Skip to main content

Waarom is er wel al een viaplay app bij Ziggo en niet bij de kpn? 

Hallo @Arie Pieter , dat kun je aan Viaplay vragen, die stelt de app ter beschikking en die is voor de KPN-techniek misschien nog niet klaar, maar je kunt de app op een smart tv gewoon downloaden buiten KPN om.

 


Jammer dat de verkoop van kpn zeggen dat er geen verschil is tussen ziggo en kpn de het zoveelste verschil. 😔Te nadelen van kpn.

 


Viaplay heeft volgens mij een app voor AndroidTV. Ziggo heeft een ontvanger die denk ik op AndroidTV draait. En dus kan daar die app op gebruikt worden. KPN heeft geen ontvanger die op AndroidTV draait. KPN heeft een eigen besturingssysteem op de tv ontvangers. Daar is geen app voor. Nog niet in ieder geval.


Hoi @Arie Pieter, welkom bij ons op het forum. Wij hebben inderdaad geen Viaplay app voor onze tv-ontvanger. Als Ziggo een ander besturingssysteem gebruikt op hun ontvanger kan het zijn dat het daar wel mogelijk is. Daar hebben wij geen invloed op. 

Zonder de app kan je de F1 races en kwalificaties op zondag en zaterdag wel zien, tijdens die tijdstippen wordt zender 225 beschikbaar.

 

Zie hier voor meer informatie over Viaplay:

 


Nou de Viaplay app bij Ziggo wil je ook nog niet, die is bagger naar verluid, en dan moet je ook nog de Media box next hebben, dus alleen bij de duurdere abonnement of je moet hem omruilen naar next en betaal.je kosten plus vaak een hoger abonnements prijs.

Kan je een goede chromecast voor kopen of een aanbetaling voor een shield tv.

 


Ik had Ziggo met de media box next werkte perfect. Heb me om laten praten over te stappen op glasvezel. Zal niets veranderen aleen de prijs. Vandaag dat ik er van baal dat dat niet klopt. 


Ik had Ziggo met de media box next werkte perfect. Heb me om laten praten over te stappen op glasvezel. Zal niets veranderen aleen de prijs. Vandaag dat ik er van baal dat dat niet klopt. 

 

Op zich een goede overstap, wij hebben al meer dan 10 glasvezel van KPN en nog steeds tevreden. 

 

En op elke moderne Smart tv kan je ViaPlay via de app van de tv kijken. Zie ook hier. 

Zelf geef ik daar zelfs de voorkeur aan.

 

En je kan het met een Chromecast van ongeveer 40,-- Euro ViaPlay en veel andere dingen zien. 


 

@Nick83

De Next draait een Linux variant datzelfde zal voor de KPN boxen gelden.

Wat dat betreft verwacht ik geen zeer grote verschillen in het besturingssysteem, maar ik ben geen software engineer. 

 

De rest is genoemd.

 

@Arie Pieter 

Dat niets veranderen is bij definitie al onjuist. Je signaal komt niet via coax binnen. Er zijn genoeg verschillen op meerdere vlakken.

 

 

 


Ik had Ziggo met de media box next werkte perfect. Heb me om laten praten over te stappen op glasvezel. Zal niets veranderen aleen de prijs. Vandaag dat ik er van baal dat dat niet klopt. 

Dus jij geloofde degene die dat zei op zijn blauwe ogen, en ghebt zelf helemaal niks gedaan om het te onderzoeken of er geen verschillen waren.

Ik maak over een 11 dagen de overstap andersom, en ik weet precies wat er gaat veranderen, veel , heel veel, ga zo even kruipen om de kabel te trekken onder de vloer die ik bij Ziggo nodig heb.


Ik had Ziggo met de media box next werkte perfect. Heb me om laten praten over te stappen op glasvezel. Zal niets veranderen aleen de prijs. Vandaag dat ik er van baal dat dat niet klopt. 

Dus jij geloofde degene die dat zei op zijn blauwe ogen, en hebt zelf helemaal niks gedaan om het te onderzoeken of er geen verschillen waren.

Ik maak over een 11 dagen de overstap andersom, en ik weet precies wat er gaat veranderen, veel , heel veel, ga zo even kruipen om de kabel te trekken onder de vloer die ik bij Ziggo nodig heb.

 

@Doornekamp33 

Beide hebben hun eigen voordelen en nadelen.

KPN vooral met glasvezel, maar dan moet je de eerste 10 kanalen wel op 661-670 kijken (KPN heeft na vele beloftes iets meer dan 3 jaar geleden dit nog steeds niet aangepast).

En Ziggo heeft ook nadelen, maar ik ga ervan uit dat je dat ook gevonden hebt.😉

In ieder geval veel succes bij Ziggo.

 

Ik zelf blijf bij KPN glasvezel, ik ben daar al meer dan 10 jaar dik tevreden. 


@joop2011 Beide hebben voordelen en nadelen, alleen zoals ik het nu voorzien heb heb ik bij beide geen last van de nadelen en heb ik iets meer voordelen bij Ziggo, maar als ik ongelijk krijg laat ik het zeker weten.


@joop2011Beide hebben voordelen en nadelen, alleen zoals ik het nu voorzien heb heb ik bij beide geen last van de nadelen en heb ik iets meer voordelen bij Ziggo, maar als ik ongelijk krijg laat ik het zeker weten.

 

@Doornekamp33 

Duidelijk, alvast veel succes bij Ziggo.


Hoi, bij ons konden ze geen kabels aansluiten omdat ik vloerverwarming heb. 


Hoi, bij ons konden ze geen kabels aansluiten omdat ik vloerverwarming heb. 

Wat voor kabels bedoel je? Als er loze leidingen aanwezig zijn maakt vloer verwarming niet heel veel uit.


Hoi, bij ons konden ze geen kabels aansluiten omdat ik vloerverwarming heb. 

 

Wat heeft dit met deze topic te maken?

Waarom maak je geen eigen nieuwe topic aan?

 

Deze topic gaat over “Waarom heeft Ziggo een ViaPlay app en KPN niet”

 

Excuus als dit een beetje grof of agressief overkomt.

Maar het gebeurd vaak een een topic ineens overgaat in iets anders, of te wel off topic onderwerpen.

Ik doet dat helaas soms ook en wordt dan ook terecht op gewezen. 😉


Geeft niet we dwalen inderdaad af. 😉