Skip to main content

Wanneer kunnen wij surround geluid verwachten op de app?

Is niet echt meer van deze tijd dat er alleen stereo uit komt.

Daar in tegen vind ik het ook verschrikkelijk klinken als je surround bent gewend bv zoals de Arris doet.

Inderdaad! Waarom is de app kwaliteit zo achter gesteld?

Alles gaat al over de internet kabel, waarom kan de app niet gewoon dat zelfde VLAN oppikken?

Doe op zijn minst het originele geluid (dolby digital of dd+) bij de grootste zenders.


Inderdaad! Waarom is de app kwaliteit zo achter gesteld?

Alles gaat al over de internet kabel, waarom kan de app niet gewoon dat zelfde VLAN oppikken?

Ik zou zeggen, verdiep je eens in het verschil tussen multicast en unicast.

Ik denk dat je dan heel snel begrijpt waarom KPN er veel aan gelegen is om live televisie zoveel mogelijk via multicasts te laten lopen en er dus bewust voor kiest om het unicast platform een lagere beeld- en geluidskwaliteit te laten leveren.


Wat gebruikt Ziggo voor hun app?

Aangezien die wel gewoon 5.1 doet


Inderdaad! Waarom is de app kwaliteit zo achter gesteld?

Alles gaat al over de internet kabel, waarom kan de app niet gewoon dat zelfde VLAN oppikken?

Ik zou zeggen, verdiep je eens in het verschil tussen multicast en unicast.

Ik denk dat je dan heel snel begrijpt waarom KPN er veel aan gelegen is om live televisie zoveel mogelijk via multicasts wil laten lopen en er dus bewust voor kiest om het unicast platform een lagere beeld- en geluidskwaliteit te laten leveren.

 Daar zit wat in. Maar moeten wij daar de dupe van worden? Een KPN iptv kastje wordt een beetje overbodig met de huidige TVs die gewoon KPN itv app kunnen installeren.

Vandaar dat ik ook zei "op zijn minst bij de grote zenders" :)


Wat gebruikt Ziggo voor hun app?

Aangezien die wel gewoon 5.1 doet

De Ziggo app heeft een nog veel lagere beeldkwaliteit, die is geen 1080i maar zelfs maar 720p. Ik zou graag zien dat we streven naar betere beeld- en geluidskwaliteit en niet omwille van "geen apart kastje" genoegen nemen met minder kwaliteit. 


Wat gebruikt Ziggo voor hun app?

Aangezien die wel gewoon 5.1 doet

Ja inderdaad.

De Ziggo app is naar mijn mening beter, dat terzijde.

Ook het doorspoelen van opnamens kan gewoon bij alles.

Ik heb liever 720p dan 1080i. Wie nu nog interlaced video bekijkt komt echt uit de jaren 90.


Mooi zijn er het erover eens dat kpn alleen nog fatsoenlijke audio moet toevoegen.😎

Zeker nu in deze tijd dat iedereen zoveel mogelijk wil bezuinigen en een kastje minder kan daarbij helpen. 😉


Ik vind het ook van de zotte dat in deze moderne tijden geen surroundgeluid via app mogelijk is.

Met een smart tv ga je toch niet zo’n lelijk kastje in het zicht zetten.

Valt me wel op dat het oorverdovend stil blijft vanuit kant van KPN ;-)


Ik vind het ook van de zotte dat in deze moderne tijden geen surroundgeluid via app mogelijk is.

Met een smart tv ga je toch niet zo’n lelijk kastje in het zicht zetten.

Valt me wel op dat het oorverdovend stil blijft vanuit kant van KPN ;-)

Aangezien het veel makkelijker is om te ontkennen wat je niet weet/leest dan een antwoord te geven waar wij op staan te wachten.

Ik heb nu sinds kort zo een nieuwe KPN+ kastje, maar heb best vaak last van wegvallend geluid, en als ik daarover KPN bel krijg je te horen dan moet je maar de KPN TV App proberen.
Vind dat zelf niet echt een positief antwoord, zegt meer iets over de KPN+ kastje.

Naast andere ergernissen van de KPN+ kastje dat het geen volledige CEC ondersteund. 
Maar goed dat is een andere topic.