Skip to main content

Ik begrijp dat F1 van Viaplay tijdelijk rechtstreeks op de televisie te ontvangen is. Waarom niet alle programma's en waarom tijdelijk?! Veel ouderen kunnen niet streamen omdat ze geen smartphone hebben...!

Ik begrijp dat F1 van Viaplay tijdelijk rechtstreeks op de televisie te ontvangen is. Waarom niet alle programma's en waarom tijdelijk?! Veel ouderen kunnen niet streamen omdat ze geen smartphone hebben...!

Omdat ViaPlay een streamingsdienst is dat werkt niet via een kanaal.
Streamen via Smartphone hoeft niet perse.
Met een recente Smart TV kan je de app rechtstreeks installeren op TV of
met chromecast met afstandsbediening met google TV maakt uw TV ook smart.


@ArjanL3 Ik weet dat het een streamingsdienst is, maar alleen F1 gaat KPN aanbieden via een kanaal. Films en Darten bijvoorbeeld niet. Het kan dus wel, vandaar mijn vraag.


@ArjanL3 Ik weet dat het een streamingsdienst is, maar alleen F1 gaat KPN aanbieden via een kanaal. 

Ook maar tijdelijk. Want dat stopt weer na een paar maanden.


De reden voor dat lineaire kanaal is dat NENT dit graag wil om te voorkomen dat er op hun streaming omgeving capaciteitsproblemen zullen gaan ontstaan.

Die capaciteitsproblemen worden vooral verwacht bij de F1 races omdat daar een groot aantal mensen op af zullen stemmen. Dat is waarom alleen F1 lineair uitgezonden gaat worden, voor de andere sporten en films verwachten ze voldoende capaciteit te hebben.


@ArjanL3 Ik weet dat het een streamingsdienst is, maar alleen F1 gaat KPN aanbieden via een kanaal. Films en Darten bijvoorbeeld niet. Het kan dus wel, vandaar mijn vraag.

KPN doet alleen Formule 1 Live uitzenden op het kanaal 225 op zaterdag en zondag.
De andere live sporten heeft KPN geen respect voor (of geen respect voor de andere klanten)
Hierover is al onderwerp geweest in topic viaplay en heb daarvoor waarschuwing gehad en sommige berichten verwijderd. 


Heeft niets met KPN te maken. Viaplay bied het gewoon niet aan. Dan kan KPN het ook niet doorgeven.


Heeft niets met KPN te maken. Viaplay bied het gewoon niet aan. Dan kan KPN het ook niet doorgeven.

Oh het kanaal 225 is ViaPlay je maakt het nu voor me verwarrend?


Heeft niets met KPN te maken. Viaplay bied het gewoon niet aan. Dan kan KPN het ook niet doorgeven.

Oh het kanaal 225 is ViaPlay je maakt het nu voor me verwarrend?

 

Zie ook antwoord van @wjb 

 

KPN mag van ViaPlay op kanaal 225 tot 1 augustus alleen de F1 op zaterdag en zondag uitzenden.

Reden is dat ViaPLay bang is dat er anders te veel data gaat lopen.

 

ViaPLay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streaming dienst.

Te kijken via de app op. oa. de Smart TV. 


Gisteren zag ik darts nog op Viaplay Xtra, daarna een statische beeld en wacht maar tot de volgende live event 🙄


Gisteren zag ik darts nog op Viaplay Xtra, daarna een statische beeld en wacht maar tot de volgende live event 🙄

 

Wat is ViaPlay Xtra? 

 

Je kan toch na het inloggen kiezen voor Sport en dan de sprot die je wilt zien?


Ik kijk op kanaal 225, mooi reclame beeld. Ik heb viaplay bij abo gevoegd. Op tablet ed gaat kijken, hoopte dat ik hem kon casten naar tv. Maar onder de afstandstoets "apps" zitten netflix, videoland ed. Maar waarom niet de viaplay app? Moet toch niet moeilijk zijn?

 

Ik vermoed  als het zo ingewikkeld is, en de F1 slecht uitgezonden wordt op tv, ik snel van abo af ben. Dan wordt het F1 pro


Ik kijk op kanaal 225, mooi reclame beeld. Ik heb viaplay bij abo gevoegd. Op tablet ed gaat kijken, hoopte dat ik hem kon casten naar tv. Maar onder de afstandstoets "apps" zitten netflix, videoland ed. Maar waarom niet de viaplay app? Moet toch niet moeilijk zijn?

 

Ik vermoed  als het zo ingewikkeld is, en de F1 slecht uitgezonden wordt op tv, ik snel van abo af ben. Dan wordt het F1 pro

 

Kanaal 225 is service, omdat ViaPlay bang is dat de datahoeveelheid tijdens de F1 veel te groot is.

Kanaal 225 is alleen op za. en op zo. tijdens de F1 en tot 1 augustus.

Verder ViaPlay via de app van ViaPlay.

ViaPlay is namelijk net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst. 


Zojuist viaplay via kpn besteld. Geactiveerd en app geïnstalleerd op smartphone. Tot nu werkt dat uitstekend.kpn Kanaal 225 inderdaad alleen stand in beeld. Met mededeling alleen f1 op zaterdag en zondag. Echter ik kan nergens een app vinden op ons Samsung smart tv 8000 model 2014 vinden. 

In consumentenbond reglement staat dat elk tv smarttoestel van welke merk dan ook door fabrikant up to dat gehouden moeten worden. Filmwereld en aanverwanten app toegankelijk gemaakt moet worden. 

Hoe en waar kan ik.deze vinden en installeren. Alvast bedankt voor het antwoorden.


Zojuist viaplay via kpn besteld. Geactiveerd en app geïnstalleerd op smartphone. Tot nu werkt dat uitstekend.kpn Kanaal 225 inderdaad alleen stand in beeld. Met mededeling alleen f1 op zaterdag en zondag. Echter ik kan nergens een app vinden op ons Samsung 8000 model 2014 vinden. 

Ik denk dat die te oud is. Op de info pagina van KPN staat:

Samsung 2016 en nieuwer

https://www.kpn.com/televisie/pakketten/viaplay.htm


@MauriceMedia 

Viaplay ondersteunt een Samsung van 2014 helaas niet. Goedkoopste oplossing is om het met een Chromecast op te lossen. Je kan het dan via je smartphone op de televisie tonen.


@MauriceMedia

Viaplay ondersteunt een Samsung van 2014 helaas niet. Goedkoopste oplossing is om het met een Chromecast op te lossen. Je kan het dan via je smartphone op de televisie tonen.

Dit is het antwoord wat ik van kpn kreeg:

Ik snap wat je zegt Erik, Viaplay is hier de leidende partij. Zij bepalen hoe en waar je hun beelden kan bekijken. 
Voor nu wens ik je een fijne dag.

Van viaplay heb ik sind 2 maart nog geen antwoord gehad op mijn vraag.

Op fb zeggen ze dat ze iedereen gaan beantwoorden maar dat het erg druk is.


Dat vind ik een slechte service. Heb nu een abonnement waarbij die niet rechtstreeks op onze grote scherm gaat werken. Ik vind dat vreemd. NETFLIX, YOUTUBE  PRIME VIDEO, VIDEOLAND, DUMPERT en nog veel meer Apps zijn er wel gewoon beschikbaar en werkend. Het ligt ook aan Samsung. Die willen gewoon dat je hun nieuwere smart tv gaat kopen. Volgens consumentenbond mag dat niet. Ze moeten blijven updaten. 

Overigens gebruik ik mijn smartphone voor andere zaken tijdens f1 race. Wel gerelateerd aan f1.  Dat gaat niet als je die moet gebruiken voor je tv 🤷‍♂️


@MauriceMedia

Overigens gebruik ik mijn smartphone voor andere zaken tijdens f1 race. Wel gerelateerd aan f1.  Dat gaat niet als je die moet gebruiken voor je tv 🤷‍♂️

Als ik van af mijn smartphone cast naar chromecast (de goedkoopste manier om een oude tv te upgraden!) dan kan ik op die smartphone nog allerlei andere dingen doen. Zoals websites bekijken en tegelijk ook bellen. Etc.

Een smartphone kan écht meer dan 1 taak tegelijk hoor.

En met andere streamingsapparaten kun je je tv voor rond de 80 euro upgraden (moderniseren!). Het is altijd goedkoper dan een nieuwe tv. Na zo’n 7 jaar worden tv’s niet meer geupgrade helaas. Maar mijn tv uit 2013 (was indertijd smart maar er werkt niets meer op) is weer '’als nieuw'’ met een chromecast :grinning::wink::thumbsup_tone3: .

Die andere streamingsapparaten, die een eigen afstandsbedieninkje hebben en dus niet afhankelijk van een smartphone of tablet zijn o.a. : '’Chromecast 4 met Google-TV'’; Xiaomi MI stick, Nokia Streaming box 8000. Er zijn er nog veel meer voor nog geen 80 euro… !

Psst: Bol.com: streaming box.


Het ligt ook aan Samsung. Die willen gewoon dat je hun nieuwere smart tv gaat kopen. Volgens consumentenbond mag dat niet. Ze moeten blijven updaten. 

Viaplay maakt de app. Niet Samsung. Als Viaplay bepaald dat hun app op oudere tv's niet werkt, dan kan Samsung daar niets aan doen. 


Het ligt ook aan Samsung. Die willen gewoon dat je hun nieuwere smart tv gaat kopen. Volgens consumentenbond mag dat niet. Ze moeten blijven updaten. 

 

Hoezo moet samsung hun TV blijven updaten, dat zou men van de consumentenbond wel willen maar er is (helaas) geen enkele wetgeving voor dan dat een toestel een bepaalde tijd behoort mee te gaan, en daar val het gebruik van een app nu juist weer niet onder, je moet beeld kunnen krijgen.

 

Viaplay maakt de app. Niet Samsung. Als Viaplay bepaald dat hun app op oudere tv's niet werkt, dan kan Samsung daar niets aan doen. 

Dat bepaald ViaPlay niet, Samsung bepaald waar de App aan moet voldoen en zet hem in de app store en maakt hem beschikbaar voor een versie van hun Tizen smart platform, als jou TV daar niet onder valt is die niet beschikbaar.


Ik heb een Panasonic smart tv uit 2017 maar kan de app ok niet vinden heb wel dat groene beeld maar verder niks


Er is naar mijn weten ook geen Viaplay app voor op de Panasonic TV's.


Er is voor Panasonic momenteel geen Viaplay app beschikbaar, @Panasonic tv .

Zie https://viaplay.com/nl-nl/devices .

Of die er nog gaat komen? Voor Viaplay een (mogelijke) weet. Niet voor ons.


Heerlijk al die verschillende smart platformen bij de verschillende TV merken, en als je dan niet groot genoeg bent heb je pech, krijg je weinig apps van de makers.

Panasonic borduurt voort op het jammer genoeg geflopte Firefox OS, een heel goed platform maar niet levens vatbaar gebleken.


 

Viaplay maakt de app. Niet Samsung. Als Viaplay bepaald dat hun app op oudere tv's niet werkt, dan kan Samsung daar niets aan doen. 

Dat bepaald ViaPlay niet, Samsung bepaald waar de App aan moet voldoen en zet hem in de app store en maakt hem beschikbaar voor een versie van hun Tizen smart platform, als jou TV daar niet onder valt is die niet beschikbaar.

Dat bepaald Viaplay wel. Op de smart tv's staan door de jaren heen verschillende versies van het besturingssysteem, Tizen dus. Een app die gemaakt word voor de huidige versie van het besturingssysteem werkt niet zomaar ook altijd op de oudere versies. Is het dan onmogelijk om die app ook op die oudere versie te laten draaien? Dat is zeker wel mogelijk. Maar viaplay kiest daar niet voor. Het is een keuze van viaplay om de oudere modellen niet te ondersteunen. 

Het werkt net als Windows. Daar heb je XP, Vista, 7, 10 en nu 11. Als een softwareontwikkelaar een programma maakt voor Windows 10, dan is de kans behoorlijk groot dat die app niet werkt onder XP. Misschien werkt die zelfs niet onder 7. Het is zeker wel mogelijk om zo'n programma ook onder 7 en XP te laten draaien. Maar ja, kost extra veel geld om dat ook te blijven ondersteunen.