Skip to main content
Antwoord

Waarom kan ik in de TV+ app de gids van gisteren niet zien?

• November 7, 2025
  • 9 reacties
  • 63 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

waarom kan ik de tv van vandaag alleen maar zien en niet van gisteren???
mik zit in het buitenland.  
Terug kijken is nu niet van toepassing via de kpn app wat heel irritant is en ik afhankelijk ben van nl ziet om terug te kijken. Waarom is dat?? En kan ik korting krijgen op mijn abonnement omdat ik deze niet volledig kan gebruiken. 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Toylady, de gids hoort wel beschikbaar te zijn inderdaad. Ik ben niet in het buitenland, maar hier werkt het wel als ik de gids van gisteren probeer te laden. Het duurde wel iets langer dan de gids van vandaag, maar het werd geladen. Werkt het bij jou nog steeds niet, of nu wel?

Bij het terugkijken buitenshuis zijn niet alle zenders beschikbaar. Sommige zenders, zoals BBC en VRT, zijn enkel op je thuisadres terug te kijken op de tv. Dat staart er dan ook bij in de gids, dus de gids moet wel laden. 

Als het nog niet werkt, ben je mogelijk verbonden via een VPN?

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 7, 2025

Hallo ​@Toylady ,

Bovenin zou je vandaag gewoon moeten kunnen wijzigen naar gisteren. 

Let op : Je kunt alleen TV kijken via de KPN TV+-app als je in de EU bent. En daarnaast ook in Noorwegen, Liechtenstein en IJsland (EER-landen).

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 7, 2025

Nee de gids van de app geeft alleen grijze balken als ik “gisteren” wil raadplegen . 
in uitzending gemist kan ik wel terugkijken maar o.a. tlc zit daar niet bij 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 7, 2025

In welk land ben je dan?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 7, 2025

Het is binnen Europa dus zou ik gewoon terug moeten kunnen kijken 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 10, 2025

Hoi ​@Toylady, de gids hoort wel beschikbaar te zijn inderdaad. Ik ben niet in het buitenland, maar hier werkt het wel als ik de gids van gisteren probeer te laden. Het duurde wel iets langer dan de gids van vandaag, maar het werd geladen. Werkt het bij jou nog steeds niet, of nu wel?

Bij het terugkijken buitenshuis zijn niet alle zenders beschikbaar. Sommige zenders, zoals BBC en VRT, zijn enkel op je thuisadres terug te kijken op de tv. Dat staart er dan ook bij in de gids, dus de gids moet wel laden. 

Als het nog niet werkt, ben je mogelijk verbonden via een VPN?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 14, 2025

Ik kan nog steeds de gids van gisteren inladen, krijg grijze balken te zien. Ik heb geen VPN en zit in Portugal. Ik werk met de Portugese MEO wifi, maar ook via mobiele data werkt het terugkijken via de gids niet. 
Wel terugkijken wat de KPN voorschotelt lukt wel. 
Ik heb het idee dat je steeds minder kan met de app van KPN+ tv. 
werkt sowieso niet via de google chromecast en smart tv in het buitenland. 
wel via de gewone chromecast en dan met de mobiel de uitzendingen streamen, wat wij zelf niet prettig vinden. 
we hebben dan ook voor de chromecast NLZIET genomen die veel hapert en ook geen starchannel en TLC heeft.  Dus het blijft behelpen in het buitenland. 

Jasper van KPN
Moderator

Die grijze balken horen niet inderdaad. Heb je dat alleen als je naar de vorige dag gaat? Niet als je de huidige dag of bijvoorbeeld de volgende dag probeert te laden? Heb je dat alleen als je daar bent, of ook als je het thuis probeert in dezelfde app?

werkt sowieso niet via de google chromecast en smart tv in het buitenland. 

Dat klopt, dat hoort zo. Dat is de smart tv versie van de app en die is alleen bedoeld voor thuisgebruik, op je Nederlandse adres.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 19, 2025

ik heb het alleen wanneer ik naar de tv gids van de vorige dag/dagen ga. 
thuis in Nederland kan ik gewoon via de tv ontvanger terugkijken, maar hier in Portugal is dat niet mogelijk. 
wel krijg is de zenders van tv gemist maar ik wil vanuit de tv gids terug kunnen kijken. 

Jasper van KPN
Moderator

Niet alleen als je naar gisteren gaat dus, maar naar meerdere dagen?

De tv-ontvanger is iets anders dan de app, dat het daar wel werkte zegt niets over hoe het in de app gaat. Daarom ben ik nog benieuwd of in Nederland wel de vorige dag(en) kon laden in de app, of daar ook niet.