Ik heb afgelopen zaterdag een AppleTV 4K gekocht en wilde de KPN televisie App er op installeren maar tot mijn grote verbazing is die er nog niet, alle grote providers zoals Ziggo, Odido, naziet etc etc hebben een TV app voor AppleTV 4K behalve KPN. Ik heb gekeken op Internet en zie dat jullie daar mee bezig zien maar dat was een bericht van enkele maanden geleden. Is het al bekend wanneer deze App online is?
Ik hoor graag van jullie
Groeten
Louiz Prinsen
Bladzijde 2 / 2
De app voor een smart-tv is er al sinds april 2019 hoor. Bij Ziggo pas in 2020. Versie 2 alweer nu.
Hoi @Churchill-007 . Wat jammer dat dat zo vermeld is.
Wie was die verkoper? Niet een kpn winkel mag ik hopen. Want het is binnen kpn algemeen bekend dat er nog geen app voor is.
Het beleid van KPN was namelijk “kijken zonder kastje”. En dat kan met Apple TV niet want dat is dus een kastje.
Maar er gaat nu toch een app voor de Apple TV box komen.
De nieuwe app zit momenteel in ontwikkelfase.
Eerst Android-TV en Google-TV, die zit nu in testfase.
Dan Tizen (Samsung) en WebOS (LG).
Dan nog Apple-TV.
Blijf dit topic volgen:
Was medewerker/verkoper aan de deur. Doe ik nooit normaliter maar toen er eindelijk glasvezel werd gelegd bij ons in de wijk (denk als laatste van Nederland) was het eigenlijk drang naar glasvezel over te stappen zo groot dat ik aan de deur de KPN verkoper heb “geholpen”. Die zweerde dat ik geen tweede kastje nodig had voor de slaapkamer als ik maar een aaple tv had was het voldoende. Verder vertelde hij dat ik ook in aanmerking kom voor Netflix korting. Dat klopt ook niet achteraf want ik heb geen mobiel van KPN. Snap nu wel dat die gast “took me on a ride”. Bottom line - shit gevoel over KPN.
KPN zegt al meer dan een jaar dat ze een App voor de Apple TV 4K er aan komt!!
Maar ze doen niets op dit gebied. Ze willen alleen maar hun KPN kastje verkopen.
Ik heb een aantal maanden geleden NLZIET op mijn APPLETV 4K geïnstalleerd voor 7 ,95 per maand
dit werkt geweldig. En heb alle TV van KPN eruit gedaan was er helemaal klaar mee. Heb een PHILIPS TV wat welke draait op Android dat ziet er echt niet uit!! Ik gebruik voor mijn TV alleen nog maar mijn Apple TV 4K .
HEERLIJK HEERLIJK HEERLIJK
Maar ze doen niets op dit gebied.
Hoe weet je dat ze niets dan.
Ze willen alleen maar hun KPN kastje verkopen.
Maar als dat de reden zou zijn dan zouden ze toch ook geen smart-TV+ app voor Android/Google TV, WebOS en Tizen beschikbaar stellen.
P.S. Ik heb op mijn Chromecast Google TV de launcher vervangen waardoor ik al die "Google meuk'" kwijt ben en dat werkt fantastisch.
De app voor een smart-tv is er al sinds april 2019 hoor. Bij Ziggo pas in 2020. Versie 2 alweer nu.
Heb mijn Amazon TV afgestoft maar daar kan ik KPN interactive TV app vinden maar niet downloaden - er staat “unavailable”.
dus kan ik ergens inschrijven voor een beta testing voor Apple TV app?
Churchill-007 schreef:
dus kan ik ergens inschrijven voor een beta testing voor Apple TV app?
Er is nog niets bekend over wanneer een smart-TV+ app voor Apple TV beschikbaar zal komen voor bêta testing. Er is dan ook nog geen mogelijkheid om je daarvoor in te schrijven.
Is dat nog de eerste versie Amazon stick @Churchill-007 ?
Het is zo een vierkant doosje dus geen stick, maar een volwaardige Amazon TV box
Het is zo een vierkant doosje dus geen stick, maar een volwaardige Amazon TV box
Dat is de Amazon Fire TV Cube, volgens mij is het nooit officieel voor Nederland uitgebracht (van amazon.nl niet te kop, wel van amazon.de). Daarom is de appstore nog op buitenland ingesteld (waarschijnlijk Duitsland). Je moet eerst de land instelling op Nederland zetten om NL apps te kunnen installeren.
Je kan ook de land instelling ongewijzigd laten staan, dan via een alternatieve appstore (Aptoide) de KPN App installeren
Dat is de Amazon Fire TV Cube, volgens mij is het nooit officieel voor Nederland uitgebracht (van amazon.nl niet te kop, wel van amazon.de). Daarom is de appstore nog op buitenland ingesteld (waarschijnlijk Duitsland). Je moet eerst de land instelling op Nederland zetten om NL apps te kunnen installeren.
Je kan ook de land instelling ongewijzigd laten staan, dan via een alternatieve appstore (Aptoide) de KPN App installeren
Nee niet de Cube maar een platte Amazon TV kastje. En bedankt voor de tip - ga ff knutselen met regio instellingen inderdaad.
Heb sinds vandaag overgestapt op KPN Glas TV en telefoon (van Ziggo) en wat een klote dat er dus geen KPN TV+ app voor Apple TV is… verkoper heeft het zo verkocht van “een TV kastje van KPN is genoeg want in de slaapkamer la. Je met Apple TV kijken - nee dus er is geen app. Alleen AirPlay - maar dat is toch geen doen! KPN - dit had ik niet verwacht van jullie - ook omdat de verkoper fout bezig is en leugens vertelt. Als ik maar naar Odido had over gestapt …
En dan die interface van KPN TV, ik kan er niet aan wennen. Wat zit dat slecht in elkaar
Mwahh schreef:
En dan die interface van KPN TV, ik kan er niet aan wennen. Wat zit dat slecht in elkaar
Dat zal op een Apple TV niet anders zijn, de smart TV apps zien er op alle platforms hetzelfde uit en ik zie dan ook niet dat dat op een Apple TV ineens anders zal gaan worden.
KPN zegt al meer dan een jaar dat ze een App voor de Apple TV 4K er aan komt!!
Toen ik vier of vijf jaar geleden m’n Telfort Internet abonnement husselde naar kpn met TV, werd me gezegd dat de kpn app voor de Apple TV er met een half jaar zou zijn.
Maar ze doen niets op dit gebied.
Er gebeurt inderdaad weinig tot niets. Het antwoord van kpn was altijd ‘er is nog niets over bekend’. Dat is nu ‘de app voor de Apple TV komt, maar verder is er nog niets bekend’.
Dat kpn de enige Nederlandse provider is, die niets me de Apple TV doet, geeft inderdaad aan dat er, afgezien van vage, feitelijk niets zeggende mededelingen, vooralsnog niets gebeurt.
Ik heb een aantal maanden geleden NLZIET op mijn APPLETV 4K geïnstalleerd voor 7 ,95 per maand
dit werkt geweldig. En heb alle TV van KPN eruit gedaan was er helemaal klaar mee. Heb een PHILIPS TV wat welke draait op Android dat ziet er echt niet uit!! Ik gebruik voor mijn TV alleen nog maar mijn Apple TV 4K .
HEERLIJK HEERLIJK HEERLIJK
Slim bekeken
Op de Fire TV Stick zou KPN gewoon moeten werken. Dat is geen losse streamingbox maar echt een '’stokje'’ met directe hdmi plug @Churchill-007 .
Op de '’dobbelsteen'’ werkt het niet. Die is, zoals TDN vermeld, niet voor Nederland te koop. Ook niet in de Nederlandse Amazon shop. Zie de Duitse Amazon shop. En heeft dus geen toegang tot de '’Nederlandse'’ App Store. Mogelijk lukt het met sideloaden? Als je bv eerst op je laptop naar
Iets anders dan de Cube of de Stick kan ik m.b.t. Fire TV niet vinden bij Amazon.nl en Amazon.de. Of het moet de Waipu tv Stick zijn. Maar ook op die stick werkt kpn tv niet.
KPN ondersteunt (momenteel) Android-TV, Google-TV, Fire TV stick, Samsung Tizen en LG WebOS.
Gezien de lage prijs verwacht ik daar niet veel van. Ook niet voor de KPN ITV app.
Ook niet officieel voor Nederland uitgebracht; Amerikaanse import. Kan het menu Nederlands?
Als de box op "Nederland" kan en staat dan zou die in de Amazon Fire TV App Store te vinden moeten zijn.
De box moet toegang hebben tot de "Nederlandse" app store.
Ik ben afgelopen dinsdag gebeld door een verkoper van KPN, en toen aangegeven niet geintresseerd te zijn vanwege het feit dat er geen native apple-tv app is. Toen zei de verkoper; dan bel ik je over 17 dagen terug. Als deze beste man waarheid spreek, dan kunnen we de komende 2 weken ergens een app verwachten… we gaan t zien!
Gezien de lage prijs verwacht ik daar niet veel van. Ook niet voor de KPN ITV app.
Ook niet officieel voor Nederland uitgebracht; Amerikaanse import. Kan het menu Nederlands?
Als de box op "Nederland" kan en staat dan zou die in de Amazon Fire TV App Store te vinden moeten zijn.
De box moet toegang hebben tot de "Nederlandse" app store.
PeterG, heb regio aangepast maar nog steeds geen schoege. Vervolgens side loaded de apk en het werkt prima. Maar ga dat ding toch niet gebruiken want de interface is zo idioot op die fire tv versie dat het echt niet fijn is. Dus denk dat ik ga AirPlay-en voor nu en wachten op een Apple TV app
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.