Skip to main content

Ik wil laatst tv kijken op mijn smart tv via een ander netwerk via de kpn itv app blijkt het dus dat dat alleen maar in je eigen netwerk kan. Vind ik eigenlijk een beetje onzin ik denk dat veel andere mensen dat ook denken. Zou het mogelijk zijn dat ze dat veranderen voor de smart tv's?

@Papaalfa Ik vind het heel logisch, niemand zou een tv dragen naar een ander adres om daar TV te kijken. Buitenhuis kan je nog steeds de App KPN iTV op smartphone gebruiken.


Hallo @Papaalfa ,

Het idee daarachter is dat KPN dat niet faciliteert omdat het dan wel heel makkelijk zou zijn om samen met anderen de kosten voor een (aanvullend) TV-abonnement te delen. 
 

Als extra service voor de klanten die tijdelijk even op een ander adres zijn (bv vanwege vakantie), kun je wel gebruik maken van de TV-apps op je mobiel of tablet. En die kun je dan eventueel weer streamen naar een TV toe. 
 

https://forum.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-136/de-kpn-tv-app-562181


Het idee daarachter is dat KPN dat niet faciliteert omdat het dan wel heel makkelijk zou zijn om samen met anderen de kosten voor een (aanvullend) TV-abonnement te delen. 

Precies, dat is om "contract sharing" tegen te gaan. Het gebruiksgemak van de smart-TV app is toch weer een stukje beter dan casten vanaf een telefoon of tablet en daarmee is de drempel om de smart-TV app als primaire app voor TV kijken te gebruiken een stukje lager. En dat maakt de drempel om met die app mee te liften op het abonnement van iemand anders dus ook lager.

 

Als je de smart-TV app buitenshuis wilt gebruiken dan zal je ervoor moeten zorgen dat deze via een VPN verbinding met jouw eigen thuisnetwerk communiceert. Zelf heb ik de smart-TV app op een Chromecast Google TV staan en die Chromecast Google TV laat ik automatisch een WireGuard VPN verbinding opbouwen met de VPN server op mijn EdgeRouter thuis zodra de KPN smart-TV app of Netflix gestart wordt.

Twee vliegen in één klap:

1) Netflix denkt dat de Chromecast Google TV thuis gebruikt wordt zodat dat deze dus binnen het huishouden valt en er dus geen registratie als extra lid met de bijbehorende kosten hoeft te zijn.

2) Overal televisie kunnen kijken via de smart-TV app van KPN.


Dat met de vpn dat heb ik geprobeerd door een OpenVpn server optezetten in mijn netwerk thuis.

Ik kan er in vie buitenaf maar het werkt niet op mijn Android tv met OpenVpn connect.


Dat met de vpn dat heb ik geprobeerd door een OpenVpn server optezetten in mijn netwerk thuis.

Ik kan er in vie buitenaf maar het werkt niet op mijn Android tv met OpenVpn connect.

Wat werkt er dan niet?

Routeer je wel alle IP adressen via die VPN verbinding?

Of lukt het überhaupt niet om een VPN verbinding op te zetten?