Skip to main content

Ik kijk Viaplay via chromecast en tussendoor stopt hij steeds even en gaat dan weer door. En dan niet 1 x maar al een tijd lang om een minuut blijft ie een paar seconden hangen. Vast ter info. Nieuwste chromecast en verder werkt alles perfect.

Goedemorgen @dp1972. en dank voor jouw bericht :)

Dat lijkt me heel irritant kijken wanneer het beeld om de zoveel tijd gaat haperen. Heb je de mogelijkheid om de kwaliteit van de Viaplay stream eens te verlagen? Ben heel benieuwd of je dan nog steeds die haperingen ervaart!


@dp1972. Welk modem heb je? Viaplay gebruikt multicast stream dus jouw modem moet ook over wifi multicast to unicast ondersteunen (volgens mij alleen experia 12 en superwifi2 ondersteunen het).

Koop een USB 2 LAN adapter voor chromecast en jouw probleem is verleden tijd

https://store.google.com/nl/product/chromecast_ethernet_adapter_gen_2?hl=nl


Zal proberen de snelheid aan te passen en kijken of dit werkt maar als de beeld kwaliteit dan minder gaat worden is het niet echt een oplossing.

 

en die adapter, ik ben niet echt handig dus even de vraag, dan ga ik hem toch bedraad verbinden. De bedoeling van een chromecast is toch juist om draadloos verbonden te zijn of snap ik het niet goed.

 

en ik heb de kpn box 12


Voor jouw chromecast heb je sowieso een stroomadapter nodig, deze adapter vervangt het originele adapter van de chromecast en geeft internet verbinding via LAN aan de chromecast. Je moet alleen een lan kabel van de experia box (of een switch met igmp snooping) met de adapter verbinden. Verder hoef je niet te doen. Bekabeld is veel betrouwbaarder dan wifi.


Ja hij krijgt nu stroom via de tv usb ingang en werkt verder gewoon goed met streamen van andere aanbieders. Ik snap dat bekabeld beter werkt maar daarom heb ik juist een chromecast zodat niet al die draden door het hele huis lopen. Maar omdat de rest wel goed werkt dacht ik dat probleem meer bij Viaplay ligt. 


@dp1972. Het probleem ligt bij Viaplay en KPN. Beide gebruiken multicast voor hun streamingdienst


@dp1972. Het probleem ligt bij Viaplay en KPN. Beide gebruiken multicast voor hun streamingdienst

Ik denk niet dat Viaplay gebruik maakt van multicast. Bij multicast distributie wordt altijd een apart vlan gebruikt en daar is bij Viaplay geen sprake van.


Ja hij krijgt nu stroom via de tv usb ingang en werkt verder gewoon goed met streamen van andere aanbieders. Ik snap dat bekabeld beter werkt maar daarom heb ik juist een chromecast zodat niet al die draden door het hele huis lopen. Maar omdat de rest wel goed werkt dacht ik dat probleem meer bij Viaplay ligt. 

Ook ik denk dat je de oorzaak van het probleem eerder bij Viaplay moet zoeken.

Die Chromecast moet prima via wifi kunnen werken. Wel is het zo dat de voeding 1,5A sterk moet zijn en dat zie je niet vaak op USB poorten van televisies.


Bedankt. Ik dacht dat ie gewoon op de tv aangesloten kon worden. Ik heb nog een stekkerdoos daar liggen dus kan hem daar ook op zetten. Ga ik dat proberen.


Ik dacht dat ie gewoon op de tv aangesloten kon worden.

Alleen als die USB poort voldoende stroom kan leveren.

Zie ook dit artikel.

Ik kwam overigens ook dit filmpje tegen.

 


Bedankt voor alle info. Ik ga er mee aan de slag.Â