Skip to main content

Wat een waardeloze itv app hebben jullie als KPN, in spanje kan ik achtereenvolgend streamen;

Netflix - Videoland en zelfs Viaplay maar tv kijken ho maar via de kpn itv app op mijn Ipad Pro.

Hoe gaan we dit oplossen??????????

Het “ hikken” bij het gaan kijken naar een tv-zender via iTV app op mijn iPad is weer begonnen 🙁, nog steeds in Nederland…

Ervaar je dit probleem ook vandaag nog? En zo ja, speelt dit bij elke zender?

Net geprobeerd, JA…..NPO 1-3 , RTL 4-5, net5, Veronica …vond wel genoeg zo, meer zenders niet geprobeerd


Ik kan niet spreken voor rienm maar bij mij is het in het buitenland Spanje maar ook in Nederland op elke zender en bij elke opname die ik wil terug kijken, enige verschil met  Nederland is dat ik na het hikken van pakweg drie a vier keer wel verder kan kijken in tegenstelling tot het buitenland waar ik in een soort van looping terecht kom en er geen zender te bekijken valt (of je moet van een bevriezend beeld en of geheel zwart beeld houden). Maar laat rienm die in Nederland dit probleem heeft voor zichzelf spreken.


Ik kan niet spreken voor rienm maar bij mij is het in het buitenland Spanje maar ook in Nederland op elke zender en bij elke opname die ik wil terug kijken, enige verschil met  Nederland is dat ik na het hikken van pakweg drie a vier keer wel verder kan kijken in tegenstelling tot het buitenland waar ik in een soort van looping terecht kom en er geen zender te bekijken valt (of je moet van een bevriezend beeld en of geheel zwart beeld houden). Maar laat rienm die in Nederland dit probleem heeft voor zichzelf spreken.

 

@Kf.tsunami 

Blijft vriendelijk s.v.p.

Iedereen probeert jou alleen maar te helpen.


Zie ook hier.

Is dit niet hetzelfde onderwerp? 

Staat ook veel info zag ik.😉


Zie ook hier.

Is dit niet hetzelfde onderwerp? 

Staat ook veel info zag ik.😉

Daar lijkt het in eerste instantie wel op, goede toevoeging dus @joop2011 .

 


Net voor vertrek iPadOS 15.6 RC geïnstalleerd; app leek goed te werken. Nu 3e dag in Denemarken. Uitstekende (!!!!!) WiFi in hotels (2) > 100Mbps op kamer.

KPN iTV app geeft opstart problemen, “hikt 4-5x voordat echt opstart. Daarna werkt de app goed. Ik kan mij voorstellen dat als WiFi trager/slechter is ( zoals onlangs in zuid Italië) de app blijft “hikken”

So far so good


Te vroeg gejuicht, app “hikt “ weer als vanouds, 10 maal voordat een programma goed loopt, tenminste totdat je een andere zender opstart, weer hetzelfde verhaal. Ook paar maal viel een “live” programma weg en moest ik de app afsluiten en opnieuw opstarten.

NB mijn iPad heeft 16Gb RAM …..


Nog immer in Denemarken. Maar overgestapt naar de NPO app om live tv te kijken. Zonder problemen gelijk na opstarten beeld en geluid in prima kwaliteit ( gebruik makend van VPN). Waarom, waarom kan KPN app dit niet? Ben blij met 1Gb glasvezel, maar alles rondom tv is bij KPN echt beperkter dan bij Ziggo, zowel mogelijkheden thuis als via ZiggoGo…..


Te vroeg gejuicht, app “hikt “ weer als vanouds, 10 maal voordat een programma goed loopt, tenminste totdat je een andere zender opstart, weer hetzelfde verhaal. Ook paar maal viel een “live” programma weg en moest ik de app afsluiten en opnieuw opstarten.

NB mijn iPad heeft 16Gb RAM …..

Bedankt in ieder geval voor de terugkoppeling @rienm!

Ik kwam nog een eerder topic tegen waarin eigenlijk ditzelfde probleem wordt besproken. Mits je voldoende snelheid hebt (en daar lijkt het wel op omdat je aangaf dat je op je hotelkamer 100 Mbit/s haalde) kan ik kijken of ik een ticket voor de technische dienst aan kan maken. Of zij een directe oplossing hebben durf ik niet meteen te zeggen maar we kunnen altijd kijken wat hier uit gaat komen!


Hallo,

 

ik lees hier heel veel over de KPN ITV app maar ik heb in jaren niet zo’n slechte app meegemaakt… ik ervaar exact deze problemen als hier omschreven…

Netflix.. Disney+… het in het begin zo getergde Viaplay.. alles werkt naar behoren in hun app op een Ipad Air2… zonder problemen.…

maar iets kijken via de ITV app is gewoon niet te doen… zelfs opgenomen programma’s terug kijken lukt niet…

zwart beeld.. schokkend beeld… wel geluid… 30+ keer opnieuw opgestart.. geüpdatet… opnieuw geïnstalleerd…. het werkt gewoon niet.…zelfs gewoon thuis op de home wifi niet.. laat staan onderweg

Je kunt hier dan 100x vragen wat we allemaal al geprobeerd hebben KPN… maar de app is gewoon bagger…. zo klaar als een klontje…

Andere stream aanbieders krijgen het blijkbaar wel voor elkaar dus ik denk dt het probleem toch echt bij jullie ligt…

 

groeten Marcel


Klopt. De app is in ontwikkeling.  Snel vergeten en kijken via de tv ontvanger. 


Klopt. De app is in ontwikkeling.  Snel vergeten en kijken via de tv ontvanger. 

Naar mijn weten is alleen de smart-TV app nog een app in bèta fase, de iTV app voor Android en iOS is gewoon een "productie" app.

Thuis kan je inderdaad veel beter een TV ontvanger gebruiken maar buitendhuis moet die iTV app natuurlijk wel goed werken en daar schort het echt aan.


Klopt. De app is in ontwikkeling.  Snel vergeten en kijken via de tv ontvanger. 

Naar mijn weten is alleen de smart-TV app nog een app in bèta fase, de iTV app voor Android en iOS is gewoon een "productie" app.

Thuis kan je inderdaad veel beter een TV ontvanger gebruiken maar buitendhuis moet die iTV app natuurlijk wel goed werken en daar schort het echt aan.

Ik ben heel de week van huis voor werk dus de app was een goed alternatief om mijn series en of wat op tv te volgen.. maar ondanks het gebruik van mijn eigen hotspot is het één groot drama…. KPN maakt toch reclame over het buitens huis kijken van TV op je laptop of tablet… nou vergeet dat maar want niks werkt helaas


Hallo, ik ga nu toch ook maar eens reageren. Ik zit vanaf half augustus op het KPN glasvezel netwerk en kijk TV via een bedrade ethernet koppeling op spiksplinternieuwe Smart TV’s. Het TV kijken via jullie app daarop is al meer dan 5 maande een DRAMA!!! Slechte haperende ontvangst, terugkijken blikkerig en haperend, vaak start de app niet eens op, echt bagger!!! Alle andere apps op de TV’s werken feilloos. O.a. Netflix, Videoland, KijkTV, etc., etc. !!! Begin dus niet over kabels of zo!!! Dat moet echt beter want hier betaal ik niet voor!!!! 
Heb het nog een tijdje afgewacht maar na de FritzBox! Update van vandaag wellicht nog erger!!!!! Wanneer wordt dit EINDELIJK beter!!!


Klopt het dat jij de smart-TV app op een Samsung televisie draait?

Ik neem aan dat jij op jouw primaire televisie wel een TV ontvanger van KPN aangesloten hebt, klopt dat?


Dat moet echt beter want hier betaal ik niet voor!!!! 

Nee, dat klopt. U betaalt voor tv via de tv ontvanger. Niet voor tv kijken via de app. De app zit volgens mij nog steeds in de bèta fase...


De app zit volgens mij nog steeds in de bèta fase...

Klopt en de reden is dat KPN daarmee de vrijheid houdt om eenvoudig de stekker eruit te trekken of de app als betaalde dienst aan te gaan bieden.

Bron


Klopt het dat jij de smart-TV app op een Samsung televisie draait?

Ik neem aan dat jij op jouw primaire televisie wel een TV ontvanger van KPN aangesloten hebt, klopt dat?

Maakt het wat voor merk TV? Tis een Philips (“gekregen” bij afsluiten abonnement van KPN en ook op een Samsung en LG) allemaal bagger! 
gebruik (nog) geen TV ontvanger want ik wil al die kastjes en draden niet. Voorheen Canal+ gehad via Fiber.nl vlekkeloos!!


De app zit volgens mij nog steeds in de bèta fase...

Klopt en de reden is dat KPN daarmee de vrijheid houdt om eenvoudig de stekker eruit te trekken of de app als betaalde dienst aan te gaan bieden.

Bron

Heb ik eigenlijk lak aan! Melden ze toch niet als ik contract afsluit…. Dat ik ga betalen voor een inferieur product/dienst! 


Tis een Philips (“gekregen” bij afsluiten abonnement van KPN en ook op een Samsung en LG) allemaal bagger! 

Grappig, de Philips televisie die je als welkomstgeschenk van KPN hebt gekregen draait op Saphi en daar bestaat helemaal geen smart-TV app voor.

De smart-TV app voor Android TV is naar mijn weten behoorlijk stabiel. Mijn zoon gebruikt die app op een Chromecast Google TV en ik hoor hem er nooit over klagen.

Ook zien we hier op het forum vrijwel geen klachten over de smart-TV app op Android TV. Dat is wel anders voor de smart-TV app op Tizen (Samsung). Vandaar ook de welgemeende vraag welk merk televisie het betreft.


Tis een Philips (“gekregen” bij afsluiten abonnement van KPN en ook op een Samsung en LG) allemaal bagger! 

Grappig, de Philips televisie die je als welkomstgeschenk van KPN hebt gekregen draait op Saphi en daar bestaat helemaal geen smart-TV app voor.

Misschien heeft die wel Chromecast, dus dat je er vanaf de smartfoon naar kunt casten. Maar misschien werkt dat ook niet goed.


Nou, ik zeg maak er een volwaardige App van, bied hem aan als betaalde optie naast de kpn+. Dan is de keuze voor klanten die al via Google tv kijken ook makkelijker om als klant binnen te halen,…

Want met de nieuwe abonnementen slaan ze voor die groep klanten nu wel een beetje de plank mis,... Want wat moeten die met zo'n ontvanger als ze zelf al de mogelijkheden hebben? Dan is een App voor regulier meer dan voldoende, samen met internet. 

 


Nou, ik zeg maak er een volwaardige App van, bied hem aan als betaalde optie naast de kpn+. Dan is de keuze voor klanten die al via Google tv kijken ook makkelijker om als klant binnen te halen,…

Want met de nieuwe abonnementen slaan ze voor die groep klanten nu wel een beetje de plank mis,... Want wat moeten die met zo'n ontvanger als ze zelf al de mogelijkheden hebben? Dan is een App voor regulier meer dan voldoende, samen met internet. 

Het issue is dat KPN absoluut niet wil dat iedereen voor live televisie kijken gebruik gaat maken van het online (unicast) TV platform want dat is veel te duur doordat daarmee veel meer data verzonden moet worden en er dus veel meer routeringscapaciteit nodig is met als gevolg hogere kosten.

Verdiep je eens in het verschil tussen unicast en multicast en snap dan waarom KPN een apart vlan gebruikt voor (multicast) KPN TV en waarom KPN zoveel mogelijk van het live televisie kijken via multicast TV streams wil laten lopen.

De smart-TV app ondersteunt echter geen multicasts en dat is waarom KPN bewust de functionaliteit en beeldkwaliteit van die smart-TV app lager laat zijn dan die van de TV ontvangers.

Overigens doet niet alleen KPN dat, Ziggo doet dat in de overtreffende trap door via ZiggoGO bij live televisie kijken zelfs maximaal maar 720p te leveren.


Want met de nieuwe abonnementen slaan ze voor die groep klanten nu wel een beetje de plank mis,... Want wat moeten die met zo'n ontvanger als ze zelf al de mogelijkheden hebben?

U zegt dit zo, maar er zijn ook nog een hele hoop klanten die juist nog geen (geschikte) smarttv hebben. Ik denk zelfs wel de meerderheid van de klanten. In ieder geval nog als extra tv op de slaapkamer / bij de kinderen.

Bedenk u daarbij ook dat apps op smarttv's meestal maar een jaar of 4-5 werken, daarna word die te traag en niet meer ondersteund. 

Nee, KPN vind het wel best zo. Ze zorgen er voor dat ze er klaar voor zijn om de app op de smarttv definitief betaald uit te brengen. Voor als de concurrentie dat doet en daarmee klanten bij hun wegsnoept. Maar zolang dat niet gebeurt blijven ze zo rustig door rommelen.


Tis een Philips (“gekregen” bij afsluiten abonnement van KPN en ook op een Samsung en LG) allemaal bagger! 

Grappig, de Philips televisie die je als welkomstgeschenk van KPN hebt gekregen draait op Saphi en daar bestaat helemaal geen smart-TV app voor.

De smart-TV app voor Android TV is naar mijn weten behoorlijk stabiel. Mijn zoon gebruikt die app op een Chromecast Google TV en ik hoor hem er nooit over klagen.

Ook zien we hier op het forum vrijwel geen klachten over de smart-TV app op Android TV. Dat is wel anders voor de smart-TV app op Tizen (Samsung). Vandaar ook de welgemeende vraag welk merk televisie het betreft.

Draai gewoon een app op die TV hoor 😉

wil gewoon dat ik kan kiezen voor iets dat goed werkt en wil daar ook best voor betalen. Het mijns inziens gewoon beter moeten👍🏻