je op de tv-ontvanger zelf. 

Hieronder vind je alle manieren hoe je met de Viaplay app kan kijken.
 

Download de app op een smart-tv

Om de Viaplay app te gebruiken op je smart-tv, zoek je de app eerst op. Op sommige modellen is de app al geïnstalleerd. Als dat niet zo is, ga dan naar de App Store om de app te downloaden. Als je de app niet kan vinden, controleer dan hier of je apparaat in de lijst met ondersteunde apparaten staat.
 

Streamen met Chromecast of Apple TV

Stream Viaplay met Google Chromecast, Apple TV of een ander streamingapparaat.

  1. Verbind je telefoon of tablet met hetzelfde wifi-netwerk als je Chromecast of Apple TV

  2. Druk op Source/AV/Input op je afstandsbediening

  3. Open de Viaplay app op je telefoon of tablet

  4. Druk daarna op het icoon van Chromecast of AirPlay om te beginnen met streamen

 

Installeer de app op smartphone of tablet

Je kan de Viaplay app makkelijk installeren op je smartphone of tablet.

  1. Ga naar de App store voor Android of iOS

  2. Zoek naar Viaplay en druk op download

  3. Open de app en login

 

Op welke apparaten kan ik Viaplay kijken?

Controleer hier of je apparaat in de lijst met ondersteunde apparaten staat.
 

Wat zijn de nieuwe Viaplay voorwaarden in 2024?

Viaplay past per 25 februari de voorwaarden aan. Zo verandert de manier waarop je met meerdere apparaten naar live sport kijkt. Je kan tegelijk vanaf verschillende adressen live sport kijken, zolang het om verschillende streams gaat. Bijvoorbeeld 2 verschillende Premier League wedstijden. Op hetzelfde adres kijk je met maximaal 2 apparaten tegelijk naar dezelfde stream. Je kunt wel tegelijk vanaf verschillende adressen naar dezelfde F1-stream kijken als het ene apparaat de Viaplay app gebruikt, en de ander F1 TV Pro. Alle (nieuwe) voorwaarden en veranderingen vind je hier: Viaplay Voorwaarden. Heb je een vraag over de nieuwe voorwaarden? Neem dan contact op met Viaplay.

bron : 

 


Hallo @mtol ,

Op kanaal 226 heeft Viaplay nooit uitgezonden, waarschijnlijk bedoel je het in 2023 gebruikte kanaal 225.

 

Jawel en dat doen ze nog steeds.

Op kanaal 226 zit het reclamekanaal van ViaPlay.

En waarschijnlijk is dit ook de snelkoppeling naar de app op de “oude” KPN tv ontvangers, maar dat weet ik niet zeker.

Zoals ik zelf al vermelde, ViaPlay is een Streamingdienst net zoals Netflix, Disney+, etc en ViaPLay is GEEN ZENDER.

 

En kanaal 225 voor de F1 mag inderdaad niet meer van ViaPlay. 


Aha @joop2011 , dat wist ik niet. Maar goed, je hebt nooit naar de Formule 1 kunnen kijken via 226.  

(Ik pas voor de duidelijkheid de tekst wel wat aan.)