Skip to main content
Vraag

Waarom is er reclame op Eurosport HBO Max?

• July 5, 2025
  • 59 reacties
  • 2071 keer bekeken

Toon eerste bericht

59 reacties

• Auteur
  • Topper
  • July 26, 2025

Ik heb wonderlijk genoeg de afgelopen week geen reclame weer gehad tijdens de tour.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 26, 2025

Ja opzeggen is een optie maar nu ook de nos minder gaat uitzenden volgens Clement en de Belg denkt dat alleen Evenepoel meedoet blijft er toch weinig over. Nu heb ik wel veel naar de nos gekeken dit jaar want wat is Boogerd een aanwinst voor het commentaar hokje.

• Nieuwkomer
  • August 28, 2025

Ik irriteer me kapot!! Ik heb juist zo’n belachelijk duur hbo abonnement afgesloten om normaal wielrennen en biathlon te kunnen kijken zonder die K*T reclames!! Nu krijg ik alsnog die schreeuwerige IQ-verlagende ellende ongewild m’n huiskamer in!! Als je contact wil met die gasten,…. Vergeet het maar !! Woest ben ik

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 28, 2025

Reken er bij een Sport (streaming) dienst niet op dat je die reclame niet hebt.

ESPN en Ziggo Sport hebben het al jaren. Hoor ik niemand over. 

Viaplay doet het sinds een jaar. 

HBO max heeft het in ieder geval bij Eurosport 1 en 2, net als bij diezelfde tv kanalen. Bij de andere kanalen zou je geen reclame hebben zo begreep ik, klopt dat ​@Michiel Hoff ?

En denk maar zo, die reclame drukt je abonnementskosten met meerdere euro’s per maand. En Sport op abonnement is al duur genoeg, vind ik.

• Nieuwkomer
  • August 28, 2025

Hoi Peter,

Bij m’n vorige abonnement van discovery+ kreeg ik nooit reclame. Die was €6 per maand. Hier in Nederland werd je gedwongen om over te gaan naar HBO met een sport add-on voor €15! per maand omdat de zender hier stopte.  Dat mensen het inmiddels normaal vinden om te pas en te onpas blootgesteld te worden aan ongewilde reclame vind ik op z’n zachtst gezegd verontrustend. Reclame is mafia. 
Ik ga m’n abonnement opzeggen iig. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • August 28, 2025
  1. reclame tijdens een sportevenement is veel hinderlijker dan reclame tijdens de rust. Bij espn werd er wel veel geklaagd over reclames die tijdens de voetbalwedstrijden werden uitgezonden.  
  2. Het scheelt helemaal niet meerdere euro’s per maand. Eurosport was reclamevrij 6 euro per maand, nu is het met reclames 11 euro per maand. Bijna dubbel zo duur! Als je aanklikte dat je een reclame vrij abonnement wilde, 16 euro per maand. Hbo max bedoelde daar blijkbaar mee: reclamevrij series kijken. Ik vind dat misleiding. 
  3. Hbo max adverteerde actief dat het reclame vrij was. 

Edit: ik had punt 1 niet goed geschreven, mijn fout. 
Bij hbo max krijg je juist reclame tijdens het evenement. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 28, 2025

Inmiddels is Discovery + alweer jaren geleden. 

En zijn de sport rechten meerderen keren duurder geworden. 

Om de sport pakketten niet € 20 of meer te laten kosten is er reclame. 

Ik heb er niet zo'n moeite mee. Het drukt de maandelijkse prijs wel. Anders zouden al die Eurosport kanalen meer kosten dan € 11. Je kunt het niet met toen vergelijken. 

Punt 1. Reclame tijdens sportevenementen is juist super irritant! In rust momenten is het prima. Al is het bij tennis op Eurosport dan weer te vaak en dus irritant. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • August 28, 2025

Dus je weet zeker dat Eurosport flink verlies maakt met de tv uitzendingen of dat ze 11 euro per maand per tvkijker aan reclame inkomsten binnen harken? 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • August 28, 2025

Dat is een rare redenatie. Sport is duur dus je krijgt reclame. Nee bij Eurosport op tv kreeg ik reclame en nu betaal ik extra en ik krijg reclame….dan kan ik net zo goed gratis naar Eurosport kijken. Dit was juist de reden om wat extra te betalen.