Skip to main content

Hallo is er hier nog iemand die last heeft van reclame op de sport add on van hbo max? Het vreemde is dat ik via twee ontvangers geen reclame heb en op de derde wel. Is er dan een instelling verkeerd of kijk ik iets over het hoofd.

Eurosport 1 en 2 is gewoon gelijk aan de lineaire zenders. Daar zal dus reclame in zitten.

Maar ook op de extra kanalen???

In de Sport add on zit reclame.
https://www.google.com/search?q=reclame+sport+add+on+hbo+max

En tja, zonder reclame wordt je abonnement wel veel duurder. Tot wel € 3 denk ik.

Zelf heb ik sport via ESPN pakket, Viaplay en Ziggo Sport pakket. Bevat alle 3 reclame.

-delete-

Wat nu vreemd is dat het AI resultaat van Google reclame bij de Sport add-on noemt, terwijl daar op de HBOMax pagina's niets over te vinden is.

Op,deze pagina wordt inderdaad gemeld dat voor Sport add-on ook reclame kan worden ingekocht.

Het lijkt erop dat reclame via de sport add-on los staat van de duurdere HBO Max abonnementen 

Er ging iets mis met het bewerken van mijn oorspronkelijke reactie.

Maar het vreemde is dat als ik op 1 ontvanger vanaf het begin kijk ik geen reclame krijg, terwijl mijn dochter op haar kamer via een andere ontvanger later inschakelt op dezelfde wedstrijd wel reclame tussendoor krijgt. En we hebben op dat moment gekeken op de normale eurosport waar dezelfde wedstrijd op was maar die zende op dat moment geen reclame uit. Het loopt dus niet gelijk met de reguliere eurosport uitzending.

De Sport add-on staat Inderdaad los van  de Eurosport kanalen. Welk HBO Max abonnement  neem je af? En welke ontvangers heb je?

Hallo ​@Reinder1972 ,

Het is een aanname, maar……..

Het vreemde is dat ik via twee ontvangers geen reclame heb en op de derde wel. I

Heb je soms een abonnement op HBO Max Standaard? 

Standaard

• Stream op twee schermen tegelijk
  • FullHD
  • Bewaar tot 30 downloads

Want dan kun je maar tegelijk op twee schermen kijken en keek je via de derde waarschijnlijk naar Eurosport. Die TV-zender heeft wel reclames tussendoor. 

Heb je een abonnement op HBO Max Premium? 

Dan is er wat anders aan de hand.

Premium

• Stream op vier schermen tegelijk
  • 4K en Dolby Atmos (indien beschikbaar)
  • Bewaar tot 100 downloads

bron: 

Ik heb het standaard abbonement, maar als ik op meer dan twee schermen tegelijk stream krijg ik een melding dat er al twee streams actief zijn. Wat mij nog wel opviel is dat ik op de eerste ontvanger mij moest aanmelden met mijn profiel, hierop kwam geen reclame het tweede scherm ging direct over op de homepage hierop kreeg ik wel reclame. 

Welke homepage? Het start scherm van HBOMAX?  Heeft je dochter wel een eigen profiel binnen het account? Als er meerdere profielen zijn is het gebruikelijk dat je eerst het profiel kiest. Wat je hier beschrijft is vreemd gedrag.

Op het startscherm van hbo max, ze heeft een eigen profiel, het vreemde is dat als je tijdens de reclame even terug gaat naar het startscherm en dan gelijk weer op live drukt de reclame is verdwenen. Dit hadden we een paar weken geleden tijdens de 24 uur van Le Mans ook, we zaten op twee schermen te kijken op verschillende kamers, de ene ontvanger had vaak reclame terwijl de andere ontvanger die vanaf de start van het programma aanstond geen reclame had. 

Beide ontvangers zijn naar ik aanneem aangemeld met hetzelfde HBO account gegevens? Is op de ontvanger van je dochter wel te zien dat ze via haar hbo profiel kijkt?

En ter herhaling welke ontvangers van KPN?

Ontvanger is de tv+ box, op alle ontvangers zit hetzelfde account. Alleen zoals ik al zei is er alleen reclame op de ontvangers die niet vragen om je profiel en direct doorgaan naar het hoofdmenu. En dan ook nog tijdens dezelfde uitzending op verschillende tijdstippen en verschillende reclames. 

Ontvanger is de tv+ box, op alle ontvangers zit hetzelfde account. Alleen zoals ik al zei is er alleen reclame op de ontvangers die niet vragen om je profiel en direct doorgaan naar het hoofdmenu. En dan ook nog tijdens dezelfde uitzending op verschillende tijdstippen en verschillende reclames. 

Daar gaat het al fout. Kan op die ontvanger wel van profiel worden gewisseld in het HBO hoofdmenu? En als tip log eens uit en in op die bewuste box. 

Op elke ontvanger kan ik van profiel wisselen dat is geen probleem. Alleen dan zit ik met hetzelfde probleem, ook als ik ze opnieuw opstart en met mijn profiel inlog. Maar alleen als ik de ontvanger gebruik als de uitzending al een tijdje loopt, als ik vanaf het begin van de uitzending kijk heb ik geen reclame, maakt niet uit welke van de drie ontvangers ik dan gebruik. Het vreemde is ook dat er tijdens de reclame een gele balk links bovenin beeld komt met de tekst advertentie erin. Het doet zich ook niet altijd voor, als ik een wedstrijd bekijk die de normale eurosport zender niet uitzend heb ik geen reclame. 

Op elke ontvanger kan ik van profiel wisselen dat is geen probleem. 

Helder, maar bij het starten van de HBO app dat verschil is vreemd. Die profielen zijn de Hbo profielen niet van KPN of een Google account? 

Alleen is dat nog geen verklaring voor de verschillen met die reclame. Mogelijk herkent iemand dit.

Als het goed is heb je dat kunnen lezen bij het toevoegen van de sport add-on.

Jb 22 verklaart nog niet waarom op 1 ontvanger wel en de andere niet. 

Maakt niet uit. Heb je daar gewoon mazzel mee. Feit blijft dat er reclame bij zit.

Eurosport heeft altijd reclames, het is een wonder dat je op 2 apparaten geen reclames hebt.

Als ik programma 's kijk die niet via de reguliere eurosport worden uitgezonden maar alleen op de app krijg ik ook geen reclame, dat er altijd reclame inzit gaat dus ook niet op.

Als ik programma 's kijk die niet via de reguliere eurosport worden uitgezonden maar alleen op de app krijg ik ook geen reclame, dat er altijd reclame inzit gaat dus ook niet op.

De Eurosport kanalen hebben inderdaad bijna altijd reclame dat is wat anders dan via de sport add-on. Wat verder zoekwerk komt er inderdaad op neer dat de reclame bij Sport uitzendingen niets te maken hebben met het hoofd abonnement dus geen reclame bij de films en series betekent niet automatisch geen reclame bij sport.

Terzijde het niet vragen over dat profiel is een Android ding. Mijn GoogleTV en de tablets vragen hier ook nooit om bij HBO Max alleen de Samsung tv doet dit standaard bij alle streamdiensten.

Waarom je 1 ontvanger hebt die hier wel om vraagt blijft gek. En wat die reclame betreft heb je inderdaad geluk, hebben de drie ontvangers dezelfde HBO max app versie? Niet dat dit veel mag uitmaken. Mogelijk dat sommige instellingen afwijken per box. Er is niet echt een zinnige verklaring voor.

Klopt, ondanks de beloftes van hbo max krijg je sinds deze week reclame bij de tour. 
Dus vorig jaar betaalde ik 6 euro voor een fantastisch product (eurosport met veel sport en geen reclame) en nu 2.5 keer zoveel voor een matig product (eurosport met matige series en reclames). Ik denk dat ik weer via kpn ga kijken, dat is wel meer reclame maar ja.. het is te hopen dat eurosport ooit weer met een zelfstandige stream komt. 

Rick_1985 ik zit nu weer de tour te kijken en heb nog geen reclame gehad, deze ontvanger staat weer vanaf begin uitzending aan. Als ik later inschakel krijg ik reclame geen idee hoe dit in zijn werk gaat.

Ja daar heb je geluk mee. 

En als je tijdens reclame even terug gaat naar het startscherm en direct weer op live klikt is de reclame ook verdwenen. 

My 2 cnts aangezien ik ook in 1x reclame had bij mij account. Lang met de klantenservice zitten chatten. Blijkbaar is de Sport addon een abo waar altijd reclame bij de live-streams zit. Waarom ik dan reclamevrij naar de Giro heb kunnen kijken werd afgedaan als glitch in mijn account.

Erg matig allemaal aangezien Eurosport (dus HBO) zo’n beetje alle rechten op live wielrennen heeft. Nu maar effe terug naar de NPO.

Reageer