Skip to main content

Ik vind het vreemd dat KPN niet samenwerkt met Film1, of Film1 niet met KPN. Andere streamingsdiensten zoals Netflix kun je wel hun app gebruiken als je het abonnement via KPN afsluit, maar bij Film1 niet. De grootste netwerk van Nederland dan zou je toch denken daar staat KPN toch tussen: 

Dus niet, aangezien KPN de nieuwe tv ontvangers hebben van Sagemcom DIW7022. Dan zou KPN toch weer eens met Film1 kunnen gaan praten? 🤔😉

Ik heb namelijk sterk het gevoel dat de films/series die op de app staan niet helemaal synchroon is met de tv ontvangers? 🤔

Maar ik kan er natuurlijk ook naast zetten. 😉

@Dennis Schreve 

 

Op de Sagacom DIW7022 kan je de Film1 app installeren.

Je moet wel een Google account hebben aangemaakt. 

 

Ik zie op KPN.com dat Film 1 nog steeds op 4 kanalen zit (als zender). 


@joop2011 je kunt geen gebruik maken van de app als je het abonnement hebt afgesloten bij KPN. 


@joop2011 je kunt geen gebruik maken van de app als je het abonnement hebt afgesloten bij KPN. 

 

Dat is eigenlijk wel een beetje vreemd.

En je kan ook niet via de site een inlog en wachtwoord aanmaken?

 

Vroeger was het met HBO (toen nog net zoals Film1) ook altijd een gedoe, maar lukte het uiteindelijk wel.

 

Ik ben benieuwd wat het antwoord van de moderater is. 😉

 

P.S.

Ik zag ook deze topic van verleden jaar.


@joop2011 je kunt geen gebruik maken van de app als je het abonnement hebt afgesloten bij KPN. 

 

Dat is eigenlijk wel een beetje vreemd.

En je kan ook niet via de site een inlog en wachtwoord aanmaken?

 

Vroeger was het met HBO (toen nog net zoals Film1) ook altijd een gedoe, maar lukte het uiteindelijk wel.

 

Ik ben benieuwd wat het antwoord van de moderater is. 😉

 

P.S.

Ik zag ook deze topic van verleden jaar.

En deze van 2 jaar geleden.

Er is dus, uiteraard, vraag naar. 

 


Dit was de reactie van vorig jaar: 

 


Hoi @Dennis Schreve, wij werken gewoon samen met Film1 hoor. Wij doen het alleen iets anders. Bij ons zijn de Film1 films te zien via de kanalen op de ontvanger. Je kan het zenderpakket Film1 daarvoor aanzetten. Alleen de app is niet te gebruiken. Dat is geen onderdeel van de samenwerking. Waarom? Daar heb ik geen antwoord op. Ik heb de contracten niet opgesteld. 


Volgens mij is die app (toegang) ook niet nodig. Het on demand aanbod is via het kpn menu toegankelijk. 


Volgens mij is die app (toegang) ook niet nodig. Het on demand aanbod is via het kpn menu toegankelijk. 

Omdat de lineaire kanalen via de ITV app toegankelijk zijn dan ga ik hierin mee. Anders zou toegang tot de Film1 app best handig zijn. Hier wordt eerder HBO genoemd, mij staat juist Videoland in het geheugen dat hier een groot verschil in zat hoe dat via KPN ging en bijvoorbeeld Ziggo.

Als ik het mij goed herinner had een KPN klant als deze Videoland als extra pakket koos een  beperkter aanbod en geen toegang tot hun app.

 

Verder is het uiteraard  niet vreemd dat het aanbod via de 4 tv kanalen beperkter is dan via de Film 1 app zelf. Lineair is iets anders dan on demand.


Volgens mij is die app (toegang) ook niet nodig. Het on demand aanbod is via het kpn menu toegankelijk. 

 

Maar niet als je op vakantie ben.

Dan is de app voor Flim1 abonnees juist wel handig. 


 

Maar niet als je op vakantie ben.

Dan is de app voor Flim1 abonnees juist wel handig. 

En dit is wat ik bedoel, Videoland heb ik ook via KPN lopen, en dan kun je wel gebruikmaken van de app van Videoland. Als je via KPN HBO en/of Disney+ hebt kun je ook volgens mij van de app gebruikmaken. 😉


Volgens mij is die app (toegang) ook niet nodig. Het on demand aanbod is via het kpn menu toegankelijk. 

 

Maar niet als je op vakantie ben.

Dan is de app voor Flim1 abonnees juist wel handig. 

Op vakantie kom ik in ieder geval nauwelijks aan kijken toe. Laatst 1 week op vakantie geweest. Alleen Formule 1 gekeken en nog niet eens de hele race. Was 's avonds GP Canada. Eerst gezellig getafeld. (had m'n streamingbox mee, aan tv hotelkamer hangen en gaan. Wifi hotel was ook snel genoeg, maar het werkt ook via de Hotspot van m'n mobiel op 4G.)

Maar ja. We hebben vrije keuze als consument. Je kunt het ook gewoon via Film1 en dus de app zelf nemen. Op de DIW7022 de app downloaden en je hebt de live kanalen én het on demand aanbod.