Skip to main content
Antwoord

Volume F1TV steeds zachter

• October 5, 2025
  • 14 reacties
  • 120 keer bekeken

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35

Ik begin elke race met het volume op 30. Al na 20 minuten vaak op 45. En nu 1 uur en 5 minuten in de race staat de tv op 56.…

Dat is iedere keer weer met F1TV. 

Ik meld het maar eens. Hebben anderen dezelfde ervaring?

F1TV via DIW7022 hier.

Update einde race volume 65. (/100)

Beste antwoord door PeterG

Ik denk dat ik het heb opgelost. 

Op de tv stond 'auto volume' aan.

Wat dat doet: pas automatisch het geluid aan zodat het volume niveau hetzelfde blijft wanneer u overschakelt naar een ander kanaal of een andere video bron.

Bij een korte sterke volume boost reageert dat kennelijk ook en verlaagt het volume steeds.

Functie op de televisie uitgezet en ik hoef nu tijdens het kijken het volume niet zoveel aan te passen. 

14 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 6, 2025

Vreemd probleem Peter.

Ik moet hem juist altijd zachter zetten, maar het volume blijft bij ons gelukkig constant hetzelfde.

De soundbar staat bij ons continue op 18 bij F1 TV Pro.

Jasper van KPN
Moderator

Dat is een raar probleem inderdaad, ik herken dit ook niet. En wat Joop zegt ook niet. Als ik de F1TV app start moet ik het volume juist harder zetten, omdat het anders onverstaanbaar zacht is. Het blijft wel stabiel daarna, net als bij Joop. Raar hoe die ervaring zo uiteen loopt. 

Ik moet wel zeggen dat ik de app op mijn Sony TV heb staan, niet op de TV+ Box. Waar heb jij 'm op staan Joop?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 7, 2025

Ik heb hem op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) staan.

Want op de LG Oled met WebOS kan het (helaas) niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • October 7, 2025

Wel een vraagje. Gebruiken jullie ook het Nederlandse commentaar op F1TV, net als ik?

Jasper van KPN
Moderator

Ik luister naar het Engelse commentaar, dat van F1TV zelf met Alex Brundle, Jolyon Palmer en Alex Jacques (en soms David Coulthard). Niet dat van Sky 🙂

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • October 7, 2025

Oké. Ander geluid dus.

Als ik dat doe heb ik te lang nodig om het in mijn hoofd steeds te vertalen. En ben ik meer daarmee bezig dan het beeld. En spoel vaak terug "wat zei ie nou" dus. Finishen ze hier later.

Ik ben wel blij dat we van Olav Mol af zijn. Die leidde mij ook af.

Nog wel eens even aan via DAB+, maar hoort zichzelf ye graag feiten uitspuwen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 7, 2025

Bij de training, kwalificatie en race gebruik ik het geluid van Viaplay (Nederlands dus).

Ik heb GEEN abonnement bij Viaplay.

Mijn abonnement is een jaarabonnement via F1 TV Pro.

Wat betreft Olav Mol, helemaal met je eens.

Ben ook blij dat ik hem niet meer hoeft te horen.

Ooit zei hij iets op tv en dat zal ik nooit vergeten: “Ik zag een grote plas bij een bushalte aan de andere kant van de weg met veel mensen. Ik ben omgedraaid en door die plas gereden. Dat vond ik heel erg leuk en mooi om te doen” Ik is in dit geval Olav Mol.

Ik was al niet blij met zijn commentaar, maar daarna helemaal niet meer.

Jasper van KPN
Moderator

Die uitspraak van Olav over de bushalte herinner ik me ook inderdaad. Tijdens het F1 commentaar begon hij ook meer en meer te missen, dat hij 3 ronden na een inhaalactie opeens opmerkte dat ze in een andere volgorde reden. Crofty (van Sky) had dat de laatste jaren ook steeds meer, daarom ben ik naar het F1TV team geswitcht. En doordat ze de productie ook zelf meer in eigen hand hebben kunnen er ook meer achtergronden gedeeld worden. 

Maar terug naar het veranderende volume, jullie gebruiken wel dezelfde audio en apparaat dus maar alsnog verschillende ervaringen 🤔 Het lijkt niet een algemeen voorkomend iets te zijn in ieder geval dus.

Heb je de variant van F1TV waarbij je ook races kunt terugkijken, of allee live? Als je ze ook kunt terugkijken, speelt het dan ook? En als het dan speelt, zou je als test eens een race in het Engels kunnen terugkijken? Ik ben benieuwd of het daarbij ook wegvalt. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • October 8, 2025

Er is toch maar één versie van de F1TV app? Ik kan races terugkijken van jaren her. Maar ja….

Ik zal nog wel eens terugkijken.

Gelukkig heb ik aan het eind van de race nog “volume over”.

Jasper van KPN
Moderator

Van de app is er 1 versie inderdaad, maar je had als je het bij F1TV zelf afsluit meerdere abonnementsvormen. Een waarbij je alleen live kunt kijken en waar je ook races terug kunt kijken. Maar ik zie nu dat ze dat onderscheid niet meer maken, dus terugkijken moet sowieso lukken dan 🙂

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • Antwoord
  • October 26, 2025

Ik denk dat ik het heb opgelost. 

Op de tv stond 'auto volume' aan.

Wat dat doet: pas automatisch het geluid aan zodat het volume niveau hetzelfde blijft wanneer u overschakelt naar een ander kanaal of een andere video bron.

Bij een korte sterke volume boost reageert dat kennelijk ook en verlaagt het volume steeds.

Functie op de televisie uitgezet en ik hoef nu tijdens het kijken het volume niet zoveel aan te passen. 

Jasper van KPN
Moderator

Die functie had ik niet aan gedacht, fijn dat je er zelf aan dacht en dat het een verbetering lijkt te geven! Heb je het tijdens de vermakelijke race in Mexico helemaal niet hoeven aanpassen?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • October 27, 2025

Nee, totaal niet. Begonnen op volume 32 en ook geëindigd. 👍😀

Jasper van KPN
Moderator

Heerlijk, dan ga je de (hopelijk) spannende ontknoping van het seizoen goed kunnen volgen dus 😁