Skip to main content

waarom wordt de viaplay app niet in de apps op tv gezet nadat dit al geactiveerd is?

Omdat KPN helemaal geen toegang heeft tot uw tv. Wel tot de tv ontvanger. Het zwarte kastje van KPN zelf dus. Maar daarvoor is geen viaplay app beschikbaar. 


Dus met als netflix en HBO gewoon als app op het zwarte kastje zetten lijkt mij. Waarom niet ?


Viaplay ondersteunt smart-tv 's ( van af bouwjaar 2016). En Android-TV, Google TV, Fire TV. 

Ik denk dat ze geen tijd en geld willen steken in de ontwikkeling van een app voor Tizen. Linux. Waar de ontvangers van KPN op werken. 

Een Chromecast HD Google TV heb je al voor net geen 4 tientjes en heb je alle vrijheid met apps. 


Dus met als netflix en HBO gewoon als app op het zwarte kastje zetten lijkt mij. Waarom niet ?

Omdat die app er niet is. Viaplay moet die maken. Maar Viaplay heeft dat nog niet gedaan. 


Ik denk dat ze geen tijd en geld willen steken in de ontwikkeling van een app voor Tizen. Waar de ontvangers van KPN op werken. 

De tv ontvangers van KPN werken niet op Tizen. Die draaien op Linux. 


Oh, ik haal die altijd door elkaar. Vooral omdat Linux voor mij zo onbekend is.

Cc @Nick83 .


Het is op ze minst toch raar vindt ik. Je kan via kpn een abonnement op viaplay nemen. Maar vervolgens kan je geen viaplay kijken op de kpn mediabox omdat de app geen Linux ondersteund.

En als je dus wat oudere tv hebt waar dus ook geen viaplay op te downloaden is. Moet ik nog een extra chromecast kopen om het dan maar vanuit me tablet of telefoon te streamen... 


@Ironburn Hetzelfde geldt voor Disney+. Ook geen app voor op de ontvanger. Dus zo heel bijzonder is het niet.


Ik heb geen Disney+ :-)

Ik was in de kpn winkel vandaag en die lieten zien dat op een oudere type ontvanger de viaplay in de app store van kpn wel zit... 


Ik heb geen Disney+ :-)

Ik was in de kpn winkel vandaag en die lieten zien dat op een oudere type ontvanger de viaplay in de app store van kpn wel zit... 

Dat kan niet. KPN heeft nooit een ontvanger gehad waar viaplay op beschikbaar was.

Hoe zag die ontvanger er uit? Welke afmetingen had die ongeveer? 


Geen idee, het was de kpn winkel in Beverwijk. Ik kwam daar vragen waarom ik het niet voor elkaar kreeg. De kpn medewerker zegt het staat in de app store. Pakte een witte kpn afstand bediening met een apps knop en echt waar de medewerker kon viaplay kiezen. Dus ik ben thuis gaan zoeken maar niks. Kpn gebeld en na ruim 1,5uur aan de telefoon gezeten te hebben vertelde de kpn medewerker dat de oudere boxen viaplay app wel hadden en de nieuwere niet. Dus ben ik ervan uit gegaan dat de kpn winkel een oudere box had staan. Maar als u zegt dat dat niet kan, geloof ik u hoor. 

Het is natuurlijk wel een beetje vaag. Oudere boxen wel volgens kpn nieuwere niet.... 


Had die afstandsbediening een zwarte achterkant? Dan had de medewerker daar een nieuw type ontvanger wat nog niet aan klanten uitgegeven word.

Buitengewoon stom van deze medewerker om dat zo te laten zien. Want u heeft daar niets aan.


Dat durf ik u niet te vertellen. De voorkant vd afstandsbediening was iedergeval wit. 

Maar uit u informatie begrijp ik dat ik zowel in de kpn winkel als bij de helpdesk van kpn verkeerd ben voorgelicht... 

Dan zit er op dit moment niets anders op dan streamen via chromecast. 


Ok. Er is de afgelopen dagen veel veranderd. De nieuwe ontvanger die de KPN medewerker in de winkel aan u liet zien, die is nu ook voor klanten beschikbaar. Op deze ontvanger werkt dus de viaplay app.

Wilt u deze ontvanger? Dan moet u langer dan een jaar klant zijn van KPN. Zodat u geen jaarcontract meer heeft. Als dit het geval is, dat kunt u bellen naar KPN: 0800-0402.


Beste Nick, 

 

Deze nieuwe ontvanger is niet toevallig de vip5202 ontvanger? Want deze heb ik namelijk :-)

 


Beste Nick, 

 

Deze nieuwe ontvanger is niet toevallig de vip5202 ontvanger? Want deze heb ik namelijk :-)

 

Nee. Deze ontvanger:

https://www.kpn.com/televisie.htm

Het is een Sagemcom DIW7022.


He balen :-)Â