Skip to main content

Waarom heeft KPN mijn netflix account opgezegd.

Hoi @HenkJanNijmeije, welkom bij ons op het forum. Bij een aantal klanten is dit inderdaad onterecht gebeurd. De oorzaak daarvan is inmiddels gevonden en er wordt gekeken hoe de getroffen accounts weer actief gemaakt kunnen worden.

Daar hoef je niet op te wachten, je kunt het account zelf ook weer activeren via netflix.kpn.com. 


Vooralsnog lijkt het nog niet geregeld te zijn.

En ook via de link lukt het niet om aan te melden. Dan geeft hij aan dat netflix geen optie is.


Dat is raar, als de Netflix optie nog actief is bij jouw KPN abonnement zou het via die link moeten lukken. Bij het probleem wat ik noemde is daarbij niets veranderd als het goed is. Laten we het voor de zekerheid wel even nakijken, als je in MijnKPN kijkt, zie je de Netflix optie dan nog wel aanstaan?


Als ik ga naar Thuis, zenderpakketten wijzigen, en dan kijk naar beschikbare zenderpakketten, staat netflix daar niet tussen.

 


Dat klopt inderdaad, Netflix is namelijk geen zenderpakket maar een streamingdienst. Die staan onder het kopje over streamingdiensten in MijnKPN. Staat het daar wel actief?


Als ik klik op streamingsdienst wijzigen of toevoegen krijg ik de melding: Het lukt niet op dit moment om de pagina te tonen.

 

Maar we zijn nu bijna een week verder. Hoe ver zijn jullie met het gewoon herstellen van de accounts. Zo ingewikkeld moet dat toch niet zijn?

 


Het blijkt dat dat wel ingewikkeld is, de laatste update is dat het niet mogelijk is om op afstand te doen. Alle getroffen klanten krijgen daar een bericht over met de link die ik al genoemd had.

Dat de pagina met streamingdiensten het niet doet in jouw MijnKPN is gek, ik kan dat ook voor je bekijken. Zou je daarvoor jouw forumprofiel volledig kunnen invullen en daarna een seintje geven?


Ik heb hem ingevuld.


Dank je @HenkJanNijmeije, ik zie het ook op de facturen staan. Bij het abonnement zelf staat een wijziging open, die kan ervoor zorgen dat de pagina niet goed geladen wordt.

Ik zag ondertussen ook meer signalen dat meer mensen die hier last van hadden een probleem hebben met het opnieuw activeren, dus ik heb jouw gegevens daaraan toegevoegd. Ik hou dat voor je in de gaten en kom er op terug zodra ik meer weet!


Ben ik alweer even @HenkJanNijmeije, vanuit het lopende onderzoek kreeg ik het verzoek om te vragen of het wel lukt als je het probeert te activeren via kanaal 200 op de tv-ontvanger. Gaat dat wel goed of loop je daarbij ook tegen een probleem aan?