Skip to main content
Antwoord

Wanneer stopt facturering Netflix bij KPN na opzegging

• October 5, 2025
  • 6 reacties
  • 115 keer bekeken

Ik heb een Netflix abonnement dat Via KPN wordt gefactureerd,  en las dat opzeggen daarvan bij Netflix zelf moet worden gedaan gedaan. Ik heb die opzegging inmiddels bij Netflix gedaan vraag me nu af wanneer dit door KPN wordt  verwerkt en wanneer de  facturering stopt.

Beste antwoord door joop2011

@Noordzee 

Klopt niet helemaal wat jij schrijft.

Zie ook mijn eerdere reactie.

Eerste maand moet altijd volledig gedaan worden.

Daarna is er een verschil.

Heb je het abonnement via Netflix, dan stopt het na einde periode, meestal 1 maand.

Heb je het abonnement van Netflix via KPN, dat stopt het meteen als je het opzegt en krijg je het teveel betaalde bij de eerstkomende factuur retour.

Geld ook voor andere streamingdiensten (uitgezonderd Prime Video dacht ik).

Voorbeeld:

Ik had HBO via KPN.

Half augustus (had het ongeveer 6 maanden) via KPN opgezegd en het stopte meteen.

In september kreeg ik het tegoed (teveel betaalde) via de factuur retour.

LEP OP:

Als je het abonnement via Netflix (of andere streamingdienst) via Netflix het aangevraagd, moet je het via Netflix opzeggen.

Als je het abonnement van Netflix via KPN hebt aangevraagd, moet je het via KPN (MIJNKPN) opzeggen. 

6 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 5, 2025

Per de volgende factuur. Wat je teveel betaald hebt wordt verrekend, ​@Pelikanos.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 5, 2025

Helder! Dank je wel

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 5, 2025

Als je het abonnement bij KPN hebt aangevraagd, moet je het ook via KPN opzeggen.

Via MIJNKPN.

Eerste maand is volledig, daarna kan je per dag opzeggen en stopt het dezelfde dag dat je opzegt. 

Kijk in MIJNKPN of het abonnement nog actief is (verwacht van wel) en zet het vinkje uit en bevestig het in de winkelwagen van KPN. Daarna stopt het (als de eerste maand voorbij is) meteen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 5, 2025

Hallo ​@Pelikanos ,

Per de volgende factureringsperiode. Dus meestal niet per direct. Dat zijn namelijk de regels van Netflix. 

bron: 

https://help.netflix.com/nl/node/407

Wanneer worden de lidmaatschapskosten niet meer in rekening gebracht?

Als je opzegt terwijl je factureringsperiode nog niet is afgelopen, kun je Netflix blijven gebruiken totdat je account automatisch wordt opgezegd aan het einde van de factureringsperiode.

Opzeggen vóór het einde van de factureringsperiode

Als je opzegt terwijl je factureringsperiode nog niet is afgelopen, kun je Netflix blijven gebruiken tot het einde van de factureringsperiode. Bekijk je Betalingsgeschiedenis als je wilt weten wanneer we je account sluiten.

De situatie van Netflix via KPN: 

bron: 

Netflix stopzetten

Er zijn twee manieren om Netflix te stoppen. Welke manier voor jou van toepassing is, is afhankelijk vanaf wanneer je Netflix via KPN hebt. 

Heb je ononderbroken sinds vóór 26 juli 2021 Netflix via KPN? Dan kun je jouw Netflix abonnement opzeggen via Netflix.com/youraccount.

Lukt dit niet? Ga dan vanaf jouw thuisverbinding naar netflix.kpn.com en log in met jouw KPN account. Na het inloggen zie je daar een telefoonnummer samen met een servicecode van Netflix. Je kunt met deze servicecode (verficiatiecode) bellen naar het telefoonnummer van Netflix om jouw abonnement op te zeggen.

Netflix stopzetten via MijnKPN

Heb je Netflix bij KPN ná 26 juli 2021 aangezet? Dan kan je Netflix opzeggen via MijnKPN.

• Log in op je MijnKPN met je nieuwe inloggegevens
  • Kies via Producten je Thuis/Internetabonnement
  • Kies Entertainment aanpassen
  • Je wordt doorgeleid naar de bestelomgeving. Zoek daar Netflix en klik op het potloodje.
  • Er verschijnt een pop-up. Kies daar Geen. Bevestig dit met de blauwe knop Wijzigen.
  • De pop-up sluit weer, volg de aangegeven stappen om de bestelling af te ronden. 
  • Je krijgt binnen enkele minuten een e-mail ter bevestiging.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • October 6, 2025

@Noordzee 

Klopt niet helemaal wat jij schrijft.

Zie ook mijn eerdere reactie.

Eerste maand moet altijd volledig gedaan worden.

Daarna is er een verschil.

Heb je het abonnement via Netflix, dan stopt het na einde periode, meestal 1 maand.

Heb je het abonnement van Netflix via KPN, dat stopt het meteen als je het opzegt en krijg je het teveel betaalde bij de eerstkomende factuur retour.

Geld ook voor andere streamingdiensten (uitgezonderd Prime Video dacht ik).

Voorbeeld:

Ik had HBO via KPN.

Half augustus (had het ongeveer 6 maanden) via KPN opgezegd en het stopte meteen.

In september kreeg ik het tegoed (teveel betaalde) via de factuur retour.

LEP OP:

Als je het abonnement via Netflix (of andere streamingdienst) via Netflix het aangevraagd, moet je het via Netflix opzeggen.

Als je het abonnement van Netflix via KPN hebt aangevraagd, moet je het via KPN (MIJNKPN) opzeggen. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 7, 2025

Goedemorgen ​@Pelikanos , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Goed om te zien dat er zo actief met je wordt meegedacht! Heb je voor de zekerheid ook nog even in je MijnKPN omgeving gekeken? Het is inderdaad zo dat wanneer je Netflix via KPN hebt aangevraagd, ook via deze weg weer dient stop te zetten. Verwacht dat het allemaal wel goed is gekomen maar mocht je onverhoopt ergens niet uitkomen, laat het ons dan vooral weten!