Skip to main content
Vraag

Waarom is er reclame op Eurosport HBO Max?

• July 5, 2025
  • 59 reacties
  • 2071 keer bekeken

Toon eerste bericht

59 reacties

• Auteur
  • Topper
  • July 6, 2025

Volgens mij weten de commentatoren er ook niets van. Die vertellen net tijdens de uitzending dat het via de stream op hbo reclame vrij is en dat er alleen via Eurosport zelf reclame inzit.

• Deelnemer
  • July 6, 2025

Bij mij ook. Eerst geen reclame tijdens koers via HBO MAX en nu ineens wel. Wellicht dat per 1 juli de HBO abonnementen zijn gewijzigd? 

• Nieuwkomer
  • July 6, 2025

Klopt, ondanks de beloftes van hbo max krijg je sinds deze week reclame bij de tour. 
Dus vorig jaar betaalde ik 6 euro voor een fantastisch product (eurosport met veel sport en geen reclame) en nu 2.5 keer zoveel voor een matig product (eurosport met matige series en reclames). Ik denk dat ik weer via kpn ga kijken, dat is wel meer reclame maar ja.. het is te hopen dat eurosport ooit weer met een zelfstandige stream komt. 

Idem

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 6, 2025

Staat in help sectie van Max Finnland en Max USA

https://help.max.com/fi-en/Answer/Detail/000002520

Live sports and live channels have ads regardless of your plan

https://help.max.com/us/Answer/Detail/000002520

Live events included with Sports have ads.

Live sports from TBS, TNT, and truTV have the same commercials that air during the TV broadcast of the event. Some sports (e.g., cycling events) may have ads before the sports event starts.

DennisRiebeek
Deelnemer

Staat in help sectie van Max Finnland en Max USA

https://help.max.com/fi-en/Answer/Detail/000002520

Live sports and live channels have ads regardless of your plan

https://help.max.com/us/Answer/Detail/000002520

Live events included with Sports have ads.

Live sports from TBS, TNT, and truTV have the same commercials that air during the TV broadcast of the event. Some sports (e.g., cycling events) may have ads before the sports event starts.

Deze pagina’s zijn ook te vinden via de NL-omgeving. Zal inderdaad wel wat gewijzigd zijn… alleen lastig om nu als gebruiker aan te tonen dat het eerst anders was. Ik heb in ieder geval geen screenshots gemaakt toen ik nog wel zonder reclame kon kijken… wie wel??!

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • July 6, 2025

Blijkbaar is de Sport addon een abo waar altijd reclame bij de live-streams zit. Waarom ik dan reclamevrij naar de Giro heb kunnen kijken werd afgedaan als glitch in mijn account.

Ik kijk al geruime tijd naar wielrennen daar, en ik heb ook nog nooit een reclame voorbij zien komen en inderdaad Reinder, daar bovenop spreken de commentators regelmatig uit dat het via hbo (en eerder discovery) reclamevrij is. 

DennisRiebeek
Deelnemer

Blijkbaar is de Sport addon een abo waar altijd reclame bij de live-streams zit. Waarom ik dan reclamevrij naar de Giro heb kunnen kijken werd afgedaan als glitch in mijn account.

Ik kijk al geruime tijd naar wielrennen daar, en ik heb ook nog nooit een reclame voorbij zien komen en inderdaad Reinder, daar bovenop spreken de commentators regelmatig uit dat het via hbo (en eerder discovery) reclamevrij is. 

Ik heb tot vandaag dus ook geen reclame voorbij zien komen. Volgens de HBO zijn ze gedwongen om reclame uit te zenden… dat jij het nog niet ziet noemde een medewerker vandaag een glitch

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • July 6, 2025

De live sport events hebben ervoor gekozen dat wij reclame moeten uitzenden, dus hbo max is hiermee akkoord gegaan. 

De live sport events = uci? Of hoe moet ik dit lezen? 
moeten: nadat ze akkoord gingen, of lees ik dit verkeerd? Het komt voor mij heel tegenstellig over dat je iets moet waar je (als media partij zijnde)  akkoord mee bent gegaan. 

Het klinkt zo ongeloofwaardig. Fijn dat je het mailtje deelt Dennis. 

• July 6, 2025

In geval van de Tour en zal dat de Amaury Sport Organisation betreffen dit is de partij die de distributie licenties regelt.

Kortom de ASO zal hebben gezegd Julie mogen het uitzenden voor  xx bedrag maar wel met een  reclame banner in beeld, geen idee hoe dat er  op HBO uitziet. Zijn het echt commercials?

DennisRiebeek
Deelnemer

Het zijn inderdaad commercials en het moeten door organisaties klinkt mij ook ongeloofwaardig. Gewoon weer een volgende stap in het uitmelken van de gebruiker. Er zal zo straks wel weer een abo komen die iets duurder is waarbij je reclamevrij kan kijken etc. De vraag hoe ver wij als gebruikers daar in mee willen gaan.

• Auteur
  • Topper
  • July 7, 2025

Het is ook alleen via hbo, fietsmaten van mij uit Duitsland hebben nog gewoon discovery+  daar zit geen reclame bij sport uitzendingen. 

• Auteur
  • Topper
  • July 7, 2025

We hebben net even gekeken tijdens de reclame wat er op de normale eurosport was. Precies dezelfde reclame op hetzelfde tijdstip, je betaald nu dus extra voor een zender die al in het normale zenderpakket zit. Zeg mijn abonnement maar op. En dat de live sport events om reclame uit te zenden hebben gevraagd lijkt mij pure onzin, via de stream van vrt belgie is het reclame vrij krijg ik net te horen.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 7, 2025

Ja hier na de reclames irritatie abonnement op hbo Max en sport add on genomen. Bij giro thuis op tv nooit reclame gehad maar nu op iad op vakantie wel reclames bij de tour. Even terug naar start en live opstarten en het is weg. Maar wel raar. Ik betaal voor zonder reclame en krijg toch reclame. 

• Auteur
  • Topper
  • July 7, 2025

Ik zit even te denken er staat reclame bij live uitzending, dus al ik in theorie een minuut terugga kijk ik on demand. Ga het even proberen als dat lukt meld ik het.

• Auteur
  • Topper
  • July 7, 2025

Werkt dus ook niet, alleen heb ik nu ook mijn telefoon erbij en daarop heb ik andere reclame via de stream als via de tv.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 7, 2025

Nu al langere tijd geen reclame gehad. Is geen vast moment of tijdvak. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • July 7, 2025

Hier ook HBO Max icm de sport-addon, en regelmatig last van reclame tijdens de live sportuitzendingen.

Bij de Tour de France is het echt een reclameblok, welke in de stream zelf zit. Deze is ook behoorlijk lang, ruim 2, a 3 minuten, en daardoor behoorlijk hinderlijk. gisteren kwam deze steeds binnen 30 minuten tevoorschijn.

Bij Wimbledon steeds de korte onderbrekingen, waarbij linksbovenin het gele AD blokje is te zien. (stream wordt echt onderbroken)

Beide types reclame ben ik binnen 5 seconden vanaf (en direct weer terug bij de lopende sportuitzending), dmv 1x op pijltje terug te drukken, en direct de livestream opnieuw op te starten. (Apple TV)

Kan er (nu) nog mee leven, maar HBO slaat zo echt wel een verkeerde weg in…

Via Ziggosport is Wimbledon ook te volgen, maar ook hier tijdens de wedstrijden (rust), reclames te zien.

Zowiezo heeft Ziggosport, en ESPN, ook flinke reclameblokken, maar ze onderbreken gelukkig geen live sport (behalve dan bij Tennis, in de rust)

Wat HBO Max doet, de onderbrekingen tijdens een live uitzending, is irritant...

• Nieuwkomer
  • July 8, 2025

Hallo is er hier nog iemand die last heeft van reclame op de sport add on van hbo max? Het vreemde is dat ik via twee ontvangers geen reclame heb en op de derde wel. Is er dan een instelling verkeerd of kijk ik iets over het hoofd.

Hallo is er hier nog iemand die last heeft van reclame op de sport add on van hbo max? Het vreemde is dat ik via twee ontvangers geen reclame heb en op de derde wel. Is er dan een instelling verkeerd of kijk ik iets over het hoofd.

Ik heb het zelfde, heel irritant. Ik heb klantenservice gebeld. Daar kwam het antwoord dat ze er niks aan konden doen. Er is een work around door even terug te gaan en weer starten (tvapp) dan is de reclame weer weg. Als dit blijft dan is de reden voor mij weg om een abonnement te hebben.

DennisRiebeek
Deelnemer

Op basis van dit antwoord van HBO Max is het dus een verplichting van de ASO en heeft het dus enkel impact op de Tour… weet zelf niet wie er achter Wimbledon zit.

Live naar de Tour kijk ik nu dus maar naar de NPO

• Auteur
  • Topper
  • July 8, 2025

Beetje vreemd antwoord van HBO, als ik naar de NPO of de VRT live wielrennen kijk is er ook geen reclame, ik kan me niet voorstellen dat hbo als enige dan verplicht wordt reclame uit te zenden.Zoals ik het op de site van hbo lees is het mogelijk reclame tijd in te kopen bij live events, de enige die er dus beter van wordt is hbo.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 8, 2025

Misschien toch weer opzeggen en tijdens de giro weer aan. De rest is wel te zien bij nos en sporza. 

• July 8, 2025

weet zelf niet wie er achter Wimbledon zit.

Ter informatie.

Wimbledon wordt georganiseerd door de All England Lawn Tennis Club (AELTC) bron

Die maken gebruik van de WBS een eigen dienst die alle registraties van de wedstrijden doet.

Bron

De reactie vanuit HBO Max heb ik deels ook mijn vraagtekens bij. Waarschijnlijk dat de Hbo-max eigenaar WarnerbrosDiscovery dit wil. Want het is onduidelijk wie met 'they' wordt bedoeld.

Ik verwacht zelf ook niet dat dit door de ASO wordt opgelegd. Het blijft natuurlijk een commercieel bedrijf sport en reclame gaan natuurlijk hand in hand, anders was geen enkele sport competitie mogelijk.

DennisRiebeek
Deelnemer

Beetje vreemd antwoord van HBO, als ik naar de NPO of de VRT live wielrennen kijk is er ook geen reclame, ik kan me niet voorstellen dat hbo als enige dan verplicht wordt reclame uit te zenden.Zoals ik het op de site van hbo lees is het mogelijk reclame tijd in te kopen bij live events, de enige die er dus beter van wordt is hbo.

Zeker vreemd… heb ook mijn twijfels, maar het kan geen kwaad in gesprek te blijven en aan te geven dat dit een slechte ontwikkeling is. Persoonlijk zou ik nog kunnen leven met reclame als ik de livestreams opstart, zoals bij NPO ook gebeurd. Anyhow… tijd om maar eens goed na te denken over HBO, ik ben er nog niet uit

• Nieuwkomer
  • July 10, 2025

Goeie discussie! Ik was ook achter de terug scroll truuk gekomen (stream afsluiten en meteen opnieuw starten), het voelt allemaal een beetje rommelig.  En inderdaad; sport is bedacht om reclame of een ander commercieel doel aan de man te brengen, denk maar eens aan het ontstaan van de Tour. Desalniettemin ben ik niet ontevreden en vind ik de multiscreens bij een dynamische etappe ook aanwinst. 

• Nieuwkomer
  • July 26, 2025

Keek al jaren wielersport op betaald Eurosport; juist om reclames te vermijden; gedwongen overstap naar HBO MAX Standaard met Sport , is fors duurder; kijk verder niets op dat platform; toch maar gedaan.

Nu ineens weer reclame tussendoor; zo irritant! Heb alle uitleg gehoord van HBO MAX maar ervaar het als onzin.

Heb abonnement nu opgezegd. Gewoon de NPO (best ok nu) of de Belg. Als meer mensen dat doen krijgen ze misschien de boodschap..