Skip to main content
Beantwoord

Videoland stream start niet op VIP2952

• January 8, 2026
  • 5 reacties
  • 36 keer bekeken

Hallo,

op meerdere plekken soortgelijke topics gezien, maar allemaal zonder oplossing.

Ik heb 2 boxen (arris vip2952v2) en beide hebben moeite met videoland. De app start, maar de geselecteerde stream start niet. Dit fenomeen heb ik op beide ontvangers. Na factory reset van de box lijkt het weer even te werken, maar na enkele dagen gaat het weer fout.  De arris boxen zijn bedraad. Netflix doet het wel goed en blijft het ook altijd goed doen. Ook draadloos(ipad/telefoon)  werken de videoland apps zonder problemen door het hele huis. De TV is niet smart.

Is iemand die wel een oplossing hiervoor gevonden heeft?

alvast bedankt,

Martin

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Martin12345, goed dat dit hier meld en fijn om te zien dat de community je op gang heeft geholpen. Dank hiervoor. 

Zoals je al hebt gelezen kan het zijn dat deze niet goed werkt omdat het specifiek voor een bepaalde ontvanger is ontworpen. Ik sluit me ook bij het advies om te kijken naar een TV+ box, het voordeel si dat je die app in de Playstore download en bijkomen ook dat je veel meer apps kunt downloaden en gebruiken. 

Het is mij nog niet duidelijk of je dit hebt gedaan, maar vergelijk je huidige pakket met het TV+ pakket om duidelijk te krijgen wat de kosten zijn. In veel gevallen scheelt het soms weinig of juist helemaal niets. 

Ach. Per februari gaat de prijs van interactieve tv (Arris ontvangers) omhoog. En is dan tot 1 juli 25 cent meer dan TV+. Vanaf juli zijn beide 12,75.

Een nieuw abonnement is waarschijnlijk goedkoper. Start 100 Mbps 42,50. 500 Mbps 43,50.

Vernieuwen kan via deze link.

Het geheugen van de VIP2952 loopt vol. Leegt alleen in eco stand-by of met uitzetten via de schakelaar achterop. In gewoon stand-by verzadigd het werkgeheugen. Ik zette hem eenmaal in de week altijd helemaal uit, maar toen was de optie eco stand-by er nog niet. 

Als je deze link volgt kun je dit makkelijk vergelijken. Hopelijk heb je hier iets aan. 

5 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 9, 2026

De Arris VIP 2952 is een goede KPN tv ontvanger.

Echter voor app's van streamingdiensten is hij ongeschikt.

Met een truc is dat destijds gedaan onder druk van Ziggo.

Het beste kan je gratis 0800-0402 bellen.

En vragen om een nieuwer model KPN tv ontvanger.

De Arris VIP 2952 begint ook vrij oud te worden en is heel erg traag in vergelijking met de nieuwe modellen.

Keuze:

1. Arris VIP 5202
  2. Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box), deze is wel € 2,50 per maand extra.
  3. Abonnement omzetten naar KPN tv+, je krijgt dan de DIW7022 en vaak ben je goedkoper uit.  (Internet 100/100 € 42,50 + TV € 12,50 en eventueel 2de DIW7022 € 6,--)

• Auteur
  • Topper
  • January 10, 2026

gebeld met KPN,  toch wel teleurstellend.

Blijkbaar werkt de  videoland app niet goed op de arris 2952 hardware. Dat kan natuurlijk, maar het was wel fijn geweest dat KPN dit probleem van te voren bekend maakt voordat ik deze dienst bij hun af neem.

Alternatieve hardware word blijkbaar niet meer uitgeleverd.

Daarna een motivatie dat videoland net zo als netflix diensten zijn die je op meerdere apparaten kan afspelen etc…

Maar dat is niet relevant. ik wil het kijken op mijn ( niet smarte )TV via de door kpn geleverde apparatuur.  

Dat is toch wel moeilijk om te begrijpen voor de helpdesk medewerker.

Overstappen naar tv+ is dan een optie, maar daar wil ik dan niet extra voor betalen. Ik koop toch ook geen smart tv om de box van de kpn te vervangen terwijl de huidige tv nog goed werkt? 

In mijn optiek; als kpn een dienst aanbied op door de KPN verhuurde apparatuur dan moet dat werken; anders blijf je als bedrijf in gebreke.

Toch maar eens kijken naar de alternatieven.  

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • January 10, 2026

Even hier op aanhakend; KPN ruilt na mijn weten alleen apparatuur om bij een defect of als de apparatuur niet meer ondersteund wordt. Dat streamingsdiensten niet goed werken op die specifieke ontvanger is niet perse een defect, dat is helaas gewoon die ontvanger. 

Zolang de software/systemen van KPN goed werken, waar je immers KPN voor betaalt, is ‘ie in principe niet defect. Als jij apps van derden niet goed kunt gebruiken op de KPN ontvanger is dat (heel plat gezegd) niet het probleem van KPN. Als hun software maar goed werkt. Natuurlijk lijkt mij dat KPN wel de optimale ervaring wilt bieden en zullen ze ongetwijfeld waarde hechten aan hoe jij apps van derden op hun apparatuur kunt gebruiken. 

Dat neemt niet weg dat ik het wel met je eens ben; het is veel fijner om alles via dezelfde plek te kunnen kijken en een nieuwe TV aanschaffen is natuurlijk ook een beetje gek als de huidige goed werkt. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 10, 2026

Ach. Per februari gaat de prijs van interactieve tv (Arris ontvangers) omhoog. En is dan tot 1 juli 25 cent meer dan TV+. Vanaf juli zijn beide 12,75.

Een nieuw abonnement is waarschijnlijk goedkoper. Start 100 Mbps 42,50. 500 Mbps 43,50.

Het geheugen van de VIP2952 loopt vol. Leegt alleen in eco stand-by of met uitzetten via de schakelaar achterop. In gewoon stand-by verzadigd het werkgeheugen. Ik zette hem eenmaal in de week altijd helemaal uit, maar toen was de optie eco stand-by er nog niet. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 12, 2026

Hi ​@Martin12345, goed dat dit hier meld en fijn om te zien dat de community je op gang heeft geholpen. Dank hiervoor. 

Zoals je al hebt gelezen kan het zijn dat deze niet goed werkt omdat het specifiek voor een bepaalde ontvanger is ontworpen. Ik sluit me ook bij het advies om te kijken naar een TV+ box, het voordeel si dat je die app in de Playstore download en bijkomen ook dat je veel meer apps kunt downloaden en gebruiken. 

Het is mij nog niet duidelijk of je dit hebt gedaan, maar vergelijk je huidige pakket met het TV+ pakket om duidelijk te krijgen wat de kosten zijn. In veel gevallen scheelt het soms weinig of juist helemaal niets. 

Als je deze link volgt kun je dit makkelijk vergelijken. Hopelijk heb je hier iets aan.