Skip to main content

Hallo.

mijn vriend heeft samen met mij Viaplay.

hij heeft een soundbar aangesloten.

deze werkt bij radio en tv perfect.

echter als hij Viaplay streamt krijgt hij niet het geluid van Viaplay.

heeft iemand een idee?

admin: eigen topic aangemaakt

Hoi @Tacke, welkom bij ons op het forum. Je gebruikt de app van Viaplay hiervoor begrijp ik? Die app is niet van ons, daardoor hebben wij geen beeld hoe die precies werkt. Je kunt dat het beste bij Viaplay zelf vragen, zij kennen hun eigen app het beste: helppagina's van Viaplay.


Radio en tv zullen waarschijnlijk op de tv ontvanger van KPN gebruikt worden. En daar zal de soundbar op aangesloten zijn.

Viaplay zal waarschijnlijk via een Chromecast op de tv gebruikt worden? Of via een app op de tv? Daardoor zal het niet werken. 

Door een andere manier van aansluiten is het waarschijnlijk wel mogelijk om het te laten werken.


Beste Nick; hoe dan anders??


Als ik de soundbar met HDMI aansluit, zou dat iets kunnen uitmaken?


@Tacke Dat zou in zoverre uitmaken als die sounbar (e)arc heeft en de TV ook zodat altijd het geluid via de TV retour gaat naar de soundbar.

Dus, HDMI in de (e)arc van de soundbar en TV, vaak moet je het wel aanzetten zodat het ook werkt.

HDMI van de TV box en de eventuele chromecast in de andere HDMI aansluitingen van de TV, en het zou allemaal moeten werken met geluid over de soundbar.

 


Als ik de soundbar met HDMI aansluit, zou dat iets kunnen uitmaken?

 

Hoe is de soundbar momenteel aangesloten?

Ik denk ook dat hij op de KPN tv ontvanger is aangesloten.

Ik heb hem, zoals @Doornekamp33 ook aangeeft, de soundbar met een HDMI kabel op de tv op HDMI2 (e)ARC) aangesloten.

Verder heb ik in de geluidsinstellingen van de tv aangegeven dat het geluid via de Soundbar moet verlopen. 


Als ik de soundbar met HDMI aansluit, zou dat iets kunnen uitmaken?

 

Hoe is de soundbar momenteel aangesloten?

Ik denk ook dat hij op de KPN tv ontvanger is aangesloten.

Ik heb hem, zoals @Doornekamp33 ook aangeeft, de soundbar met een HDMI kabel op de tv op HDMI2 (e)ARC) aangesloten.

Verder heb ik in de geluidsinstellingen van de tv aangegeven dat het geluid via de Soundbar moet verlopen. 

Maar ... dan kunt u weer geen radio luisteren als de tv uit staat. Of wel?


Als ik de soundbar met HDMI aansluit, zou dat iets kunnen uitmaken?

 

Hoe is de soundbar momenteel aangesloten?

Ik denk ook dat hij op de KPN tv ontvanger is aangesloten.

Ik heb hem, zoals @Doornekamp33 ook aangeeft, de soundbar met een HDMI kabel op de tv op HDMI2 (e)ARC) aangesloten.

Verder heb ik in de geluidsinstellingen van de tv aangegeven dat het geluid via de Soundbar moet verlopen. 

Maar ... dan kunt u weer geen radio luisteren als de tv uit staat. Of wel?

 

Klopt helemaal, dat is een nadeel.

Wij hebben daar geen problemen mee en bij radio luisteren zetten wij de tv dus aan.

OLED is heel erg zwart en verbruikt dan dus ook minder (mooi meegenomen toch).😉

 

In theorie is het bij ons wel mogelijk (en bij meerdere soundsbars.

Toslink vanaf KPN tv decoder naar Soundbar.
HDMI vanaf (eARC) tv naar Soundbar 

Ik weet niet of dat bij alle soundsbars mogelijk is. 

 

Maar het is een keuze die je maakt, wij hebben dus alleen de HDMI eARC tv naar soundbar. 

Wij kijken alle streamingdiensten altijd via de app op de tv, dus dan is de keuze snel gemaakt.

Uitgezonderd F1 op za. en zo. kijken we op kanaal 225 (maar dat is iets anders dan een app).

En hierdoor hebben wij via Netflix en Disney+ meteen het meeste in 4K. 😉


@Nick83Bij mijn TV kan je het scherm uitzetten als je radio wilt luisteren, alleen luister ik radio heerlijk via de receiver en heb ik de TV daarvoor niet nodig.

@joop2011 of er toslink op zit is voor elke soundbar waarschijnlijk anders, heb er meerdere gezien met verschillende aansluitingen, ook met maar 1 aansluiting en voor de rest niks.


@Nick83Bij mijn TV kan je het scherm uitzetten als je radio wilt luisteren, alleen luister ik radio heerlijk via de receiver en heb ik de TV daarvoor niet nodig.

@joop2011of er toslink op zit is voor elke soundbar waarschijnlijk anders, heb er meerdere gezien met verschillende aansluitingen, ook met maar 1 aansluiting en voor de rest niks.

 

Alles heeft zijn voor- en nadelen @Doornekamp33 

Ik heb op onze soundbar HDMI, USB, toslink en bluetooth, maar ik gebruik alleen de HDMI. 😉

Kan elke ingang ook apart aangeven. 

Ik heb de Samsung HW-K551 (alweer een oudje, maar nog steeds goed). 


Bij het overschakelen naar de viaplay  app op de tv (samsung) heb ik geen geluid, als ik een paar keer heen en weer schakel tussen kpn en viaplay doet het geluid het wel. Ik maak gebruik van een sounbar Arc en deze is via Hdmi aangesloten. Ik heb bij alle overige streamingsdiensten wel gelijk geluid. Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak is ??


Hoi @Ozzy74, dat is een goede vraag. Wij leveren de Viaplay app niet, daardoor is het voor ons moeilijk om te zeggen wat daarmee gebeurt. Je kunt dit het beste vragen bij Viaplay zelf: helppagina's van Viaplay.