Skip to main content
Beantwoord

Wat is de wachttijd voor het pauzeren van Viaplay?

• April 26, 2025
  • 9 reacties
  • 89 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik wil Viaplay tijdelijk stopzetten en zie dat er een wachttijd voor staat van één maand.

In mijn geval kan ik per 05-05-2025 stopzetten na één maand actief te zijn met een maaandabonnement (account moet bestaan blijven).

Vraag 1: Als ik stopzet op bovengenoemde datum stopt dan de toegang tot Viaplay onmiddelijk of start dan de wachttijd van een maand?

Vraag 2: Als ik zo'n 6 maanden Viaplay actief heb draaien, is er dan ook een wachttijd van een maand als ik pauzeer na die 6 maanden?

Vraag 3: Als na 6 maanden een 7e maand start kan ik die 7e maand na een week opzeggen en krijg ik het teveel betaalde bedrag dan terug?

Beste antwoord door Noordzee

Hoewel… Ik ben daar niet zeker van. Viaplay is een stilzwijgend doorlopend maandabonnement. Mogelijk is daarom naar iedere maand een wachttijd. 

Belangrijk voor mij om de juistheid te weten.

@Marlon92 heeft gelijk hoor: 

Ik wil Viaplay tijdelijk stopzetten en zie dat er een wachttijd voor staat van één maand.

Waar zie je dat? Volgens mij kan je het per direct stopzetten. De en8ge voorwaarde is wel dat je het minimaal één maand gehad moet hebben. Na 1 maand kan je het op elk moment per direct opzeggen. 

Maar omdat je twijfelt : 

Wat is de contractduur van zenderpakketten?

Het abonnement heeft een contractduur van één maand. Hierna kan je het zenderpakket per dag uitzetten. Het reeds vooruit betaalde termijnbedrag wordt op de volgende factuur verrekend.

bron: 

https://www.kpn.com/service/televisie/zenders

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

• April 26, 2025

Waar zie je dat? Volgens mij kan je het per direct stopzetten. De en8ge voorwaarde is wel dat je het minimaal één maand gehad moet hebben. Na 1 maand kan je het op elk moment per direct opzeggen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 26, 2025

@Marlon92 . Bedankt voor je reactie.

Op 05-04-2025 is mijn 1e maand ingegaan. Ik wilde 2 weken daarna pauzeren maar kreeg van KPN de melding dat opzeggen pas per 05-05-25 kan.

Dit zou dan kloppen met jouw inzichten,

Hoewel… Ik ben daar niet zeker van. Viaplay is een stilzwijgend doorlopend maandabonnement. Mogelijk is daarom naar iedere maand een wachttijd. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 26, 2025

@Marlon92 heeft gelijk hoor: 

Maar omdat je twijfelt : 

Wat is de contractduur van zenderpakketten?

Het abonnement heeft een contractduur van één maand. Hierna kan je het zenderpakket per dag uitzetten. Het reeds vooruit betaalde termijnbedrag wordt op de volgende factuur verrekend.

bron: 

https://www.kpn.com/service/televisie/zenders

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 26, 2025

@Marlon92, ​@Noordzee ,

Bedankt. Mijn vragen zijn beantwoord en mijn twijfels weggenomen. 😀

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 27, 2025

@Marlon92 . Bedankt voor je reactie.

Op 05-04-2025 is mijn 1e maand ingegaan. Ik wilde 2 weken daarna pauzeren maar kreeg van KPN de melding dat opzeggen pas per 05-05-25 kan.

Dit zou dan kloppen met jouw inzichten,

Op 4 april abonnement gestart.

Dan kan je hem op 4 mei opzeggen.

Na 4 mei kan je het dagelijks opzeggen.

Wil je ViaPlay weer hebben, moet je een nieuw abonnement aanvragen.

Via KPN of via ViaPlay zelf.

Bij start abonnement altijd minimaal 1 maand.

Via KPN daarna dagelijks opzeggen.

Via ViaPlay, per maand. 

P.S.

Als je het alleen voor F1 gebruik, dan is F1 TV Pro misschien een optie.

Zie ook hier. 

Kies voor maandelijks, anders zie je alleen het duurdere 4K abonnement. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 27, 2025

@joop2011 

Bedankt voor de aanvulling.😀

De opties zijn mij bekend. Vanwege het in-en uitschakelgemak gekozen voor KPN als intermediar.

Momenteel bekijk ik het voorprogramma met Viaplay en de races met F1 TV Pro vanwege reclameonderbrekingen bij Viaplay.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 27, 2025

@joop2011 

Bedankt voor de aanvulling.😀

De opties zijn mij bekend. Vanwege het in-en uitschakelgemak gekozen voor KPN als intermediar.

Momenteel bekijk ik het voorprogramma met Viaplay en de races met F1 TV Pro vanwege reclameonderbrekingen bij Viaplay.

Is het geen optie voor u, om om een abonnement via F1 TV pro te nemen?

Is goedkoper, geen reclame, etc.

Zie mijn link boven.

Als u ook series kijkt via ViaPlay, dan uiteraard abonnement via ViaPlay. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 27, 2025

Ik ben nog aan het overwegen om helemaal te stoppen met het kijken naar F1 racing. 
Dat gedoe van Ben S en aanhang begint me danig te irriteren dat de lol verdwijnt. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Ton! Ik zie dat de Community goed hoeft mee gedacht en ik kan dit ook bevestigen. Ik vind tot nu toe het seizoen best afwisselend en alles zit mooi dicht op elkaar. Voor de toekomst misschien leuk we hebben ook een F1 Competitie hier op de Community: 

Mocht je nog vragen hebben stel die dan gerust!