Skip to main content

Ik heb vorige week contact gehad met de KS, ik wilde graag van een premium naar family wisselen, premium had ik gratis vanuit een oud abonnement.

KS heeft alle abonnementen gelijk door gelopen en e.e.a. aangepast en opnieuw afgesloten.

Er is van alles aangepast inclusief 2 nieuwe kastjes, waardoor ik overigens ook mijn huidige afstandsbediening van mijn Samsung tv niet meer kan gebruiken, compleet waardeloos, maar daar is online al genoeg over geklaagd.

Uiteindelijk de "gratis” premium laten stopzetten, en een family aan laten zetten.

Helemaal prima zou je denken, maar hoe kom ik aan de familie account?

In de Mijnkpn omgeving zie ik een family abonnement staan.

maar in spotify blijft alles bij het oude.

Ik heb verder niks geen mail ontvangen, en als ik via kpn online kijk zie ik staan:

Activeer je entertainment

Er zijn geen abonnementen die nog geactiveerd moeten worden.

Mijn entertainment

Er zijn geen actieve abonnementen gevonden.

wat kan ik hier nog aan doen?

Helaas nog geen tijd gehad om met de KS te bellen i.v.m. werk.

Hallo ​@01718 ,

Zo'n wijziging kan tot wel een maand duren voordat het doorgevoerd is. 

bron :

https://community.kpn.com/kennisbank%2Dstreaming%2D137/spotify%2Dbij%2Dkpn%2D558566#Hoe+kan+ik+Spotify+bij+KPN+opzeggen?

Je kunt jouw Spotify abonnement maandelijks aanpassen (wijzigen of opzeggen). Je betaalt per gebruiksperiode van 30 dagen. Wijzigingen gaan daarom pas in per de eerst volgende gebruiksperiode. Je kunt in je accountgegevens op spotify.com of op de Spotify account pagina zien wanneer de volgende maand weer start.

Spotify Family activeren doe je zo:

• Als nieuwe klant activeer je Spotify Family op dezelfde manier als hierboven.
  • Heb je nu Spotify Premium bij KPN? Dan kun je Family activeren nadat je Premium gebruiksperiode is verlopen. Dit duurt maximaal 30 dagen. Je kunt de datum controleren via spotify.kpn.com. Log daar in met je KPN ID en klik op Meer Informatie bij het Spotify blok. Je krijgt de mail met activatielink verder automatisch zodra je Premium is verlopen.
  • Heb je nu Spotify Premium via Spotify? Je moet eerst dit account opzeggen via Spotify zelf. Wacht tot jouw account is omgezet naar Spotify Free. Daarna kan je Spotify Family bij KPN activeren via de stappen zoals hierboven aangegeven.

Een maand wachten? wat is dat voor gekkigheid? We leven toch niet meer in 1998?

Ze kunnen dat gratis abbo toch gewoon stopzetten, of door laten lopen, dat maakt voor mij niet uit, en een nieuwe aanzetten? 

Duurt het voor compleet nieuwe abonnees ook een maand? lijkt mij toch sterk?

Duurt het voor compleet nieuwe abonnees ook een maand? lijkt mij toch sterk?

Je geeft aan dat je nu Spotify Premium hebt. 

Een deel van mijn eerdere reactie: 

• Heb je nu Spotify Premium via Spotify? Je moet eerst dit account opzeggen via Spotify zelf. Wacht tot jouw account is omgezet naar Spotify Free. Daarna kan je Spotify Family bij KPN activeren via de stappen zoals hierboven aangegeven.

Ik heb geen spotify premium via spotify, maar via kpn zelf.

Ik heb geen spotify premium via spotify, maar via kpn zelf.

Dan geldt het andere gedeelte van mijn reactie: 

Hallo ​@01718 ,

Zo'n wijziging kan tot wel een maand duren voordat het doorgevoerd is. 

bron :

https://community.kpn.com/kennisbank%2Dstreaming%2D137/spotify%2Dbij%2Dkpn%2D558566#Hoe+kan+ik+Spotify+bij+KPN+opzeggen?

Je kunt jouw Spotify abonnement maandelijks aanpassen (wijzigen of opzeggen). Je betaalt per gebruiksperiode van 30 dagen. Wijzigingen gaan daarom pas in per de eerst volgende gebruiksperiode. Je kunt in je accountgegevens op spotify.com of op de Spotify account pagina zien wanneer de volgende maand weer start.

Spotify Family activeren doe je zo:

• Als nieuwe klant activeer je Spotify Family op dezelfde manier als hierboven.
  • Heb je nu Spotify Premium bij KPN? Dan kun je Family activeren nadat je Premium gebruiksperiode is verlopen. Dit duurt maximaal 30 dagen. Je kunt de datum controleren via spotify.kpn.com. Log daar in met je KPN ID en klik op Meer Informatie bij het Spotify blok. Je krijgt de mail met activatielink verder automatisch zodra je Premium is verlopen.
  •  

Nog steeds snap ik niet waarom dit tot een maand kan duren?

Ik kan ook mijn huidge account niet opzeggen bij Spotify zelf, die herkennen het abonnement alszijnde een KPN/ acces4all lid, en sturen mij naar kpn door.

Wat ik kwalijk vind is dat ik contact op heb genomen voor spotify met KPN en  vervolgens de hele mieterse bende overhoop gehaald word, ik 2 nieuwe tv kastjes krijg waardoor ik mijn eigen afstandsbediening niet kan gebruiken, en uiteindelijk nog geen spotify family heb.

Op naar plan B, Spotify via KPN opzeggen, en zelf Spotify via hun eigen site afsluiten, dat duurde ongeveer 12 minuten.

Wat ook behoorlijk jammer is, is dat ik om hier achter te komen ook eerst 3 uur op meerdere dagen aan de telefoon heb gezeten met KPN, om vervolgens beloofd te worden dat je terug gebeld word en dan niks meer horen.

Reageer