Skip to main content
Vraag

Waarom ga ik van Videoland Premium direct naar Basis?

• July 10, 2026
  • 1 reactie
  • 10 keer bekeken

Vanwege combinatievoordeel heb ik via KPN als gratis extra Videoland Premium. Deze week kreeg ik echter een mail van KPN dat vanwege de gestegen kosten van Videoland premium (2 euro) dit omgezet gaat worden in Videoland basis, tenzij ik 2 euro bij ga betalen.

Nou snap ik twee dingen niet.

• Waarom wordt het omgezet naar videoland basis (dus met reclame) en niet naar videoland plus? Dat lijkt me logischer dan in 1 keer twee stappen naar beneden.
  • We betalen bij KPN toch ook al jaarlijks een inflatiecorrectie, omdat de kosten voor KPN volgens hun hoger worden. Dan zou dat toch ook de gestegen kosten van videoland moeten dekken?

Het komt op mij een klein beetje over als weer extra geld binnen harken ten koste van de klant. Met name het feit dat je in 1 keer naar basis gezet wordt en niet naar plus vind ik een vreemde keus.
Ik hoop dat KPN dit uit kan leggen, want misschien zie ik het gewoon verkeerd.

Videloand basis is maar liefst 8 euro goedkoper dan premium. Dus de iets gestegen kosten van het premium abonnement worden ruimschoots gecompenseerd. Dat is gewoon niet eerlijk.

Het prijsverschil met videoland plus is 3 euro. Dat is nog steeds meer dan de verhoging, maar dat prijsverschil is iets meer te rechtvaardigen dan iemand in 1 keer 8 euro naar beneden te gooien. 

1 reactie

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 10, 2026

Waarom wordt videoland premium, als je dit nu bij je combivoordeel hebt, in augustus omgezet naar videoland basis? Men zegt dat dit komt door de gestegen kosten, maar daar betalen we toch ook al de jaarlijks inflatiecorrectie voor? Daarnaast wordt er met geen woord gerept over Videoland Plus. Als je de gestegen kosten wilt opvangen zou het iets logischer zijn 1 level naar beneden te gaan. Dus van premium naar plus. Maar nu ga je van premium in 1 keer naar basis (wat bloedirritant is want daar zit reclame in) en wordt de stap naar plus overgeslagen en niet eens genoemd als optie. Zo word je dus eigenlijk in de maling genomen.  Als ik premium wil behouden kost me dat 2 euro extra. Zet me dan terug naar plus. Daarnaast hadden we ook al die extra kosten voor internetbeveiliging waar ik niet om gevraagd heb. KPN doet m.i. wel erg z'n best om de klant zoveel mogelijk uit te knijpen. Alle voordeeltjes worden afgeschaald en over de hele linie wordt het steeds duurder. Misschien toch maar eens overwegen te switchen.

Admin: topic samengevoegd met je bestaande topicÂ