Skip to main content
Beantwoord

Viaplay TV Plus: alleen thuis te bekijken!

• May 23, 2025
  • 39 reacties
  • 1479 keer bekeken

Vandaag Viaplay basis opgezegd omdat Viaplay TV plus €3,— per maand goedkoper is.  Nu blijkt dat Viaplay TV plus alleen thuis te gebruiken is. Deze belangrijke beperking staat dus niet in de toelichting. Wel wordt genoemd in de toelichting dat je op je smartphone deze zender kunt bekijken. Dus de informatie bij het aangaan van het abonnement is echt misleidend!

Beste antwoord door PeterG

Hmm. Hier http://kpn.com/viaplay staat “kijk thuis….” bij Viaplay TV+

En hier ook 

Bij alle providers die Viaplay TV+ aanbieden is dit alleen thuis te gebruiken.

Een in Nederland genomen abonnement op Viaplay Basis/F1TV (je kunt dit combineren voor de prijs van Viaplay Basis) is bruikbaar in de héle EU. Dus ook in Kroatië en Spanje.

Heb je Viaplay Basis dan kun je er gratis F1TV (reclamevrij!) bijnemen. Dus ondanks Viaplay Basis toch geen reclame tijdens Formule 1. 😀😉

Zowel Viaplay TV+ als Viaplay Basis hebben reclame tijdens de F1 uitzendingen ​@Dennis Overbeek .

Het schema is gisteren aangepast ​@Sebas14 . Je screenshot is alweer verouderd.

Viaplay TV : overal te bekijken
Viaplay TV+ :ontvanger, smart-tv app en, indien thuis via wifi, telefoon/tablet/laptop.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

39 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 23, 2025

Aanvullend: contact opgenomen met KPN service plus, kunnen niets voor mij doen, verwijzen naar Viaplay voor een oplossing! 

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Had het dan zo gelaten, want € 3,- goedkoper heb je het wel met reclame. 

• May 24, 2025

Het verwarrende is dat ViaplayTV+ alleen een TV kanaal is net als Viaplay TV geen on demand streamdienst.  Daarom zal het goedkoper zijn. Het enige wat je kan doen is zelf je abonnement op ViaplayTV+ weer beëindigen en Viaplay Basis aanzetten.

Op deze pagina wordt het wel genoemd bij de veelgestelde vragen.

"Met Viaplay TV+ kijk je Formule 1 en voetbal thuis. Het is een tv-zender en daarom alleen beschikbaar als je een KPN TV abonnement hebt. Je vindt de zender Viaplay TV+ op kanaal 230 als je een Viaplay TV+ abonnement hebt."

Ook bij het bestellen wordt dit genoemd: Kijk thuis op kanaal 230 met je tv-ontvanger of KPN TV+ app.

Ik kan me voorstellen dat dit onduidelijk kan overkomen. 

Heel simpel gesteld is ViaplayTV+ een uitgebreidere variant van het ViaplayTV kanaal.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • May 24, 2025

Voor dat geld €16,99 zou Viaplay TV+ ook wel beschikbaar mogen zijn op de smartphone.
Dit is dan een hele dure TV zender.

Foutje bij: Viaplay TV → Waar kijk je? →  Alleen thuis op TV
Je kan Viaplay TV ook via je smartphone/tablet kijken met de TV+ mobiele app op een mobiel netwerk. Dus niet alleen thuis op TV.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

Had het dan zo gelaten, want € 3,- goedkoper heb je het wel met reclame. 

De reclame heb je op alle 3 de mogelijkheden van ViaPlay.

Mooi schema ​@Rowi. 

Alternatief is F1 TV Pro

En dan bedoel ik abonnement daar afnemen.

€ 11,90 per maand.

Je kan overal via de app kijken.

Maar je hebt dan wel alleen Formule 1.

Zie ook her en zet hem op maand i.v.m. kosten.

Zie ook deze topic.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 24, 2025

Allen bedankt voor de reacties. Heel waardevol. Waar ik in eerste instantie op aansloeg is dat Viaplay tv plus alleen thuis te bekijken is en daardoor een extreem dure variant. Waar ik nog wel een vraag over heb is of je de F1 TV Pro ook in het buitenland kunt bekijken. Heeft iemand daar ervaring mee?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

Allen bedankt voor de reacties. Heel waardevol. Waar ik in eerste instantie op aansloeg is dat Viaplay tv plus alleen thuis te bekijken is en daardoor een extreem dure variant. Waar ik nog wel een vraag over heb is of je de F1 TV Pro ook in het buitenland kunt bekijken. Heeft iemand daar ervaring mee?

Geen probleem.

Ik heb alleen F1 TV Pro en ben er dik tevreden over.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

TV Pro

Officiële live F1-stream

€ 11,90 / maand

ULTIEME LIVE F1-BELEVING
OFFICIËLE LIVE F1-STREAM
  • Stream alle F1-sessies zonder reclame, live en on demand
  • Liveboordcamera's
  • Liveteamradio's
  • Livetoegang tot F2, F3, F1 Academy en Porsche Supercup
  • Exclusieve programma's, documentaires en archiefmateriaal over races
ESSENTIËLE F1-LIVETIJDEN
  • Live-Timing-Daten, Telemetrie, Reifenverschleiß und Fahrer-Tracking †
  • Vertraagde herhaling van races *
  • Liveteamradio's
  • Exclusieve programma's en content over race weekenden
  •  

Deze heb ik, er is ook een duurdere versie in 4K en meer mogelijkheden.

Via de app overal te kijken op 1 toestel gelijktijdig.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 24, 2025

Ik heb nog even verder gezocht naar de mogelijkheden van een F1 TV Pro abonnement in het buitenland. Voor mij zijn bv. Kroatië en Spanje interessant: in Kroatië niet beschikbaar en in Spanje alleen de Premium variant. Mogelijk wel via een VPN te bekijken. Maar met VPN heb ik slechte ervaringen. 

• May 24, 2025

Met F1tvpro gaat de regelgeving betreffende contentportabiliteit op en hoe dit wordt toegepast is deels vrij.

Kroatië hoort bij de EU dus zou dit daar te zien moeten zijn. Echter zal ook meespelen wie de officiële distributie rechten voor dat land heeft. Dus als de officiële website aangeeft waar wel en waar niet dan is dat zo. 

Als ik hier kijk zou het ook in Kroatië beschikbaar moeten zijn (EU land)

https://support.formula1.com/s/article/2023-Accessing-abroad?language=nl_NL

Ps ​@Jac 1852 het is precies andersom In Kroatië is F1tvpro Premium ook beschikbaar als je daar woont, en in Spanje is enkel TV Acces beschikbaar. Dit kan je vinden bij locatiebeschikbaarheid.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 24, 2025

Informatie inderdaad uit de officiële website gehaald. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 24, 2025

Hmm. Hier http://kpn.com/viaplay staat “kijk thuis….” bij Viaplay TV+

En hier ook 

Bij alle providers die Viaplay TV+ aanbieden is dit alleen thuis te gebruiken.

Een in Nederland genomen abonnement op Viaplay Basis/F1TV (je kunt dit combineren voor de prijs van Viaplay Basis) is bruikbaar in de héle EU. Dus ook in Kroatië en Spanje.

Heb je Viaplay Basis dan kun je er gratis F1TV (reclamevrij!) bijnemen. Dus ondanks Viaplay Basis toch geen reclame tijdens Formule 1. 😀😉

Zowel Viaplay TV+ als Viaplay Basis hebben reclame tijdens de F1 uitzendingen ​@Dennis Overbeek .

Het schema is gisteren aangepast ​@Sebas14 . Je screenshot is alweer verouderd.

Viaplay TV : overal te bekijken
Viaplay TV+ :ontvanger, smart-tv app en, indien thuis via wifi, telefoon/tablet/laptop.

• May 24, 2025

@PeterG in dat topic is het wel aangepast, als je op de Viaplay pagina zelf op vergelijken klikt niet.  Daar heb ik mijn info/screenshot vandaan.

Het Viaplay TV + abonnement blijft hoe je het went of keert veel geld voor 1 kanaal wat enkel thuis beschikbaar is. Ik zou dit juist andersom verwachten.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

Ja F1 TV Pro is bij ViaPlay gratis, maar dan betaal je wel € 19,99 per maand.

Los F1 TV Pro is € 11,90 per maand en geen reclames.😉

Op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box, Smart tv met Android, en via Chromecast, Tablet en mobiel kan je via de app van F1 TV Pro kijken.

Je kan alleen met een creditcard betalen bij F1 TV Pro.

Wij kijken alleen Formule 1, dus ViaPlay gelukkig niet nodig (is veel en veel te duur).

We hebben andere streamingdiensten voor series en films (Netflix, Prime Video, SkyShowtime en HBO Max. Dus ruim voldoende)😉

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2025

Ook in de informatie onder die link staat dat je Viaplay TV+ alleen thuis kunt kijken (onderwerp dit topic). Dus ook via de smartphone via de wifi thuis.

Overigens was vanaf minuut 1 het zo dat Viaplay TV+ alleen thuis te zien is, ook met mobiel via wifi thuis dus. Dus dat het daar verkeert staat dan je buiten de deur zou kunnen kijken?

Dit is overigens een beperking die Viaplay zelf oplegt aan Viaplay TV+. Is ook bij Odido en Delta. Bij Ziggo is het plus kanaal nog steeds niet gestart.

Na drukken op "vergelijken” zie je dat Viaplay TV+ alleen thuis te zien is. (en die andere geven we nog even door 😉). Maar daar is het alleen fout voor Viaplay TV, de informatie dat Viaplay TV+ alleen thuis is klopt gewoon. Dus waar ​@Jac 1852 andere informatie heeft gezien weet ik niet.

Bijlage: na klikken op vergelijk. Viaplay TV is ook buiten de deur beschikbaar.

• May 24, 2025

Wie ook andere sporten wil zien is met Viaplay juist veel voordeliger uit 😉

Over de maandlasten van een streamdienst kunnen we een heel topic vullen. Dus hier laat ik het bij. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

Wie ook andere sporten wil zien is met Viaplay juist veel voordeliger uit 😉

Over de maandlasten van een streamdienst kunnen we een heel topic vullen. Dus hier laat ik het bij. 

Mee eens, iedereen moet dat inderdaad volledig zelf bepalen en kijken wat hij / zij wel of niet wil en er voor over heeft. 

En alles is ondertussen vermeld in deze topic.

Ik laat het ook hierbij.😉

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

Dat Viaplay het niet makkelijk maakt, is wel duidelijk. Los van of het waard is, heb je met Viaplay TV+ bij KPN iets meer voordeel dan bij Delta/Odido en mogelijk Ziggo. Daar is het betaalkanaal helemaal niet in de mobiele app te zien en alleen via de tv-ontvanger.

Bij KPN kan je wel het betaalkanaal via je mobiel kijken, maar alleen thuis op je KPN Internet verbinding. Maar dan wel met drie personen tegelijk, waarbij de tv-ontvanger niet meetelt. Intotaal dus vier. Als je een beetje handig bent met thuis VPN, kan dit wellicht een alternatief zijn.

Bij Viaplay (de streamingdienst) kan je maximaal met twee personen tegelijk kijken naar één stream. En via F1 TV Pro volgens mij maar één scherm, dus totaal drie schermen.

• May 25, 2025

Zoals je het hier formuleert, komt het logischer over dan in dat andere topic, Ikheetjeff. Toch blijft het hoe dan ook een duur kanaal zeker als het enkel thuis bruikbaar is maakt het weinig uit. Er zullen weinig situaties zijn dat er op 4 schermen tegelijk naar viaplay wordt gekeken.  Met de streamapp mogelijk wel de een kijkt Darts de ander kijkt voetbal of de F1. Met het betaalde kanaal ben je volledig afhankelijk van de programmering en zal de F1 bijna zeker voorrang krijgen op andere gelijktijdig uitgezonden sporten. Het is mij onduidelijk of je dat betaalde kanaal wel met drie personen tegelijk via de app mag kijken. Wat geen nut heeft je ziet allemaal hetzelfde.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Het is geen voordeel om met de smartphone app te kunnen kijken. Iemand de handig met VPN is zeker ook in staat de smarttv app op de smartphone te installeren.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

@Rowi. Ik ben geen F1 fan dus ik moet er niet aan denken om 20 euro per maand te betalen. Wij hebben zelfs vorig jaar Disney+ de deur uit gedaan toen ook hun prijs omhoog ging. 

Dus ik snap je helemaal.

Alleen volledig neutraal bekeken is het stukje exclusiviteit wat je via KPN hebt wel bijzonder en zet het kanaal wel in ander daglicht. 

Als je echt next-level Hollands wilt besparen én overweg kan met VPN server, kan je drie keer jouw KPN TV+ delen = 4,2474 pp x 10 maanden = €42,48 p/j

Viaplay Basis kan je 1x zonder VPN delen (F1 TV Pro) en één keer met. = 6,66 pp x 10 maanden = €66,63 p/j

Zelfs het goedkopere jaarabonnement van 16,99x12/3= €67,99 p/j is duurder dan het betaalkanaal omdat je dan ook voor de maanden zonder F1 betaald. 

Hierbij vooral uitgegaan van dat alleen F1 je interesseert, verder niks. Kijk je meer sporten of VOD, is het al weer anders. Of als je echt geen reclame wilt enzovoort. Veel haken en ogen, maar wel interessant. 

En in de praktijk zal het opzetten van VPN server vrijwel niemand doen. Als je fan bent, betaal je waarschijnlijk die paar euro extra toch wel voor minder gedoe. 

Het is mij onduidelijk of je dat betaalde kanaal wel met drie personen tegelijk via de app mag kijken.

Lijkt mij onder zelfde regels als andere kanalen te vallen. Met dus de extra dat je thuis (op KPN Internetverbinding) moet zijn. Maar kan best dat voor dit kanaal wel anders is. Viaplay heeft het geld hard nodig haha

• May 25, 2025

@Rowi. Ik ben geen F1 fan dus ik moet er niet aan denken om 20 euro per maand te betalen. Wij hebben zelfs vorig jaar Disney+ de deur uit gedaan toen ook hun prijs omhoog ging. 

Dus ik snap je helemaal.

Alleen volledig neutraal bekeken is het stukje exclusiviteit wat je via KPN hebt wel bijzonder en zet het kanaal wel in ander daglicht. 

Die 'exclusiviteit' gedachtegang zal mij ontgaan  vooral het nut, uitzonderingen daargelaten. Via de app voor een smart tv zou elke provider dit betaalde kanaal moeten doorgeven zeker als je een tv abonnement zonder ontvanger afneemt. Ik vanuit Viaplay gedacht het 'gratis' kanaal alleen thuis beechikbaar stellen.

De streamapp blijft goedkoper omdat je naar meer dan 1 live uitzending tegelijk kan kijken. Het maandbedrag is mogelijk lager van dat betaalde kanaal maar door het vast ztten aan de programmering van Viaplay heeft dit kanaal enkel nut voor de personen die niet overweg kunnen met streamapps.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

De streamapp blijft goedkoper omdat je naar meer dan 1 live uitzending tegelijk kan kijken.

@Rowi. Volgens mij haal je nu meerdere dingen door elkaar. 😅 Zoals je in de berekening leest is het betaalkanaal, onder (extreme) omstandigheden voordeliger. 

Viaplay Basis (streamingapp) kan maar max 2 tegelijk kijken vanaf 1 IP én één iemand op F1 Pro TV. Totaal 3, waarvan je zelf al 1 bent dus twee andere.

Die 'exclusiviteit' gedachtegang zal mij ontgaan  vooral het nut

Bij Odido/Delta/Ziggo betaal je 16,99 EUR zonder dat je de mogelijkheid hebt om te delen. Er kan maar één iemand kijken. Bij KPN als enige in Nederland dus wel meerdere tegelijk. (Via VPN omwegen) Dat is de kleine exclusiviteit, maar in mijn ogen wel een wezelijk verschil in mogelijke situaties. 

Door het vast ztten aan de programmering van Viaplay heeft dit kanaal enkel nut voor de personen die niet overweg kunnen met streamapps.

Jep, dit zal voornamelijk use case worden van deze betaalzender. Of als je alleen de F1 wedstrijden live wilt zien en voor de rest niks. En in dat laatste geval heb je als streamer nog meer voordeel dan bij Odido/Delta/Ziggo.

Bij KPN heb je de streaming ervaring, zonder dat je er meer voor betaald:

• Tijdens het klussen in de schuur via de tablet alsnog de race volgen
  • Meerdere gezinsleden kunnen op meerdere plekken kijken (dochter boven, ouders beneden op de TV)
  • Je kan het kanaal met vrienden/familie delen, waardoor je kosten kan delen en dus netto nog goedkoper uit kan zijn. (VPN)

Alle bovenstaande dingen kan je niet bij de andere providers, dan moet je naar streamingdienst en dus 199,90 euro betalen. Dus er is zeker noemenswaardige exclusiviteit.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Als je wel Formule 1 fan bent en alleen F1 kijkt, dan is F1 TV Pro veel goedkoper.

Namelijk € 11,90 per maand.

Zie mijn eerdere reactie.

Of iets wel of niet duur is, dat bepaald de gebruiker (toch?)

Ik heb F1 TV Pro, omdat de rest van ViaPlay niet hoeft te hebben en met F1 TV Pro kijk je zonder reclames en is voor alleen Formule 1 veel goedkoper.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

ikheetjeff schrijft; Bij Odido/Delta/Ziggo betaal je 16,99 EUR zonder dat je de mogelijkheid hebt om te delen. Er kan maar één iemand kijken.

Kwisvraag: “hoeveel mensen kunnen tegelijk naar één televisie kijken?”

En het kanaal zal het op alle in gebruik zijnde tv ontvangers doen bij Odido, Delta en Ziggo. En het zit bovendien op een ongecodeerd kanaal dus ook al voor TV's met coax zonder smartcard bij Ziggo.

Het Viaplay TV+ kanaal zie ik bij Ziggo op 432 in de Ziggo GO TV app. Een abonnement nemen schijnt echter nog steeds niet te kunnen bij hen.

@ikheetjeff