Skip to main content

Ik betaal het volle pond voor Viaplay, echter ik kan enkel in het weekend naar de formule 1 kijken.

De kpn beloofde een app van Viaplay te maken, niet iedereen heeft de middelen om een smart tv of een Chrome cast aan te schaffen. Dus wanneer komt de app? Net zoals Netflix, beloften maakt schuld. Maar er veranderd niets

KPN heeft nergens beloofd dat er een App door hun gemaakt word, er is alleen toegezegd dat het de bedoeling is dat ViaPlay een app voor de KPN ontvanger maakt, en dat kan ook nog lang duren, er word namelijk nergens een datum uitgesproken dat het de verwachting is dat die er is.

Dus ja, 4 maandjes geen ViaPlay afnemen, dan heb je genoeg bespaart om de Chromecast aan te schaffen, of 6 maanden en je hebt genoeg bespaart voor de Chromecast met Google TV.

Maar als 40 euro al teveel is, is dan nu 9.99 en vanaf 1/8 13.99 per maand ook niet teveel, zeker voor een paar F1 wedstrijden die je kan zien en niks meer van wat je kan krijgen bij ViaPlay.


Bron

Welke app?!

Toch wel heel suggestief dat je zo groot met melding "Download de app" komt maar dat er vervolgens geen enkele link is om dat ook daadwerkelijk te doen.


Een klein beefje respect alstublieft. 

Mij is wel degelijk en herhaaldelijk gezegd door de telefoon dat er een app zou komen van Viaplay


 Mij is wel degelijk en herhaaldelijk gezegd door de telefoon dat er een app zou komen van Viaplay

Dat klopt een app van Viaplay en via Viaplay, daar heeft KPN niets mee van doen, die maakt de app niet, die mag de app onder voorwaarden van de leverancier beschikbaar stellen op hun apparaten.

Wanneer die app komt en of KPN die beschikbaar mag stellen op hun apparaten kun je het beste aan Viaplay vragen.

 niet iedereen heeft de middelen om een smart tv of een Chrome cast aan te schaffen.

Maar je hebt dus wel de middelen om een vermogen te betalen om naar Viaplay te kunnen kijken.

Een Chromecast is net zo duur als 2 maandtermijnen van Viaplay.

 


Mij is wel degelijk en herhaaldelijk gezegd door de telefoon dat er een app zou komen van Viaplay

Je zou inderdaad mogen verwachten dat KPN er ook voor zal gaan zorgen dat er een Viaplay app beschikbaar komt op de TV ontvangers.

Ik houd overigens mijn hart vast voor de stabiliteit van dat Viaplay platform want als er nu al capaciteitsproblemen zijn, wat zal dat dan in augustus gaan worden als de lineaire kanalen (225 bij KPN) komen te vervallen en er alleen nog maar via een app gekeken kan worden.


Viaplay kan je toch ook gewoon op pc of laptop kijken?


Hoi @Onze lieve vrouwe, welkom hier. 

Ik hoop dat je genoten hebt van de race vanmiddag. 

F1 is via de ontvanger alleen op zaterdag en zondag te kijken. De rest kun je kijken via de app op smart tv. Wanneer je die niet hebt via de app op telefoon, tablet of via de computer. 

App voor de ontvanger zalwel komen, maar wanneer is nog niet duidelijk. 


Hoi @Onze lieve vrouwe, welkom hier. 

Ik hoop dat je genoten hebt van de race vanmiddag. 

F1 is via de ontvanger alleen op zaterdag en zondag te kijken. De rest kun je kijken via de app op smart tv. Wanneer je die niet hebt via de app op telefoon, tablet of via de computer. 

App voor de ontvanger zalwel komen, maar wanneer is nog niet duidelijk. 

Ik heb wel genoten van de race vanmiddag 

Op dan een stabiele F1 tv pro app op mijn Sony Bravia tv wat op Android tv draait 

Wat betreft de baan nat en de glijpartijen 

En het uitstellen was wat minder 

 


Ik stream met de F1tv app naar mijn Philips Oled TV met ingebouwde chromecast en ook probleemloos, en wat F1tv per jaar kost ten opzichte van ViaPlay dan koop je er een mooie chromecast van zonder probleem, voor 5 maanden ViaPlay kijk je een jaar F1tv.


Ik stream met de F1tv app naar mijn Philips Oled TV met ingebouwde chromecast en ook probleemloos, en wat F1tv per jaar kost ten opzichte van ViaPlay dan koop je er een mooie chromecast van zonder probleem, voor 5 maanden ViaPlay kijk je een jaar F1tv.

Op Philips Android tv kun je ook gewoon de app op zetten (via omweg) eerder gewoon in de Playstore

De Chromecast met Google tv is de app wel gewoon uit de Playstore te downloaden

En hetzelfde geldt met de Nvidia Shield tv pro


@peter-keetfm Klopt helemaal, maar waarom moeilijk doen als het net zo makkelijk gaat via streamen vanaf de telefoon, denk ook dat het sneller gaat als de app via de TV opstarten.


Een klein beetje respect alstublieft. 

Mij is wel degelijk en herhaaldelijk gezegd door de telefoon dat er een app zou komen van ViaPlay

 

@Onze lieve vrouwe 

Zo te lezen word jouw vraag netjes beantwoord en worden er ook tips gegeven.

 

KPN is helaas afhankelijk van ViaPlay.

ViaPlay moet de app voor KPN maken.

KPN maakt zelf geen app's.

 

En een Chromecast is een heel erg goed alternatief.

Zie o.a. hier.

Dan maak je van elke tv, waar een HDMI ingang opzit, een smart tv. 😉

 

Er zijn wat betreft app's op de KPN tv decoder meer wensen.

Ook Disney+ wordt veel gevraagd.

 


@peter-keetfmKlopt helemaal, maar waarom moeilijk doen als het net zo makkelijk gaat via streamen vanaf de telefoon, denk ook dat het sneller gaat als de app via de TV opstarten.

Waarom moeilijk doen ?

Wij gebruiken 1 afstandsbediening van de Sony bravia tv ook om de vip5202 te bedienen

en de apps op tv netflix videoland discovery plus en ook de f1 tv pro app

geen zin in in de weer met tablet / smartphone


@peter-keetfmKlopt helemaal, maar waarom moeilijk doen als het net zo makkelijk gaat via streamen vanaf de telefoon, denk ook dat het sneller gaat als de app via de TV opstarten.

Waarom moeilijk doen ?

Wij gebruiken 1 afstandsbediening van de Sony bravia tv ook om de vip5202 te bedienen

en de apps op tv netflix videoland discovery plus en ook de f1 tv pro app

geen zin in in de weer met tablet / smartphone

 

“off topic”

Wij kunnen dit ook met de LG afstandsbediening van onze Oled tv.

Maar we hebben nog een Logitech Hamony One Ultimate. (wel recent een andere oplaadbare batterij ingedaan). 

“off topic"

 

@Onze lieve vrouwe

Is het al gelukt met een Chromecast? 

Zie ook de eerder gegeven antwoorden, reacties.  


Werkt best goed zo,n Chromecast Googel tv en je hoeft niet te streamen van tablet / telefoon (kan wel)

gewoon lekker via een simpele afstandsbediening en van alle apps gebruik kunnen maken via Google tv

https://www.belsimpel.nl/accessoire-detail/google-chromecast-met-google-tv-wit?its=101133814039231&gclid=Cj0KCQjw1tGUBhDXARIsAIJx01lAmTZMd8a3tGxV5BFgIjt_Q3sGq1M1bVfehKaEjkyQ41iqBiN_YZsaAqkVEALw_wcB&cntd=1

 


Werkt best goed zo,n Chromecast Googel tv en je hoeft niet te streamen van tablet / telefoon (kan wel)

gewoon lekker via een simpele afstandsbediening en van alle apps gebruik kunnen maken via Google tv

https://www.belsimpel.nl/accessoire-detail/google-chromecast-met-google-tv-wit?its=101133814039231&gclid=Cj0KCQjw1tGUBhDXARIsAIJx01lAmTZMd8a3tGxV5BFgIjt_Q3sGq1M1bVfehKaEjkyQ41iqBiN_YZsaAqkVEALw_wcB&cntd=1

 

 

Belsimpel?

Goedkoop, en daar heb je ook alles mee gezegd.

 

Gelukkig kan je de Chromecast ook bij diverse (web)winkels kopen.

Zie hier voor KPN.  informatie. 

 


Werkt best goed zo,n Chromecast Googel tv en je hoeft niet te streamen van tablet / telefoon (kan wel)

gewoon lekker via een simpele afstandsbediening en van alle apps gebruik kunnen maken via Google tv

https://www.belsimpel.nl/accessoire-detail/google-chromecast-met-google-tv-wit?its=101133814039231&gclid=Cj0KCQjw1tGUBhDXARIsAIJx01lAmTZMd8a3tGxV5BFgIjt_Q3sGq1M1bVfehKaEjkyQ41iqBiN_YZsaAqkVEALw_wcB&cntd=1

 

 

Belsimpel?

Goedkoop, en daar heb je ook alles mee gezegd.

 

Gelukkig kan je de Chromecast ook bij diverse (web)winkels kopen.

Zie hier voor KPN.  informatie. 

 

Geen probleem mee 

Heb er 2 gekocht 

Inmiddels 1 al ongeveer een jaar in gebruik