Skip to main content
Vraag

Waarom biedt KPN niet Spotify Basic Individual aan?

• April 4, 2025
  • 17 reacties
  • 599 keer bekeken

Ik heb nu spotify premium individual via KPN.

Waarom kan ik bij KPN niet kiezen voor Spotify basic individual?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

17 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 4, 2025

Hallo ​@whiskey52 ,

Omdat KPN maar voor twee types abonnement een afspraak met Spotify heeft kunnen maken. Je zult jouw abonnement bij Spotify zelf moeten afsluiten als je over wilt naar Basic. 

Wat wel kan bij KPN:

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 9, 2025

Hallo ​@whiskey52 ,

Omdat KPN maar voor twee types abonnement een afspraak met Spotify heeft kunnen maken. Je zult jouw abonnement bij Spotify zelf moeten afsluiten als je over wilt naar Basic. 

Wat wel kan bij KPN:

@whiskey52 

Is het afsluiten gelukt bij Spotify? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 9, 2025

Nee. Door spotify te beëindigen verlies ik punten bij KPN. Waardeloos die koppelverkoop.

• April 9, 2025

Nee. Door spotify te beëindigen verlies ik punten bij KPN. Waardeloos die koppelverkoop.

Altijd zo hé? Je betaald het gewoon zelf, die voordelen die je krijgt. Maar als je het veranderd, dan ben je meestal niet of nauwelijks goedkoper uit. Er is maar 1 manier om echt goedkoper uit te zijn: producten gewoon stopzetten. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 11, 2025

Tsjaa, het is het één of het ander. Dan maar een paar euro meer betalen voor Spotify.  

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 11, 2025

Ik zie dit op de site van Spotify:

Voor Basic-abonnementen is maandelijkse facturatie van toepassing.

Basic is beschikbaar voor mensen die eerder Premium hebben gehad. In aanmerking komende abonnees krijgen Basic als beschikbaar abonnement op hun accountpagina te zien.

Als je je Basic-abonnement opzegt, kun je je er niet opnieuw op abonneren.

Bij Basic-abonnementen is geen maandelijkse luistertijd voor luisterboeken inbegrepen, maar abonnees kunnen wel luisterboeken kopen.

• Deelnemer
  • April 17, 2025

Hallo,

Ik heb even een vraag: Ik heb begrepen dat Spotify de prijzen gaat verhogen en ik wil niet € 4,- per maand meer gaan betalen vanaf 1 Mei. Ik had gelezen dat als je overstapt naar Basic dat je dan hetzelfde betaald als premium maar dan geen gebruik kan maken van de luisterboeken, klopt dat ?

Ik heb nu dus Spotify Premium rechtstreeks via KPN lopen en kan daar het abonnement niet omzetten naar basic. Hoe kan ik dat wel doen ?

Moet ik dan eerst spotify Premium opzeggen bij KPN en dan Spotify Basic rechtstreeks af te sluiten via Spotify zelf ?

En als ik dan inlog met mijn huidige gegevens dan heeft iedereen van mijn gezin nog alle muziek die ze nu opgeslagen hebben ?

Groeten Ruud

• April 17, 2025

@Ruud2022 zoals je in dit topic al kunt lezen: dat kan niet als je Spotify via KPN hebt.

Bij KPN stopzetten en bij Spotify rechtstreeks afsluiten kan ook niet. Want dan ben je nieuwe klant bij Spotify. En nieuwe klanten kunnen geen Basic abonnement afsluiten voor zover ik weet. Basic abonnementen zijn volgens mij alleen voor bestaande klanten. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo allemaal! Nog even een bericht vanuit ons:

Spotify Basic wordt door Spotify zelf aangeboden aan hun klanten die op of vóór 1 april 2025 Spotify Premium hadden via Spotify zelf. Als je Spotify Premium via KPN hebt óf na 1 april 2025 overstapt naar Spotify Premium via Spotify, kan je geen gebruik maken van Spotify Basic. Je zult dit dan ook niet als aanbod zien in de Spotify app.

KPN biedt Spotify Basic dus niet aan. Ik hoop dat het zo duidelijker is! Mochten jullie nog vragen hebben, laat het gerust weten. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 18, 2025

Tip: hele dag muziek zonder extra kosten:

Radio.

Of installeer de Stingray app. Via kpn gratis te gebruiken, zelfs zonder account. 

• Deelnemer
  • April 25, 2025

Ik vind dat echt niet kunnen. Ik heb destijds voor het gemak Spotify via KPN besteld. Dat was niet eens goedkoper dan als dat ik het direct via Spotify gedaan zou hebben.  En daarom zou ik nu niet over kunnen naar de Basic variant??!!  Echt belachelijk. 

Op deze manier word ik dus gedwongen om een duurdere abonnement te nemen waar ik helemaal niet op zit te wachten. Slecht geregeld hoor KPN en dat hadden jullie wel eens eerder kunnen laten weten, voor 1 april. Dan had ik nog een keuze gehad. 

• April 25, 2025

Op deze manier word ik dus gedwongen om een duurdere abonnement te nemen waar ik helemaal niet op zit te wachten. Slecht geregeld hoor KPN en dat hadden jullie wel eens eerder kunnen laten weten, voor 1 april. Dan had ik nog een keuze gehad. 

KPN wist het ook niet voor 1 april. Spotify heeft het pas na 1 april bekend gemaakt. 

• Deelnemer
  • April 25, 2025

KPN wist het ook niet voor 1 april. Spotify heeft het pas na 1 april bekend gemaakt. 

En jij weet dat omdat je van de KPN bent?

• April 25, 2025

En jij weet dat omdat je van de KPN bent?

Marcia van KPN schrijft in een ander topic:

"Spotify heeft op 1 april deze wijziging gecommuniceerd. Wij kunnen helaas ook niet terug in de tijd."

Het moge duidelijk zijn dat Spotify gewoon gewild heeft dat het zo zou lopen. 

Ik heb hierover contact opgenomen met Spotify en kreeg hierop een link en code aangeboden om alsnog Spotify Basic Individual af te sluiten.

• Deelnemer
  • May 6, 2025

Ik heb hierover contact opgenomen met Spotify en kreeg hierop een link en code aangeboden om alsnog Spotify Basic Individual af te sluiten.

Hallo,

Heb je hier een mail over gestuurd naar hun ?

En wat heb je daar precies in gezet waardoor je toch deze aanbieding kreeg?

Groeten Ruud 

Ik heb via mijn Spotify account ingelogd en contact met de chatservice gezocht en gevraagd om een medewerker. Via de medewerker kreeg ik een link naar het aanvragen van een Basic account en een individuele code. Via die link kun je het abonnement afsluiten. Ik had de vraag gesteld hoe ik gebruik kon gaan maken van het Basic account.