Skip to main content

Hoe kan het KPN dat ik alleen F1 kan kijken en verder helemaal niets op kanaal 225.

Ook ik betaal net als vele andere netjes elke maand om te mogenkijken maar dit gaat mij net iets te ver.

Wanneer gaan wij hier iets aan doen KPN

Als je andere dingen via Viaplay wilt kijken dan zal je daarvoor de Viaplay app moeten gebruiken.

Deze bestaat niet voor de TV ontvangers van KPN uitgezonderd de nieuwe TV+ Box.

Als je een smart-TV hebt, kijk daar dan eens of de Viaplay app beschikbaar is.

Overigens is het nog onzeker of Viaplay Xtra (kanaal 225) na 1 juni nog bestaat.


Kpn mag van Viaplay alleen de formule 1 live doorgeven via een tv kanaal. 

Verder kun je gewoon gebruik maken van de app van Viaplay. Deze zit niet en komt ook niet in de Arris en Arcadyan decoders. 

Maar zit wel in je smart-tv (model 2017 of jonger) 

een streamingbox als de Nokia 8000, 8010 of Apple TV box. 

Goedkoopst momenteel, als je ook niet over een geschikte tv beschikt, is de Chromecast HD met Google-TV en afstandsbediening. 

https://www.bol.com/nl/nl/p/google-chromecast-met-google-tv-hd-wit/9300000119991877/

 


Je betaalt voor een ViaPlay abonnement. Omdat deze app helaas niet op de tv ontvanger te krijgen is, geeft KPN de klant de mogelijkheid om de F1 wedstrijd dan voor het gemak op kanaal 225 te kijken. 9 van de 10 klanten hebben een ViaPlay abonnement alleen maar voor de F1.

Een beetje smart tv biedt de mogelijkheid misschien wel om de ViaPlay app te installeren en anders een  nieuwe Chromecast met Google TV. 


Omdat deze app helaas niet op de tv ontvanger te krijgen is, geeft KPN de klant de mogelijkheid om de F1 wedstrijd dan voor het gemak op kanaal 225 te kijken.

Nee, dat is niet de reden. De reden voor het bestaan van het kanaal Viaplay Xtra (kanaal 225) is dat de capaciteit van het Viaplay platform ontoereikend is voor het aantal abonnees en Viaplay uit nood ervoor gekozen heeft om dan ook maar via dit lineaire kanaal te distribueren. Viaplay wil helemaal niet via dit lineaire kanaal distribueren en, als er niets verandert, zal dit vanaf 1 juni ook niet meer het geval zijn.