Skip to main content
Beantwoord

Wanneer komt de KPN TV+ app beschikbaar voor de Google Ultra Chromecast?

• January 8, 2025
  • 20 reacties
  • 384 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

De Smart TV App kan op sommige Tv's bekabeling en Settopbox vervangen. Wanneer komt deze App beschikbaar voor de Google Ultra Chromecast??? 

Beste antwoord door wjb

Er komt geen smart-TV+ app voor de Google Chromecast Ultra, er kunnen immers geen apps op dat apparaat geïnstalleerd worden.

De smart-TV+ app komt wel beschikbaar op de Chromecast Google TV. KPN is gisteren begonnen met de uitrol naar een aantal televisies die op Android/Google TV draaien. Als dat allemaal goed gaat volgen waarschijnlijk op korte termijn ook andere apparaten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • January 8, 2025

Zit u nog in contract of buiten contract?

wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 8, 2025

Er komt geen smart-TV+ app voor de Google Chromecast Ultra, er kunnen immers geen apps op dat apparaat geïnstalleerd worden.

De smart-TV+ app komt wel beschikbaar op de Chromecast Google TV. KPN is gisteren begonnen met de uitrol naar een aantal televisies die op Android/Google TV draaien. Als dat allemaal goed gaat volgen waarschijnlijk op korte termijn ook andere apparaten.

• January 8, 2025

Jij hebt deze ​@Glasblazer ?

https://www.coolblue.nl/product/743204/google-chromecast-ultra.html

Daar kunnen geen apps op geïnstalleerd worden. Hiermee kun je alleen casten vanaf je mobiele telefoon, tablet of laptop/pc.

Op deze:

https://www.coolblue.nl/product/912778/google-chromecast-hd-met-google-tv.html

Kunnen wel apps op geïnstalleerd worden. Deze heeft ook een afstandsbediening zoals je ziet. Er is hier ook een 4K versie van voor 80 euro. En sinds kort een net nieuwe versie van die meer dan 100 euro kost.

https://www.coolblue.nl/product/952545/google-tv-streamer-4k.html

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 8, 2025

Als de App op Android TV toestellen werkt, zie ik geen enkel probleem, dat diezelfde App op ieder ander willekeurig apparaat niet zou werken. Settopbox de deur uit. 

• January 9, 2025

Als de App op Android TV toestellen werkt, zie ik geen enkel probleem, dat diezelfde App op ieder ander willekeurig apparaat niet zou werken. Settopbox de deur uit. 

Het wachten is inderdaad op de variant voor Samsungs Tizen en LG's Webos. Maar dan nog kan de settopbox niet letterlijk de deur uit, deze hoort bij het televisie abonnement.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 9, 2025

Het wachten is inderdaad op de variant voor Samsungs Tizen en LG's Webos. Maar dan nog kan de settopbox niet letterlijk de deur uit, deze hoort bij het televisie abonnement.

Bij Odido kan je een TV abonnement zonder STB bestellen, korting 2,5 € (5,-€ pro decoder, maar de 1st decoder kost alleen 2,5€)

• January 9, 2025

Bij Odido kan je een TV abonnement zonder STB bestellen, korting 2,5 € (5,-€ pro decoder, maar de 1st decoder kost alleen 2,5€)

Ik denk dat als KPN dat in zou voeren, dat ze dat enorm veel geld gaat kosten. 1000en tv ontvangers worden dan "gedumpt" denk ik. Maar uiteindelijk zal ook KPN er niet aan kunnen ontkomen om dit aan te bieden. Want is uiteindelijk wel de toekomst natuurlijk. Zo realistisch moeten we wel zijn denk ik.

Maar misschien hebben ze daarom TV+ € 2,50 duurder gemaakt. Kunnen ze later tv zonder ontvanger weer aanbieden voor 10 euro 😄

wjb
Wijsgeer
  • January 9, 2025

Ik denk dat als KPN dat in zou voeren, dat ze dat enorm veel geld gaat kosten. 1000en tv ontvangers worden dan "gedumpt" denk ik.

Ik denk dat de operationele kosten van het centrale TV platform dan sterk zullen stijgen omdat er dan veel meer unicast distributie zal zijn en dat betekent veel meer data dat over het net moet met de daarbij behorende netwerk en server capaciteit.

Het is ook niet voor niets dat de bitrate en daarmee de beeldkwaliteit, bij unicast distributie lager is dan bij multicast distributie. En laat nu juist de beeldkwaliteit bij Odido tot veel klachten leiden, dan weet je nu ook wat daar (gedeeltelijk) de oorzaak van is.

Het is dan ook niet voor niets dat KPN de smart-TV app positioneert als voor gebruik op een tweede televisie.

• January 9, 2025

Dat is mij bekend maar de topicstarter is gezien de vraag klant bij KPN niet bij Odido. Mogelijk wordt ook niet letterlijk de deur uit doen bedoeld.

• January 9, 2025

Een 2de of 3de tv box kan wel letterlijk de deur uit. Het is dat ik nu gratis opnemen heb door de 2de tv ontvanger. En dat moet ik dan betalen als ik de 2de ontvanger weg doe. Dus ik schiet er niets mee op. Maar anders wist ik het wel. Dan ging die 2de ontvanger vandaag nog weg.

• January 9, 2025

Een 2de of 3de tv box kan wel letterlijk de deur uit.

De vraag gaat over de Chromecast ultra daarmee is een tv box ook niet nodig voor een tweede of derde tv. Alleen moet er dan worden gecast.

Voor het opnemen maakt het niks uit of je nu €5,00 voor het opnemen betaald of voor een tweede box dat blijft gelijk.

wjb
Wijsgeer
  • January 9, 2025

Voor het opnemen maakt het niks uit of je nu €5,00 voor het opnemen betaald of voor een tweede box dat blijft gelijk.

Voor lopende contracten is dat inderdaad het geval maar voor nieuwe contracten is het opnemen pakket niet meer gratis vanaf twee TV ontvangers.

• January 9, 2025

Voor lopende contracten is dat inderdaad het geval maar voor nieuwe contracten is het opnemen pakket niet meer gratis vanaf twee TV ontvangers.

En als ik in de toekomst een keer m'n abonnement vernieuwd. Naar de nieuwste abonnementsvorm. Dan zal dat ook voor mij gelden. Dus hup weg dat ding dan. Op de 32 inch tv boven kan makkelijk via chromecast gekeken worden.

wjb
Wijsgeer
  • January 9, 2025

En als ik in de toekomst een keer m'n abonnement vernieuwd. Naar de nieuwste abonnementsvorm. Dan zal dat ook voor mij gelden. Dus hup weg dat ding dan. Op de 32 inch tv boven kan makkelijk via chromecast gekeken worden.

Klopt en dat is ook precies waar de smart-TV+ app voor bedoeld is, voor gebruik op een tweede televisie. Overigens kan de smart-TV+ app mijns inziens ook prima op een 42 inch televisie gebruikt worden, ook dan is de beeldkwaliteit acceptabel.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 11, 2025

Ik kreeg via e-mail gisteren bericht van de KPN dat de KPN+ App in de Playstore was gezet. Onduidelijk allemaal. Deze App voorkomt op een Televisie dat je aan een settopbox vastzit. Deze App is er nu ook voor mijn Chromecast Ultra. Is de kwaliteit van tv kijken nu hetzelfde als met een settopbox of, is dat met een TV+ App altijd minder. Maakt niet uit of je deze op je TV installeert of op een Chromecast

Ik vind het overigens geen enkele probleem dat de KPN mij maandelijks en tarief in rekening brengt. Ik wil zo min mogelijk draden en hardware in mijn huis. 

wjb
Wijsgeer
  • January 11, 2025

Deze App is er nu ook voor mijn Chromecast Ultra.

Nee, die app is er helemaal niet voor de Chromecast Ultra immers op een Chromecast Ultra kunnen helemaal geen apps geïnstalleerd worden.

Is de kwaliteit van tv kijken nu hetzelfde als met een settopbox of, is dat met een TV+ App altijd minder. 

De TV streams van de apps en site hebben een lagere beeldkwaliteit dan op de TV ontvanger en al helemaal als we kijken naar de Nederlandse publieke en commerciële zenders.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 11, 2025

Ik heb de TV+ App op de Chromecast met Google TV 4K geinstalleerd. Dacht dat dit de ultra was.T
Maar het is helder de kwaliteit is volgens de deskundigen hier gewoon minder. Andere Apps kunnen 4K leveren en Youtube kan ook 4K leveren, maar KPN doet dat bewust niet. Mooi toch al die hardware en draden je kamer uit.

wjb
Wijsgeer
  • January 11, 2025

Maar het is helder de kwaliteit is volgens de deskundigen hier gewoon minder. Andere Apps kunnen 4K leveren en Youtube kan ook 4K leveren, maar KPN doet dat bewust niet.

KPN zou waarschijnlijk dolgraag 4K willen leveren alleen is het aanbod van 4K in het lineaire aanbod nog altijd heel erg laag. Dat ligt niet aan KPN maar aan het aanbod/de zenders.

• January 11, 2025

Maar het is helder de kwaliteit is volgens de deskundigen hier gewoon minder. 

Daar heeft deskundigheid eigenlijk weinig mee te maken. Er word gereageerd op basis van de persoonlijke beleving. Deels gebaseerd op de feitelijke cijfertjes de bitrate.

Het enige wat van belang is dat blijft de eigen kijk beleving en hoe goed een televisie het aangeboden materiaal verwerkt. Op mijn Samsung van 51 inch voldoet de itv app aan mijn normen. Zou ik een grotere TV kopen dan waarschijnlijk niet meer.

Van een streamingdienst verwacht ik uiteraard betere kwaliteit en dat kan als je daar de hogere kosten voor over hebt.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 13, 2025

Hi ​@Glasblazer, ik zie dat inmiddels duidelijk is dat je géén Chromecast Ultra hebt maar een Chromecast Google TV 4K, en dat de nieuwe app hier inmiddels op actief is, top!