Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb afgelopen zaterdag een AppleTV 4K  gekocht en wilde de KPN televisie App er op installeren maar tot mijn grote verbazing is die er nog niet, alle grote providers zoals Ziggo, Odido, naziet etc etc hebben een TV app voor AppleTV 4K behalve KPN. Ik heb gekeken op Internet en zie dat jullie daar mee bezig zien maar dat was een bericht van enkele maanden geleden. Is het al bekend wanneer deze App online is?

 

Ik hoor graag van jullie

Groeten

Louiz Prinsen

Hij is aangekondigd. 

Overigens is de beeldkwaliteit via de TV+ Box veel beter met bitrate 14,2 Mbps. 

Het online platform gebruikt 6 Mbps streams. Met de Apple TV heb je dus zeker niet de optimale kwaliteit voor groot scherm vanaf 32".

Ik verwacht die app niet voor zomer 2025, maar dat is puur inschatting op gevoel. 

Op dit moment wordt nog druk gewerkt aan de de app voor mobiele apparaten. 


Ik snap niet dat dit zolang moet duren en waarom de App dan niet gelijk het goede beeldformaat geeft.

ik vind dit voor een bedrijf als KPN erg slecht, misschien moet ik toch maar eens gaan shoppen bij Ziggo, Odido of nlziet.

Heb eens op internet gekeken maar er werd al meer dan een jaar om gevraagd en een eind 2023 heeft KPN gezegd dat de App binnenkort komt. Het is heel raar dat jullie zolang moeten werken  om een App te maken en dan een die half bakken is!

Groeten Louiz

 

 


Waar haal je nou ineens beeldformaat vandaan? De app is er nog niet eens voor Apple TV.  En half bakken is ie ook niet aangezien ie er niet is.

Voor NLziet heb je altijd ook nog internet nodig. Bijvoorbeeld van kpn. 


Dit is wat KPN medewerker zegt over de app;

Overigens is de beeldkwaliteit via de TV+ Box veel beter met bitrate 14,2 Mbps. 

Het online platform gebruikt 6 Mbps streams. Met de Apple TV heb je dus zeker niet de optimale kwaliteit voor groot scherm vanaf 32".

Als je meer dan een half jaar moet wachten op een App die er nog steeds niet is en het eindresultaat is zoals hierboven 

Dan noem ik dit inderdaad half bakken


Dat zijn exact mijn woorden! Dus niet die van een kpn medewerker.!!

En of je nou blij wordt met Ziggo op je Apple TV... Die hebben sinds enkele maanden dan wel de eerste 10 nu in 1080p kwaliteit. De rest is nog steeds 720p. En ik kan je vertellen, daarvoor is zelfs een 32" niet aan te gluren. 

Verder kunnen we, weer, hierover discussiëren. Dat gaan we niet doen. Maar dan wordt het een herhaling van zetten in eerdere topics.  Daar verwijs ik nu dan ook naar. 

Providers zetten nu eenmaal niet echt in op kijken via een ander kastje. 

Zowel bij Ziggo als kpn ligt de focus op hun eigen kastje. 

Voor NLziet ligt het anders. Die hebben geen eigen kastje. 


Reageer