Skip to main content

Netflix en YouTube kan ik direct van mijn telefoon naar de box streamen/casten, maar Disney+ herkent geen devices in de buurt. Ik heb zowel box als router opnieuw opgestart, maar dat hielp niet.
Is het gewoon niet mogelijk? Gebruikt Disney+ een ander systeem dan Netflix en YouTube?

Bij voorbaat dank voor de hulp. 

Het is niet mogelijk om te casten naar de Arris VIP5202 , apparaat heeft geen wifi.

Op kanaal 206 kan je Disney+ kijken zonder de casten.


Het is niet mogelijk om te casten naar de Arris VIP5202 , apparaat heeft geen wifi.

Op kanaal 206 kan je Disney+ kijken zonder de casten.

Het is​​ wel mogelijk om te casten naar de Arris, want zoals ik al zei, ik kan YouTube en Netflix er naar toe casten via de telefoon.
Maar ik ga eens kijken naar kanaal 206.


Ik weet bijna wel zeker dat de 5202 geen Chromecast functie ingebouwd heeft. Hij heeft wel een Netflix en YouTube app. Dus misschien is er een houtje-toutje oplossing gemaakt waardoor het bij die apps werkt. Maar Disney+ casten is echten wel onmogelijk naar de 5202. Want zoals ik als schreef: De 5202 heeft geen Chromecast. Dat weet ik voor 99% zeker.


Ik weet bijna wel zeker dat de 5202 geen Chromecast functie ingebouwd heeft. Hij heeft wel een Netflix en YouTube app. Dus misschien is er een houtje-toutje oplossing gemaakt waardoor het bij die apps werkt. Maar Disney+ casten is echten wel onmogelijk naar de 5202. Want zoals ik als schreef: De 5202 heeft geen Chromecast. Dat weet ik voor 99% zeker.

https://zakelijkforum.kpn.com/interactieve-tv-digitenne-86/netflix-en-youtube-casten-naar-de-tv-ontvanger-met-kpn-tv-connect-11660

Hier staat de functie van Netflix en Youtube beschreven. Dit zou een houtje-touwtje oplossing kunnen zijn, maar mijn telefoon herkent de VIP5202 (over Wifi) als apparaat om naar toe te kunnen casten, zoals hij een Chromecast zou vinden.

Helaas staat op dezelfde URL hierboven ook beschreven dat ALLEEN YouTube en Netflix werken. Waarom dat zo is? Geen idee… Vast een instelling of beveiliging.

Ik heb kanaal 206 geprobeerd, maar ik zag dat dat alleen werkt als je je Disney+ account via KPN hebt geregeld en ik heb een los account dat ik liever niet over wil zetten.
Ik vrees dat dit betekent dat er geen mogelijkheid is om Disney+ op TV te kijken via de Arris?


Het is niet mogelijk om te casten naar de Arris VIP5202 , apparaat heeft geen wifi.

Op kanaal 206 kan je Disney+ kijken zonder de casten.

Het is​​ wel mogelijk om te casten naar de Arris, want zoals ik al zei, ik kan YouTube en Netflix er naar toe casten via de telefoon.
Maar ik ga eens kijken naar kanaal 206.

Je hebt gelijk het is wel mogelijk Netflix en YouTube te casten naar VIP5202. 

Prime en HBO zijn niet mogelijk om te casten en Disney+ heb ik niet,kan het niet voor je controleren.


Er is helaas geen optie om een al bestaand Disney+ account te casten naar of via de VIP5202. Ik heb van alles opgezocht en geprobeerd, maar uiteindelijk heb ik maar een Chromecast aangeschaft en die naast de VIP5202 aan mijn televisie gehangen.

Bedankt voor het meedenken!


Er is helaas geen optie om een al bestaand Disney+ account te casten naar of via de VIP5202. Ik heb van alles opgezocht en geprobeerd, maar uiteindelijk heb ik maar een Chromecast aangeschaft en die naast de VIP5202 aan mijn televisie gehangen.

Bedankt voor het meedenken!

 

Er is wel een oplossing.

Je abonnement aanpassen naar KPN tv+

Dan krijg je de DIW7022

Kan alleen, gratis, telefonisch via 0800-0402


Er is helaas geen optie om een al bestaand Disney+ account te casten naar of via de VIP5202. Ik heb van alles opgezocht en geprobeerd, maar uiteindelijk heb ik maar een Chromecast aangeschaft en die naast de VIP5202 aan mijn televisie gehangen.

Bedankt voor het meedenken!

 

Er is wel een oplossing.

Je abonnement aanpassen naar KPN tv+

Dan krijg je de DIW7022

Kan alleen, gratis, telefonisch via 0800-0402

 

En de nieuwe DIW7022 heeft een ingebouwde Chromecast voor alle bronnen?


Er is wel een oplossing.

Je abonnement aanpassen naar KPN tv+

Dan krijg je de DIW7022

Kan alleen, gratis, telefonisch via 0800-0402

 

En de nieuwe DIW7022 heeft een ingebouwde Chromecast voor alle bronnen?

 

Ja, maar die heb je eigenlijk niet nodig.

Alle app's zitten op de DIW7022.