Skip to main content

goedenavond,

 

hoe kan het zijn dat wij als al jaren trouwe klant aan KPN, nu moeten gaan betalen voor Viaplay, terwijl nieuwe klanten deze gratis krijgen.

moeten we we nu overstappen of wat kunnen we hieraan doen?

is dit de dank van KPN?

dat hoop ik toch niet?

 

mvg Martin 

Hallo @Martin99 ,

De volgende reactie van KPN is ook op jou van toepassing : 

We vinden het een hele eer dat je al vele jaren een trouwe klant bent. Bedankt voor je vertrouwen in ons :green_heart:

Elke dag werken we aan een nóg beter KPN. Zo blijven we investeren in een snel en stabiel netwerk, die juist nu heel belangrijk is. En in nieuwe diensten en een innovatieve oplossingen. Zo stellen we een zo aantrekkelijk mogelijk pakket voor je samen. Met aanvullende diensten, zoals Netflix ,SpotifyAmazone Prime en nog veel meer. 
Om klanten, nieuw en bestaand, te belonen in dat vertrouwen, is er KPN Compleet en kpn Hussel. Wanneer je meerdere diensten van ons afneemt, krijg je méér voordelen. Blijvend!

 

Dus : 

Ik begrijp goed dat je graag Viaplay liever gratis krijgt. Maar……... Iedere nieuwe klant krijgt eenmalig een welkomstgeschenk. Momenteel geven ze korting op het abonnement of Viaplay als cadeau bij een nieuwe abonnement. Wanneer ze dat vaker doen, wordt dat links- of rechtsom verrekend in het maandbedrag van iedere gebruiker. Dat is ook niet de bedoeling. KPN investeert liever in een goed netwerk, zodat al de klanten daarvan kunnen profiteren. En hopelijk tevreden zijn met de dienstverlening.


Heel simpel.  Kpn zou dan 2.5 miljoen abonnementen bij Viaplay af moeten sluiten en dat is onbetaalbaar. Of dacht je dat Viaplay het allemaal gratis doet.


Beste Noordzee, en Beste Joep1965,

 

ik ben het er niet helemaal mee eens, ik begrijp dat jullie nieuwe klanten willen werven met deze actie, maar de nieuwe klanten krijgen evenveel korting op hun abonnement als een bestaande klant met het zelfde pakket, dus daar ligt niet het verschil, het verschil maken jullie met het gratis weggeven van Viaplay voor nieuwe klanten en niet voor bestaande klanten.

 

misschien kunnen we beter overstappen naar een andere provider, zoals ik al eerder aangaf, is dit de dank van KPN dat we al zoveel jaren trouwe klant zijn bij KPN (inmiddels een pakket van ruim 100,00 euro/ maand).

 

 

mvg Martin.

 


Prima @Martin99 ,

Een duidelijke reactie. Ik begrijp je frustratie ergens ook wel. 

Een klant die regelmatig overstapt van provider is daardoor goedkoper uit. Maar het geeft wel weer een hoop gedoe met verschillende apparatuur, apparatuur terugsturen en bv verschillende e-mailadressen etc, etc. 

Het staat je vrij om ergens anders rond te kijken. Als je minimaal zes maanden ergens anders klant wordt, kun je na die zes maanden weer terugkomen bij KPN en dan gaan profiteren van de actie van dat moment.   


Ik vind dit van KPN een gemiste kans om trouwe klanten te belonen, ook schandalig eigenlijk! op deze manier hoef je viaplay niet af te sluiten bij kpn want het is namelijk net zo duur als dat je gewoon via Viaplay een abonnement afsluit die paar maanden voor € 9,99 is totaal geen optie daarna gewoon de volle mep. Wij betalen al bijna € 80.00 in de maand, en sinds we glasvezel hebben is het bereik ook nog eens minder geworden, voorheen kon ik in de tuin zitten met de wifi nu kom ik maar tot aan de achterdeur, Nee KPN is er niet voor trouwe leden Helaas voor ons geen F1 meer vanwege de te hoog oplopende kosten!!!!

Mvg José


U krijgt als vaste klant regelmatig leuke kleinere kadootjes.  U begrijpt toch wel dat het onbetaalbaar is om voor iedere klant een Viaplay abonnement af te sluiten of dacht u dat Viaplay het allemaal voor niets doet.


nee Joep, ik zeg niet dat ik viaplay gratis wil, maar een iets vriendelijkere korting op je viaplay abonnement was wel leuk geweest. 

Over welke kleinere cadeautjes heb je het?? ik heb nog nooit iets gekregen, buiten dat het abonnement iedere keer duurder word!!


ik heb nog nooit iets gekregen, buiten dat het abonnement iedere keer duurder word!!

Dat kan ik me niet voorstellen.

Toen jij jouw abonnement afsloot of anders wel bij het overzetten naar de laatste abonnementsvorm heb jij vast en zeker ook een aantal maanden korting ontvangen. 


Ik was al enige jaren klant van Telfort en daarna overgenomen door KPN.

Nu krijg ik korting op Viaplay voor 9,99 euro.

Een jaarabonement via Viaplay kost 99 euro. Dat is 8,25 euro per maand.

Waarom zou ik dan voor een abonement bij KPN kiezen?

Je betaald dan 1,74 euro meer.

Wat krijg je bij een KPN abonement met Viaplay meer dan een los abenement bij Viaplay?


U krijgt als vaste klant regelmatig leuke kleinere kadootjes.  U begrijpt toch wel dat het onbetaalbaar is om voor iedere klant een Viaplay abonnement af te sluiten of dacht u dat Viaplay het allemaal voor niets doet.

Welke kadootjes?


ik heb nog nooit iets gekregen, buiten dat het abonnement iedere keer duurder word!!

Dat kan ik me niet voorstellen.

Toen jij jouw abonnement afsloot of anders wel bij het overzetten naar de laatste abonnementsvorm heb jij vast en zeker ook een aantal maanden korting ontvangen. 

 


Dus, is het voordeliger om geen vaste klant meer te blijven en elk jaar te switchen??


Overstappen is een keuze… bedenk wel dat bij andere providers wellicht een mindere helpdesk is of mindere voorwaarden voor de verbinding(en)…


Volgens betrouwbare vegelijkingssites is bij Ziggo de helpdesk inmiddels ook op orde en bovendien ook in het weekend bereikbaar. Dit laatste in tegenstelling tot de KPN helpdesk.

Wat de diensten betreft heb ik geen klagen bij KPN maar 50% korting bij Ziggo is toch wel de moeite waard om een overstap te overwegen.

Als verwoed F1 fan ben ik uitermate teleurgesteld in het (ontbreken van een) aanbod voor trouwe leden i.z. Viaplay. Ziggo wist de race fans de afgelopen jaren te binden door de uitzendrechten op zich te nemen.


Inmiddels ben ik al bijna 40 jaar bij KPN en zijn rechtsvoorgangers. Het verbaasd mij zeer, dat nieuwe klanten Viaplay 9 maande gratis krijgen en trouwe klanten daar voor moeten betalen. Al is het met korting.  Alle redenen hierboven die dat tegenspreken, doet mij niet van mijn standpunt veranderen.


Inmiddels ben ik al bijna 40 jaar bij KPN en zijn rechtsvoorgangers. Het verbaasd mij zeer, dat nieuwe klanten Viaplay 9 maande gratis krijgen en trouwe klanten daar voor moeten betalen. Al is het met korting.  Alle redenen hierboven die dat tegenspreken, doet mij niet van mijn standpunt veranderen.

Dat zeg ik. Helemaal mee eens, al met al diep triest. 


Maar vertel dan eens wie dat dan gaat betalen?? 


Het verbaasd mij zeer, dat nieuwe klanten Viaplay 9 maande gratis krijgen...

Dat is gewoon een welkomstcadeau. Dat doet KPN al jaren. Bijvoorbeeld soms ook gratis tv's ofzo. Die kosten nog veel meer dan 9 maanden gratis viaplay. 


Beste Joep1965,

Dat betalen de trouwste klanten en niet de nieuwe en dat maakt het zo onredelijk.

Mijn voorstel: Trouwe klanten nav het aantal extra voordelen bieden en dan geen extra B films die al iedereen al gezien heeft.

 


Nog veel beter: volledig stoppen met alle kortingen.


Dat betalen de trouwste klanten en niet de nieuwe en dat maakt het zo onredelijk.

Natuurlijk betalen de nieuwe dat ook want ook voor hun geldt dat een stukje van hun abonnementsgeld bedoeld is om die welkomstcadeau's te bekostigen.

En waarom wel deze ophef voor een paar maanden "gratis" Viaplay terwijl ik nooit iemand hoor over de andere keuzen van het welkomstcadeautje.

 


Nog veel beter: volledig stoppen met alle kortingen.

En de abonnementsprijs daarbij iets verlagen.


Of het aanbod iets uitbreiden, meer TV zenders in het standaard pakket, het hoefd van mij dan niet goedkoper.


Of het aanbod iets uitbreiden, meer TV zenders in het standaard pakket, het hoefd van mij dan niet goedkoper.

Daar ben ik dan weer minder een voostander van.


Hallo @Martin99 , nieuwe klanten krijgen het ook niet gratis, want als nieuwe klant kun je ook kiezen voor 6 maanden korting, dat is contant geld, maar als je dan kiest voor Viaplay, krijg je geen korting en betaal je dus eigenlijk voor Viaplay.