Skip to main content

Wij hebben sinds deze maand Videoland maar alles werkt zo traag dat we er niets mee kunnen. We hebben een Arris VIP2952 kastje en Experia Box V10. Ik heb meerdere berichten gelezen en het kastje opnieuw opgestart en Experia box opnieuw opgestart maar niets werkt. Of we nu via het menu kijken of via kanaal 204, maakt niet uit. Alles werkt zo traag dat we minuten moeten wachten tot je beeld krijgt of als je het start of stopt. Tevens het youtube kanaal is zo traag, kijken we via kanaal 201. Verder werkt alles helemaal prima dus als we deze kanalen niet kijken, is er niets aan de hand. Kortom:niets aan de hand met internet of met de kastjes maar deze 2 kanalen lijkt het niet aan te kunnen. Hoe kunnen we dit oplossen want nu heb ik niets aan mijn abonnement van Videoland. Hoor het graag! 

Ha @IrisMijns, welkom! Wat jammer om dit te lezen 😞. Had je, naast het opnieuw opstarten van de ontvanger ook al eens via het menu een ‘frisse start’ gedaan? En je ervaart dit op beide ontvangers? Het zou natuurlijk moeten werken, maar heb je een smart tv? Dan zou je in de tussentijd ook gebruik moeten kunnen maken van de apps voor de tv.


@IrisMijns heb je een Smart TV?

Kijk eens hoe snel ze zijn op de Smart TV.

(wij kijken YouTube, Netflix en Disney+ altijd via de apps op de Smart TV, hebben we ze ook in 4K)

 

Hoe is de Arris VIP2952 verbonden met de Experiabox?

Netadapters kunnen ook voor problemen zorgen.


Hier exact hetzelfde probleem. YouTube loopt meestal haperend en reageert erg traag. Videoland opstarten en kijken gaat wel goed, maar wanneer we na Videoland terug navigeren naar de gewone zenders reageert de ontvanger erg traag, en loopt meestal vast. Hier nog geen Smart-tv, maar lijkt me niet de reden.... Problemen met YouTube zijn ca. een half jaar geleden begonnen, voorheen werkte het prima met dezelfde tv. Ook resets helpen niet.


Hier exact hetzelfde probleem. YouTube loopt meestal haperend en reageert erg traag. Videoland opstarten en kijken gaat wel goed, maar wanneer we na Videoland terug navigeren naar de gewone zenders reageert de ontvanger erg traag, en loopt meestal vast. Hier nog geen Smart-tv, maar lijkt me niet de reden.... Problemen met YouTube zijn ca. een half jaar geleden begonnen, voorheen werkte het prima met dezelfde tv. Ook resets helpen niet.

 

@TeunE , zie mijn vraag boven. Kan je die beantwoorden?

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is hij aangesloten op de Experiabox?

Wat is jouw echte downloadsnelheid, zie hier om te meten.

 

Zoals vermeld, kijk ik ze altijd via de Smart TV en dan heb ik ze zelfs in 4K.:smirk:


Bedankt voor de tips. We hebben een smart tv en daarbij lijkt het wel sneller te werken ja dus we gaan dat nu eens even testen. Alles is gewoon aangesloten met kabels en we hebben hele snelle internetverbinding. Daar ligt het allemaal niet aan want alle andere zenders gaat helemaal prima. Ik ga het nu even via de apps proberen voorlopig en ben ik blij dat we dus een smart tv hebben. 


@IrisMijns fijn dat je zo eerst geholpen bent! Mocht je nog willen testen via de ontvanger zelf, beantwoord dan gerust alsnog even bovenstaande vragen. 

 

@TeunE in dit geval ben ik inderdaad ook benieuwd naar het antwoord op de vragen die joop2011 stelt. We helpen graag!


@Marcia_  

Hi, nou ja als het op een andere manier op te lossen is, hoor ik het graag. 

Het is dus een Arris VIP2952 en deze is met een vaste ethernet kabel verbonden met de Experiabox V10. Ik heb een frisse start gedaan, ik heb de experia box en de Arris box opnieuw opgestart. Weet niet wat voor info je nog meer nodig hebt?

 

 


Via een kabel is inderdaad hoe we het graag zien, @IrisMijns ! Jammer om te lezen dat het dan nog steeds niet optimaal werkt. Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Dan ga ik jouw gegevens als voorbeeld doorgeven.


@Marcia_ 

Hi, ik heb alle gegevens ingevuld op het profiel en hoor graag of er iets te regelen is zodat het beter werkt. Dank alvast! 


Ik zie dat ik hier niet meer gereageerd had. Voor de meelezers: ik heb de gegevens als voorbeeld doorgegeven, maar voorlopig heb ik helaas geen oplossing voorhanden. Het advies zou dan zijn om voorlopig de apps via de smart tv te gebruiken. 


Goedenavond iedereen, bedankt Marcia voor je hulp zo ver. Uiteindelijk ga ik het wel als een officiele klacht indienen want ook het kijken via de app is nu super traag dus dat is voor ons niet de oplossing.Â