Skip to main content

Wij hebben een Philips Smart tv van nog geen jaar oud. Helaas werkt Viaplay hier niet op. Volgens Viaplay(not) heeft deze tv het Saphi besturingssysteem en dat wordt niet door Viaplay ondersteunt. Heeft iemand een oplossing?

Simpelste oplossing, een chromecast (+-40euro) aanschaffen en streamen vanaf mobiel, moet die wel aanwezig zijn, of een chromecast met Google TV (+-75 euro) zodat je de app kan gebruiken op de chromecast.

https://www.bol.com/nl/nl/p/google-chromecast-3-smart-tv-dongle-full-hd-zwart/9200000099487091/?bltgh=lCs0k8dXOZVTvgzlei5AqA.2_24.25.ProductImage

https://www.bol.com/nl/nl/p/google-chromecast-met-google-tv-multimediaspeler-4k-wifi-wit/9300000032517926/?bltgh=mwXIp5CS1zmKJzkZyp1OQA.2_44.45.ProductImage

 


Dank je wel voor de reactie!

 


Bij mijn moeder heb ik bijna 3 weken geleden Viaplay geïnstalleerd uit de app store van de Philips (gekocht begin 2021). Enige was wel dat we de tv moesten aanmelden op haar Gmail account. Maar iedere Android telefoon bezitter heeft dat al.

Zo'n jonge Philips tv heeft een ingebouwde chromecast. Het lukte alleen hier niet om van af de Android telefoon met de Viaplay app te casten daarnaar. Alleen van af de laptop.

Een losse chromecast zal geen probleem zijn met casten via de Android telefoon.


@PeterG , Dat is een Philips met Android, Philips, nou ja TMC heeft ook nog budget modellen die op saphi draaien, geen android en geen chromecast helaas.


Of kijk eens naar zoiets.


tsja, ik heb een LG televisie uit 2017. Daar draait de viaplayapp alleen live. Kan niet terugkijken. En dat voor dat geld….Ook hier weet Viaplay ,na enkele weken op een antwoord te wachten, te melden dat het aan de televisie ligt. Mijn oplossing kijk F1 tv werkt perfect en is de helft goedkoper…….……..Hopen dat viaplay zo al snel de F1 niet meer kan betalen.


@Rob duiveland 

Alle series, films, en tv programma's zou je gewoon moeten kunnen kijken. Dat is allemaal 'gewoon’ on demand.

Je kan sport terugkijken via hun '’gids'’. die afhankelijk van het apparaat schema of tableau heet. Op een tv: blader de hoofduitzendingen horizontaal door tot het eind. Dan komt de button schema of tableau bekijken. Bij sommige tv's kan je echter maar 1 dag terugkijken en niet 2 dagen. Dat kan i.i.g. wel via de app van Viaplay op de phone en tablet. En via de website http://viaplay.com/nl-nl .


Ja, Ja, Wat zou je ervan zeggen als Viaplay zelf zijn huiswerk gaat doen en zorgt dat het werkt op alle gangbare TV's Waarom kunnen alle andere streamingdiensten dat wel?  Misschien eerst eens investeren in fatsoenlijke programmeurs in plaats van de F1. Ik weet ook wel dat ik het wel kan zien op de laptop. maar dat is nou net niet de bedoeling. Evenmin zou het casten nodig moeten zijn. En op mijn TV werkt het terugkijken uberhaupt niet, ook niet op jou manier. Kijk voor de aardigheid maar eens wat reviews op trustpilot, dan zie je dat 1% het niet met mij eens is. 95% vind het zeer slecht 3% slecht, Casten vanaf F1 tv en je ziet wat je wil en wanneer je wil met fatsoenlijk commentaar.


Koop nooit een Philips TV met het Saphi besturingsysteem er op, het is niet goed, een hoop dingen draaien er niet op.
Koop een Philips met Android en alles werkt er wel op.


Ik heb helemaal geen Saphi besturingssysteem. Hieronder het antwoord van Viaplay na enkele weken wachten: 

 

Bedankt voor u bericht. 

Ik begrijp dat u zou willen weten waarom het niet mogelijk is om via LG tv terug te kijken,dit leg ik u graag uit. 
U kunt onze Catch up functie gebruiken op bepaalde apparaten die deze functie ondersteund. Helaas zie ik dat u TV uit het jaar 2017 komt,deze heeft geen terug kijk functie. 
Een lijst van welke apparaten welke functies ondersteunen verwijs ik u graag naar deze link………..

Dus een andere TV kopen soms????


Ik heb helemaal geen Saphi besturingssysteem. Hieronder het antwoord van Viaplay na enkele weken wachten: 

 

Bedankt voor u bericht. 

Ik begrijp dat u zou willen weten waarom het niet mogelijk is om via LG tv terug te kijken,dit leg ik u graag uit. 
U kunt onze Catch up functie gebruiken op bepaalde apparaten die deze functie ondersteund. Helaas zie ik dat u TV uit het jaar 2017 komt,deze heeft geen terug kijk functie. 
Een lijst van welke apparaten welke functies ondersteunen verwijs ik u graag naar deze link………..

Dus een andere TV kopen soms????

 

Vraagje, waarom heeft u geen eigen topic gestart?

Uw vraag heeft niets met de vraag van deze topic te maken.

Zelf niet indirect.

 

En u moet bij de fabrikant van de tv zijn, daar moet u klagen.

Want zij moeten voor de juiste updates zorgen en dat verzaken ze.

Daarom kan je op “oudere” Smart TV's  veel dingen niet zien.

Dat is echt belachelijk omdat een Smart TV makkelijk 15 jaar mee gaat, maar bij sommige fabrikanten maar 2 jaar worden ondersteund.


@joop2011 , Hoop voor je dat een smart TV nog 15 jaar meegaat, vaak gaan ze binnen 10 jaar stuk, kwaliteit van vroeger is het niet meer.

@Rob duiveland , Inderdaad, wil je ViaPlay via je smart platform op de TV kijken is de aanschaf van een nieuwe TV de oplossing, bedenk daarbij welk besturingssysteem je het beste kan nemen, zijn er 2, Android/Google TV of Tizen, dus Philips en Sony (en somige B/C merken) of Samsung, LG zou ook nog kunnen alleen is hun update beleid niet zo best dus ben je weer snel uit gekeken.

Goedkoper, pak een chromecast met Google TV, of een android smartbox, sruk goedkoper en gaat vaak langer mee, enige je krijgt een aparte AB er bij.


Goedkoper, pak een chromecast met Google TV, of een android smartbox, sruk goedkoper en gaat vaak langer mee, enige je krijgt een aparte AB er bij.

Of als je een iPhone of een iPad hebt dan kun je direct streamen naar je TV, dus zonder een Chromecast.


Niet als je geen ingebouwde streamings device in je TV hebt, die heeft Philips niet met het saphi besturingssysteem en de oudere LG uit 2017 ook niet.

Daarbij is streamen niet altijd handig, ik zou er niet voor kiezen als het anders kan.


Nee Saphi heeft het niet, de nieuwste Androids wel en de nieuwste Tizen ook wel
(wat heeft Saphi wel?)


Saphi heeft eigenlijk weinig meer dan een goedkope TV er omheen met trage hardware.


Saphi heeft eigenlijk weinig meer dan een goedkope TV er omheen met trage hardware.

 

En persoonlijk vind ik Philips ook een B merk.

Sinds dat Philips zelf geen tv's meer maakt.

Een Chinees bedrijf maakt ze met de naam Philips erop.


Hoi @joop2011 en anderen.

 

Saphi heeft eigenlijk weinig meer dan een goedkope TV er omheen met trage hardware.

 

En persoonlijk vind ik Philips ook een B merk.

Sinds dat Philips zelf geen tv's meer maakt.

Een Chinees bedrijf maakt ze met de naam Philips erop.

Ik denk daar anders over.
Maar goed iedereen zijn eigen voorkeur.😁

Fabrieksbezoek TPV – In Polen komen elk jaar miljoenen Philips tv’s van de band


Maar goed iedereen zijn eigen voorkeur.😁

Klopt, iedereen heeft zo z'n eigen voorkeur.

Zo gaat mijn voorkeur uit naar Sony omdat ik de kleurweergave van de Sony het meest natuurgetrouw vind.

 

Maar goed, dit topic gaat over Viaplay op een Philips TV en daarvoor zal TS zich tot Viaplay moeten richten en de vraag moeten stellen of Viaplay ooit een app voor Saphi denkt uit te gaan brengen.