Skip to main content

Al eerder gemeld en heel irritant tijdens vooral de kwalificatie en race.

Via de kpn ontvanger kanaal 832 ligt de uitzending van GPR maar liefst 7 (zeven) minuten achter!

Vergeleken met DAB+, en internet. En met de uitzendingen op Viaplay.

Trek dit toch eens goed! Al eerder gemeld maar er is niets mee gedaan! 😡.

@PeterG je kunt beter de Grand Prix app gebruiken. Want daar hebben ze een slider van 0,5 sec voor en achteruit. Je kunt dan net zo lang door gaan tot het synchroon loopt. 

Bij mij werkt het prima. 😉


Ik heb het nu via DAB+ icm Viaplay. Synchroon genoeg.

Commentaar via Viaplay is tegenwoordig ook best te pruimen, maar helemaal eraan wennen doe ik nog niet.

Viaplay is hier al weer 2 x uitgevallen (Grrr! ) maar dan gaat de info via audio gewoon door.

Via DSL had ik nóóit storing met Viaplay…. hoe dan?


De oplossing is inderdaad om te luisteren via DAB+. Sinds gisteren is Grand Prix Radio daar te ontvangen. 
 
Het blijft voor mij een raadsel waarom sommige mensen naar de radio luisteren via een TV-ontvanger. Je hebt tegenwoordig keuze uit honderden mooie soorten DAB+-radio’s, al dan niet in combinatie met internetradio. 


Waarom is deze onder "Streaming" gezet? Hij hoort onder "KPN TV" want het is gewoon via de ontvanger kanaal 832. 

Volgens mij had ik 'm ook onder KPN TV geplaatst!!


@Shyrin_ 👆🏾



 
Het blijft voor mij een raadsel waarom sommige mensen naar de radio luisteren via een TV-ontvanger. Je hebt tegenwoordig keuze uit honderden mooie soorten DAB+-radio’s, al dan niet in combinatie met internetradio. 

Omdat die ontvanger er toch al staat en via TOSLink een mooi geluid produceert op m'n soundbar. Scheelt weer een apparaat. Bovendien is DAB+ niet overal evengoed te ontvangen, net overigens als Digitenne. DAB+ valt op m'n autoradio hier in de buurt nogal eens uit. En als de betreffende zender dan niet ook nog in FM wordt uitgezonden wordt er dus ook niet automatisch overgeschakeld en is het dus ff stil. Toen ik vorig jaar een DAB+ wekkerradio wilde kopen werd dat in de winkel (in Emmeloord) afgeraden vanwege de gebrekkige ontvangst, reden waarom de winkel ze ook niet verkocht. 


@Henk2304

De Noordoostpolder is inderdaad één van de gebieden waar de ontvangst van DAB+ nog wel wat verbeterd kan worden. Zeker voor ontvangst binnenshuis.
 

Maar je kunt er heus wel wat ontvangen. En in de auto met een buitenantenne op je dak (niet zo’n plakker op je voorruit) heb je overal in Nederland een perfecte ontvangst. Inmiddels gebruik in DAB+ in de auto al zo’n tien jaar. Voor de ontvangst thuis (via eerst gewoon DAB) al zeker vijftien jaar. 


Als ik even aan mag haken, viel mij ook al op dat Grandprix radio op 832 bij KPN zeker 5 a 6 minuten achterloopt. Daar heb je gelijk in @PeterG 

Ik luister de laatste tijd ook steeds meer naar deze radiozender, maar er zit ook gemiddeld per uur 2 a 3 hikjes in het geluid. Het zou fijn zijn als hier ook even naar gekeken kan worden. Bij andere radiozenders geen last van.

Frisse starts op de tv ontvanger (vip5202) maken niet uit. Het euvel blijft bestaan. 

Deze topic hoort inderdaad onder KPN TV, niet onder streaming.

Het zou als de vertraging en de hikjes verdwenen zijn toch wat fijner luisteren. 


Gewoon stoppen met Viaplay en al die 'provider app oplossingen' het is allebei he-le-maal niks.

Als je een soundbar hebt. En deze heeft o.a. Bluetooth. Stream dan lekker gpr naar de soundbar. Of neem een dedicated losse Bluetooth speaker, altijd beter dan het tv-geluid,... 

Gebruik tevens F1TV Pro en je bent van alle ellende af. 

Bij het introductie muziekje op het moment dat Olav begint te praten druk je gpr op play en zit je spot-on.

Evt. dmv de play/pauze knop via de tv de laatste halve secondes gelijk zetten en je hebt 2 uren lang geen enkel probleem. 


Ik ga dit nog eens doorgeven @PeterG (en @Sebas14)!


Dank je wel, @Marcia_ 👍😀.


Dit is nog steeds het geval. Al is het nu 6,5 minuten. (zes en een half).

Erg sneu.

Heb kanaalnummer er nu maar uitgeflikkerd. Nutteloos zo.


Ik heb nog geen terugkoppeling gekregen en zal er, met jouw aanvullende informatie, opnieuw achteraan!


Inmiddels bevestiging dat er naar gekeken gaat worden :-)


@Henk2304

De Noordoostpolder is inderdaad één van de gebieden waar de ontvangst van DAB+ nog wel wat verbeterd kan worden. Zeker voor ontvangst binnenshuis.
 

Maar je kunt er heus wel wat ontvangen. En in de auto met een buitenantenne op je dak (niet zo’n plakker op je voorruit) heb je overal in Nederland een perfecte ontvangst. Inmiddels gebruik in DAB+ in de auto al zo’n tien jaar. Voor de ontvangst thuis (via eerst gewoon DAB) al zeker vijftien jaar. 

Auto van 2019 met antenne (af fabriek) in het achterruit verwerkt, helaas valt DAB+ hier regelmatig weg.


Die inbouwantennes werken slecht. Ik heb bij mijn laatste twee auto’s een speciale buitenantenne op het dak laten monteren. 
 

Zonder zo’n antenne koop ik de auto niet. 


@zeilbood 

Die antennes in een ruit zitten ook horizontaal. Dus zeer ongeschikt voor FM en dab+.

Die 2 systemen zitten verticaal gepolariseerd in de lucht.


Ik heb de antenne wel op de voorruit van mijn auto zitten, ik heb totaal geen problemen. 😉


Hey mensen, ik heb een update. We hebben hier met Grand Prix Radio naar gekeken en het gaat opgelost worden. Alleen is dit wel een behoorlijke technische uitdaging. Dus is de verwachting dat het binnen nu en twee maanden opgelost gaat zijn. Wat betekent dat er dan een kans is dat het bij de volgende race in september nog met vertraging gaat. 


Ah, dank @Erik_ . Fijn dat het (h)erkend is. En dat het goed komt. 😀

Groeten 👋🏻


Jongens, wat is dit nou? Het is nog steeds niet gefixt!!!!

Een plaat die ik een paar minuten geleden via de DAB+ hoorde komt nu pas langs via kpn 832.

Djiezus!!!


'k Zal even om een update vragen hierover, kom er op terug.


Ik heb een update, maar nog geen oplossing.

In augustus gaf ik dit aan:

Hey mensen, ik heb een update. We hebben hier met Grand Prix Radio naar gekeken en het gaat opgelost worden. Alleen is dit wel een behoorlijke technische uitdaging. Dus is de verwachting dat het binnen nu en twee maanden opgelost gaat zijn. Wat betekent dat er dan een kans is dat het bij de volgende race in september nog met vertraging gaat. 

Alleen is die verwachte oplossing nog niet klaar. We hebben ook nog geen duidelijkheid over wanneer dan wel. Daarover loopt vanuit het tv team verdere navraag. Dus het is nog even afwachten.

Wel doen we, in de tussentijd, periodiek de stream resetten. Dan loopt hij weer een poosje goed, maar gaat dan langzamerhand alsnog steeds weer achterlopen. 


Als jullie dat resetten dan alsjeblieft vlak voor elk raceweekend doen...😉

Nu loopt Olav bij de race minuten achter. Op het beeld via de Viaplay app.

Nota bene. Komend weekend weer race. 


@PeterG hoe is het nu met GPR?