Skip to main content
Beantwoord

Viaplay TV Plus: alleen thuis te bekijken!

• May 23, 2025
  • 39 reacties
  • 1479 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

39 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

ikheetjeff schrijft; Bij Odido/Delta/Ziggo betaal je 16,99 EUR zonder dat je de mogelijkheid hebt om te delen. Er kan maar één iemand kijken.

Quizvraag: “hoeveel mensen kunnen tegelijk naar één televisie kijken?”

Mooi gezegd.

Ik denk dat er bedoelt wordt, er kan maar op 1 tv gelijktijdig naar dit kanaal gekeken worden.

Afhankelijk van de grootte van de tv, kan je in theorie wel met honderden gelijktijdig naar die ene tv kijken.

Zoals al eerder vermeld, wij kijken alleen F1 en de rest van ViaPlay hoeven wij niet.

Vandaar dat ik straks op F1 TV pro kijkt en ook dat kan maar op 1 tv gelijktijdig. (via de F1 TV Pro app op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box))😉

Maar we kijken vanmiddag met z'n tweeën. 😉

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

Druk sportdagje.

15:00 Formule 1 (tot ca. 16:40)

18:00 Finale PO eredivisie. AZ-Twente om plaats in de Europa league.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Ik denk dat er bedoelt wordt, er kan maar op 1 tv gelijktijdig naar dit kanaal gekeken worden.

Waar staat het dat men maar op 1 TV mag kijken? Bij Odido kan men 4 SmartTV tegelijk gebruiken en 4 Mediaboxes bestellen. Het getal van toelaatbare apparaten (SmartTV, SmartPhone, Ontvanger) is geloof ik 16, ik heb meer dan 10 staan.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Waar staat het dat men maar op 1 TV mag kijken? Bij Odido kan men 4 SmartTV tegelijk gebruiken en 4 Mediaboxes bestellen. Het getal van toelaatbare apparaten (SmartTV, SmartPhone, Ontvanger) is geloof ik 16, ik heb meer dan 10 staan.

Ja, dat is het nadeel als je maar een stukje uit een tekst haalt.

Ik reageerde op een reactie van iemand anders, ​@PeterG en ​@ikheetjeff 

• May 25, 2025

Ja, dat is het nadeel als je maar een stukje uit een tekst haalt.

Ik reageerde op een reactie van iemand anders, ​@PeterG en ​@ikheetjeff 

Dan nog klopt het niet er mag ook bij Odido en Ziggo op meerdere schermen(lees TV ontvangers)  naar Viaplay TV+ worden gekeken.

Wat Jeff bedoelde was de beschikbaarheid via de KPN TV app waarvan de toegang gedeeld kan worden. Echter daarom heeft KPN de restrictie in gebouwd dat dit kanaal enkel thuis beschikbaar is.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

@Rowi. en ​@TDN 

Ik reageerde op een leuke vraag van ​@PeterG 

*** Quizvraag: “hoeveel mensen kunnen tegelijk naar één televisie kijken?” ***  

Dat bedoelde ik nou met “er is maar een deel van mijn reactie gegeven” 

Wat jij zegt klopt, dat weet ik ook. MAAR dat was mijn reactie helemaal niet.

Ik vind het heel erg jammer dat ik nu onterecht in een slecht daglicht wordt gesteld.

Ik ben zwaar teleurgesteld. 

• May 25, 2025

@Rowi. en ​@TDN 

Ik reageerde op een leuke vraag van ​@PeterG 

*** Quizvraag: “hoeveel mensen kunnen tegelijk naar één televisie kijken?” ***  

Naar één scherm kan je inderdaad met heel veel personen kijken.

@Rowi. en ​@TDN 

Dat bedoelde ik nou met “er is maar een deel van mijn reactie gegeven” 

Wat jij zegt klopt, dat weet ik ook. MAAR dat was mijn reactie helemaal niet.

Toch schreef je als eerste: "Ik denk dat er bedoelt wordt, er kan maar op 1 tv gelijktijdig naar dit kanaal gekeken worden."

Omdat ook andere bezoekers dit kunnen lezen mag en moet iets wat niet helemaal klopt worden gecorrigeerd.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Kwisvraag: “hoeveel mensen kunnen tegelijk naar één televisie kijken?”

En het kanaal zal het op alle in gebruik zijnde tv ontvangers doen bij Odido, Delta en Ziggo. En het zit bovendien op een ongecodeerd kanaal dus ook al voor TV's met coax zonder smartcard bij Ziggo

@PeterG Haha, oke oke, meerdere mensen kunnen naar één scherm kijken. Alleen die moeten natuurlijk allemaal vanaf dezelfde plek kijken. Bij KPN kan je als enige in héél je huis, zelfs op de wc, de F1 volgen via het betaalkanaal. In mijn ogen een noemenswaardig verschil.

Ik dacht dat Viaplay TV+ bij Ziggo gewoon gecodeerd is? Het testkanaal was dat al wel:

Of iets wel of niet duur is, dat bepaald de gebruiker (toch?)

@joop2011 Zeker weten! Ik oordeel ook niet (negatief). Ik bekijk juist de mogelijkheden die het betaalkanaal bij KPN biedt voor F1-fans en vind het vooral opmerkelijk dat je bij KPN een best groot verschil hebt dan andere providers. Persoonlijk is het voor mij niet echt relevant.

Waar staat het dat men maar op 1 TV mag kijken? Bij Odido kan men 4 SmartTV tegelijk gebruiken en 4 Mediaboxes bestellen.

@TDN, ik heb het over het feit dat je op je mobiel/tablet in héél je huis kan kijken. Via een tv-ontvanger of Smart TV heb je nog steeds een TV nodig die je niet in heel je huis makkelijk meesleept. Laat staan kan delen met familie om de kosten te drukken.

Wist niet dat je bij Odido op zoveel smarttv’s tegelijk kon kijken. Bij KPN kan het maar op 2 smart-tv's tegelijk. En elke extra tv-ontvanger is natuurlijk ook weer 6 euro extra. Dan wordt al snel de streamingdienst weer voordeliger doordat je flexibeler de streaming app kan gebruiken en een simpele Android TV kastje.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

Ik zei ook dat ik 'm zie op 432. Niet dat ik 'm kon kijken op 432. Overigens kan nog niemand die zien, want Ziggo verkoopt nog steeds geen abonnementen voor Viaplay TV+. KPN heeft die race gewonnen 😁

@ikheetjeff schrijft: 

Ik dacht dat Viaplay TV+ bij Ziggo gewoon gecodeerd is? Het testkanaal was dat al wel:

• May 25, 2025

Ik zei ook dat ik 'm zie op 432. Niet dat ik 'm kon kijken op 432. Overigens kan nog niemand die zien, want Ziggo verkoopt nog steeds geen abonnementen voor Viaplay TV+. KPN heeft die race gewonnen 😁

Ach is dat betaalde kanaal echt een aanwinst? KPN zal wel geld toe krijgen om beide kanalen beschikbaar te maken. En een percentage opstrijken van de verkochte abonnementen. De vraag is wat wint de KPN klant er mee? Gezien de thuis restrictie van dat betaalde kanaal via de apps niet heel veel. Je kan het natuurlijk heel positief door een groen brilletje bekijken.

De strijd om Joe heeft KPN verloren 😜

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 26, 2025

Naar één scherm kan je inderdaad met heel veel personen kijken.

Toch schreef je als eerste: "Ik denk dat er bedoelt wordt, er kan maar op 1 tv gelijktijdig naar dit kanaal gekeken worden."

Lees eens goed wat er staat, ook dat is een reactie op een reactie van iemand.

ALLES LEZEN S.V.P.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 26, 2025

Vinden jullie jezelf niet een béétje vermoeiend? Dit is ook allang het onderwerp van dit topic niet meer. Back to earth boys and girls.🙂

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 26, 2025

Vinden jullie jezelf niet een béétje vermoeiend? Dit is ook allang het onderwerp van dit topic niet meer. Back to earth boys and girls.🙂

Ik ben het helemaal mee eens.

De reden dat ik dit keer wel reageerde was, omdat ​@Rowi. mij in een slecht daglicht probeert te zetten. Terwijl ik alleen maar een reactie op een reactie van iemand anders gaf.

Maar je hebt gelijk, ik laat het hier ook bij.

Laat hem / haar maar, weet toch niet beter.😉

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 26, 2025

Topic:

Viaplay TV Plus: alleen thuis te bekijken!

Alle juiste antwoorden zijn hier al op gegeven.

Topic kan dicht (toch?)