Skip to main content
Beantwoord

Waar kan ik zien of ik Spotify Family Premium of Basic heb?

• April 12, 2025
  • 16 reacties
  • 201 keer bekeken

VanderSterre
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Goedendag,

Waar kan ik zien of ik Spotify family premium of basic heb?

Luisterboeken wil ik niet en al helemaal niet de prijsverhoging naar 21,99 euro. 

Daarnaast, als het premium is, hier pas ik dit dan vervolgens aan naar Basic?

Alvast dank voor de hulp. 

Beste antwoord door Noordzee

@VanderSterre 

Je kunt via KPN niet veranderen naar basic. KPN heeft alleen de mogelijkheden premium en family. Wil je naar basic? Dan moet je bij KPN spotify opzeggen en dan rechtstreeks bij Spotify basic afnemen. 

Lees meer over Spotify bij KPN in dit topic: 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

• April 12, 2025

Dat staat gewoon op de factuur. Lijkt me toch? Kijk jij daar nooit op?

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Details van je Spotify-abonnement

Je kunt je abonnement en betalingen bekijken op je accountpagina onder Je abonnement beheren.

Log in op je accountpagina

Opmerking: als je abonnement aan een partner is gekoppeld, moet je eventuele wijzigingen via hen aanbrengen.

VanderSterre
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 13, 2025

Thanks ​@Dennis Overbeek .

En hoe zet ik dit via KPN om naar Basic?

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 13, 2025

Hoi ​@VanderSterre 
Dan kun je het snelste even een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je per direct, of op een moment dat jou uitkomt.

Of bellen met 0800 0402

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 13, 2025

@VanderSterre 

Je kunt via KPN niet veranderen naar basic. KPN heeft alleen de mogelijkheden premium en family. Wil je naar basic? Dan moet je bij KPN spotify opzeggen en dan rechtstreeks bij Spotify basic afnemen. 

Lees meer over Spotify bij KPN in dit topic: 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 13, 2025

Hoi ​@VanderSterre 
Dan kun je het snelste even een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je per direct, of op een moment dat jou uitkomt.

Of bellen met 0800 0402

Dat heeft geen zin ​@huistijger . Basic is bij KPN niet af te sluiten.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 13, 2025

'Learning all the time ​@Noordzee 
Mijn katten kwamen ook niet met een suggestie…..

VanderSterre
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 13, 2025

Dus je kunt alleen Family Premium afnemen via KPN en niet switchen naar Family Basic?

Dan zul je het dus moeten verwijderen van je KPN account, dan verloopt het weer via Spotify zelf en dan omzetten. Omslachtig. 

• April 13, 2025

Dan zul je het dus moeten verwijderen van je KPN account, dan verloopt het weer via Spotify zelf en dan omzetten. Omslachtig. 

Daarbij raak je in het nieuwe combivoordeel systeem een puntje kwijt. Misschien val je van level 2 terug naar level 1 bijvoorbeeld. Zou kunnen. Heb je opeens geen gratis opnemen meer…

Dus let op.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 13, 2025

Dus je kunt alleen Family Premium afnemen via KPN en niet switchen naar Family Basic?

Klopt, en je loopt misschien een ander voordeel mis. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • April 13, 2025

Zo hebben wij het ook gedaan, gewoon via Spotify zelf.

Klopt, en je loopt misschien een ander voordeel mis. 

Gelukkig hebben wij nu nog 16 punten, dus we konden deze tegenslag zonder problemen dragen.
Maar het zou beter zijn als KPN deze basis smaak ook toevoegt aan de menulijst.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik wil hier nog even aan toevoegen dat dit alleen kan als je Spotify Premium niet bij ons afnam:

Spotify Basic wordt aangeboden aan klanten die op of vóór 1 april 2025 Spotify Premium hadden via Spotify zelf.
Als dat je Spotify Premium via KPN hebt óf na 1 april 2025 overstapt naar Spotify Premium via Spotify, kan je geen gebruik maken van Spotify Basic.
Je zult dit dan ook niet als aanbod zien in de Spotify app.

VanderSterre
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 17, 2025

Eh… ​@Thomas van KPN 

Ik heb het al jaren via KPN… Spotify Family en dat is dus blijkbaar automatisch Premium via KPN. Had ik nooit een keuze in.

Zeg je nu dat ik geen alternatief heb dan dat ik of automatisch 21,99 ga betalen straks of om mijn Spotify op te zeggen????

Waarom gaat KPN niet gewoon de mogelijkheid bieden om over te stappen van Spotify Family Premium naar Spotify Family Basic?

Ik wil op een manier naar Spotify Family Basic toe zodat ik 17,99 blijf betalen.
Hoe ga ik dat doen?
KPN mag mij ook als jarenlange trouwe klant 4 euro korting geven. ;)

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik snap het ​@VanderSterre, ik zou het zelf ook graag willen maar helaas is dit door Spotify zo besloten

VanderSterre
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 21, 2025

Dus ​@Thomas van KPN , bij KPN had ik geen keuze en werd het automatisch Spotify Family Premium en nu heb ik weer geen keuze. Althans, of opzeggen of Family Premium houden en 21,99 gaan betalen?

Neem aan dat KPN toch wel voor zijn klanten in de bres springt? Dit is discriminatie of diefstal toch? Je moet als klant altijd een mogelijkheid hebben toch?

Je kan toch niet de ene helft van de klanten wel aanbieden naar basic te gaan en de andere helft (via KPN) niet?

Wat heeft KPN hiertegen gedaan?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 21, 2025

Spotify biedt deze mogelijkheid gewoon niet aan via derden. Dan houdt het voor de providers op.

Overigens heb ik 10.000+ gratis radiozenders. 

En ook gratis gebruik van de Stingray app via m'n kpn abonnement. 

Al was Spotify 1 euro deed ik het nog niet.

Overigens 

Spotify Family € 21,99 voor ZES gebruikers. 

Spotify Premium € 12,99 voor ÉÉN gebruiker.

Dus alsnog is Family behoorlijk voordelig.