Skip to main content
Vraag

Videoland app wordt zwart op de KPN ontvanger

  • 30 August 2024
  • 6 reacties
  • 34 keer bekeken

Zodra we via het kastje de app videoland openen en programma aan het kijken zijn, valt deze spontaan uit. Beeld op zwart en komt niet meer terug.

 

Ik heb inmiddels alle online (via app KPN) handelingen zoals alles herstarten enz. al uitgevoerd. Probleem blijft aanwezig.

Iemand idee hoe dit kan komen?

 

Alvast bedankt

 

Pascal

Hoi @Pascal zwanink, dat komt omdat de content van Videoland beschermd is tegen opnemen, kopiëren, enzovoort. Dit heet ook wel DRM. Alle streamingdiensten hebben dit. Hierdoor springt het beeld van Videoland op zwart als er gedetecteerd wordt dat iets wordt opgenomen.

Met andere woorden, content van Videoland of elke andere streamingdienst, opnemen is helaas niet mogelijk.


Vreemd als ik niets aan het opnemen ben.

 

Pascal


Wooow, volgens mij heb ik in mijn hoofd van het woord “openen” “opnemen” gemaakt, haha. Wat erg! Sorry. Zwart beeld komt dan namelijk voor. Als je dat niet doet, is het wel vreemd. Welk TV kastje heb je?

 


@Pascal zwanink Hi Pascal, we denken hier graag met je mee! Het gaat dus niet om opnemen, een leesfout is zo gemaakt zie je maar weer 🙂 maar zo gauw jij de Videoland app opent krijg je zwart beeld. 

Heb je de laatste vraag van Jeff nog gezien? Welke tv-ontvanger heb je? En gebruik je de Videoland app alleen via de tv-ontvanger of ook op andere apparaten? Kan je ook specifieker uitleggen wat je hebt geprobeerd? We weten alleen wat jij ons vertelt, meer informatie maakt het met je meedenken makkelijker.


Hallo Alexandra

Ik was niet in staat om dit even na te kijken excuus, en nu net even gekeken. We hebben een ARRIS VIP2952 V2 en serienummer is M11735TNF449.

We gebruiken thuis de videoland app via deze tv-ontvanger, en op de camping via google-chromecast.

Thuis valt kastje op zwart beeld na een tijdje, het niet echt aan te geven hoelang dit duurt.

Op camping geen last van.

 

Hoor wel of er meer details nodigg zijn.

Alvast bedankt voor de medewerking.

 

Pascal


De apps in dié Arris gebruik ik al jaren niet meer. Dat kan die box eigenlijk niet aan. 

Je kunt een Chromecast HD Google-TV aanschaffen. Die loopt lekker soepel en je hebt veel meer vrijheid.

Ook kun je bellen met kpn 0800-0402 en zeggen dat je ontvanger defect is. Dan krijg je de Arris VIP5202. Die heeft een snellere processor. (geen display meer op die ontvanger overigens)


Reageer