Skip to main content

Vraag aan joop2011.

wat is een Chromecast.

Hoi @egbertje, welkom hier. 

Goede vraag! 

Wat is een Chromecast? Heb je hier iets aan? :slight_smile:

Hoi @egbertje, welkom hier. 

Goede vraag! 

Wat is een Chromecast? Heb je hier iets aan? :slight_smile:

Wanneer gaan jullie deze aanbieden als extra TV-ontvanger zoals bij Ziggo?

Hallo @ArjanL3 , staat gewoon in de webshop bij KPN te koop.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1021853/google-chromecast/?pos=1651

Wanneer gaan jullie deze aanbieden als extra TV-ontvanger zoals bij Ziggo?

Dit kan al prima, alleen verkoopt KPN ze wellicht nog niet. Of je ze nou bij winkel A B C D E of F koopt maakt hierin toch verder niet uit ? Het is niet dat ze preloaded komen of iets

Chomecast V3 staat wel op de KPN shop wellicht komt de V4 waar je de app op kan installeren er binnenkort ook bij.

Hallo @ArjanL3 , staat gewoon in de webshop bij KPN te koop.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1021853/google-chromecast/?pos=1651

Ja, dat is de ouderwetse chromecast V3 maar goed KPN gaat niet altijd met zijn tijd mee.

@ArjanL3 

Je kan bij kpn al prima de '’Chromecast met Google-TV'’ als extra ontvanger gebruiken. Dat is geen enkel probleem.

Het enige verschil is dat kpn die (nog) niet verkoopt en Ziggo wel. Maar bij Ziggo kost ie denk ik gewoon hetzelfde als in elke andere winkel. Overigens lukt het mij maar niet de Ziggo-webshop te vinden…..

@ArjanL3

Je kan bij kpn al prima de '’Chromecast met Google-TV'’ als extra ontvanger gebruiken. Dat is geen enkel probleem.

Het enige verschil is dat kpn die (nog) niet verkoopt en Ziggo wel. Maar bij Ziggo kost ie denk ik gewoon hetzelfde als in elke andere winkel. Overigens lukt het mij maar niet de Ziggo-webshop te vinden…..

Ja de Chromecast V4 werk prima voor de Streamingdiensten als ViaPLay, Etc.
Maar voor de streamingdienst KPN iTV app kan ik hem niet gebruiken want ze bieden hun eigen dienst niet los aan.

Overigens lukt het mij maar niet de Ziggo-webshop te vinden…..

Hier @PeterG​​​​​​​ :wink:

Maar voor de streamingdienst KPN iTV app kan ik hem niet gebruiken want ze bieden hun eigen dienst niet los aan.

Oh, bedoel je dat, @ArjanL3 . Maar wat bedoel je met '’los'’. Je dient minimaal internet van kpn te hebben en dan kun je de dienst KPN TV afnemen. Je krijgt er dan weliswaar 1 decoder bij maar dié hóef je niet te gebruiken.

KPN TV kost….. 10 eurotjes. (inclusief decoder, dus ook zonder chromecast te gebruiken natuurlijk)

Maar welke raden jullie nu aan? De Chromecast V3 voor pakweg 40 euro of de Chromecast 4 voor pakhembeet 80 euro.  

Oh, bedoel je dat, @ArjanL3 . Maar wat bedoel je met '’los'’. Je dient minimaal internet van kpn te hebben en dan kun je de dienst KPN TV afnemen. Je krijgt er dan weliswaar 1 decoder bij maar dié hóef je niet te gebruiken.

KPN TV kost….. 10 eurotjes. (inclusief decoder, dus ook zonder chromecast te gebruiken natuurlijk)

Kijk daar wringt het nu bij KPN. Ze bieden TV en Online TV aan.
Ik heb Internet en Mobiel van KPN maar kan wel optie een streamingdienst afnemen zoals ViaPlay.
Maar zou ook graag  die optie willen hebben voor iTV app (Online TV).
Dus van één vreemde (lees ViaPlay) kan ik streamingdienst afnemen
en van hun eigen streamingdienst niet?

Maar welke raden jullie nu aan? De Chromecast V3 voor pakweg 40 euro of de Chromecast 4 voor pakhembeet 80 euro.  

Beste Noordzee,

Dat ligt er aan hoe handig je ben of gezin. 
(ik heb met ouders te maken die niet zo handig zijn met laptop of mobiel)
Ik ben voor Chromecast V4 (met afstandbediening) gegaan. Hierdoor kan je rechtstreeks de app's installeren op de Chromecast en afspelen via TV (Google TV). Je moet het zien als soort TV-Ontvanger waar je meerdere app's kan installeren.

De Chromecast V3 werkt anders de app's installeer je op een laptop of mobiel of tablet en vanaf deze apparaten stream je (casten) naar je chromecast V3 zodat het beeld op je TV komt.

PS Chromecast V4 is de enige Chromecast die alle online media (tv, films, tv-programma's, series en muziek) kan streamen in 4K Ultra HD en HDR kwaliteit/

@ArjanL3

Kijk daar wringt het nu bij KPN. Ze bieden TV en Online TV aan.
).
Dus van één vreemde (lees ViaPlay) kan ik streamingdienst afnemen
en van hun eigen streamingdienst niet?

Dat kan wel, maar dan moet je KPN TV erbij nemen voor 10 Euro. Dan krijg je ook de iTV-app. 

Ik heb ook sinds kort noodgedwongen KPN TV. Maar de decoder ligt achter de luiken, die gebruik ik niet. De app zit wel op mijn telefoon en die gebruik ik vooral als TV Gids.  Wij gebruiken Digitenne via de CI+-cam.….

Ik snap je argument totaal niet, @ArjanL3 

Ik heb Internet en Mobiel van KPN

Je kunt dus feitelijk online tv afnemen bij kpn voor 10 euro per maand.

Terwijl de vergelijkbare online TV dienst van Canaldigitaal zelfs 14,95 kost! Met zelfs minder zenders. Dus wat is het punt??? Je maakt m.i. een probleem dat er niet is.

Ik snap je argument totaal niet, @ArjanL3 

Je kunt dus feitelijk online tv afnemen bij kpn voor 10 euro per maand.

Terwijl de vergelijkbare online TV dienst van Canaldigitaal zelfs 14,95 kost! Met zelfs minder zenders. Dus wat is het punt??? Je maakt m.i. een probleem dat er niet is.

Lees bovenstaand bij Noordzee ”Ik heb ook sinds kort noodgedwongen KPN TV”
Er zijn al meerdere klanten die geen KPN TV willen alleen de dienst  KPN Online TV.
En straks zijn de TV's  zo modern met ingebouwde TV-ontvanger (chromecast)
Dat KPN de app hoeft aan te bieden.

Ik snap dat '’noodgedwongen'’ niet. Wat is nou een online tv dienst voor maar een tientje? Dat je er één losse ontvanger bij krijgt, sjoi. Die gebruik je dan toch niet. Je '’krijgt'’ de mogelijkheid om 5 online apparaten aan te melden voor dat 10-tje. En die ene ontvanger hoef je niet te gebruiken. Noordzee is echt de enige niet die 'm in de kast heeft staan.

Echt @Noordzee , @ArjanL3 . Ik snáp jullie in die opstelling gewoon niet. Ook ik gebruik KPN TV grotendeels via online (op 2 tv's, m'n laptop én de smartphone onderweg). Alleen de grote (hoofd)tv staat de ontvanger op aangesloten. Maar dat hoeft dus niet… Want die heeft ook de app.

KPN TV online voor 10 euro. Canaldigitaal-app voor 14,95. Dan is de keuze als je kpn-internet hebt toch snel gemaakt?

KPN TV = KPN online TV.

Laat ik het omdraaien. Als je KPN (online) TV neemt krijg je zelfs nog een ontvanger, euh decoder, bij. Toch handig, van kpn. Kan je het op iedere tv met hdmi gebruiken.

Dit topic lijkt veel op een topic van een paar weken geleden. Daar wilde ook al iemand tv van KPN zonder tv ontvanger. Dat kan gewoon, dan stuur je dat kastje toch terug? Probleem opgelost. Maar nee ... dat werd niet gesnapt 😄

https://forum.kpn.com/internet-9/hoe-kijk-je-itv-app-van-kpn-met-kpn-internet-zonder-kpn-tv-abbo-558857

Lees bovenstaand bij Noordzee ”Ik heb ook sinds kort noodgedwongen KPN TV”

Dat noodgedwongen is omdat ik zo 15 euro betaal voor de CI+-cam van Digitenne. Zonder KPN TV moet ik 18 euro per maand betalen. Volstrekt belachelijk, maar echt waar. Ik wil helemaal geen KPN TV of de ITV-app, maar als ik dat neem, krijg ik 3 euro korting op Digitenne. Dus daarom noodgedwongen KPN TV.    

5 euro bedoel je zeker @Noordzee ?

Dit topic lijkt veel op een topic van een paar weken geleden. Daar wilde ook al iemand tv van KPN zonder tv ontvanger. Dat kan gewoon, dan stuur je dat kastje toch terug? Probleem opgelost. Maar nee ... dat werd niet gesnapt 😄

Nee, ik mag het kastje niet terugsturen. Ik heb dat nog gevraagd, maar ik moet dat verplicht hier thuis ergens opslaan.   

Het kastje kan je niet terugsturen, @Nick83 . Als je het énige kastje terugstuurt dan wordt automatisch je KPN TV abo beëindigd. Gewoon in de kast, berging o.i.d. zetten. Moet nml wel teruggestuurd kunnen worden bij beëindiging van het KPN TV abo.

5 euro bedoel je zeker @Noordzee ?

Nee, 18 euro minus 15 euro is 3 euro voordeel. 

@Noordzee 

Dat heeft met je keuze te maken dat je die module per sé wilde hebben. Normaal zweer/zwoer je bij FTA ontangst. Je hebt nu wel het voordeel dat je binnen die 15 euro nu ook 5 apparaten met de KPN TV app kunt gebruiken. En nog een decoder ook, dus zelfs voor een oude tv met hdmi…..

Je krijgt dus wel veel meer dan die module met die paar digitenne zenders voor die 15 euro. 

Heel ander '’probleem'’ dan het niet-bestaande probleem van Arjan. Dus je reactie met '’noodgedwongen'’ zet Arjan, die KPN TV wil, dus op een totaal verkeerd gedachtespoor, hè.

Je krijgt dus wel veel meer dan die module met die paar digitenne zenders voor die 15 euro. 

Heel ander '’probleem'’ dan het niet-bestaande probleem van Arjan. Dus je reactie met '’noodgedwongen'’ zet Arjan, die KPN TV wil, dus op een totaal verkeerd gedachtespoor, hè.

Nee @PeterG ,

Het is een vergelijkbaar probleem. 

Je wilt een bepaald product van KPN afnemen, maar je wordt feitelijk gedwongen om dan ook een ontvanger van KPN-TV erbij te huren.

Dat zou niet nodig moeten zijn.

KPN zou KPN TV, Digitenne en KPN TV Online moeten/kunnen aanbieden in aparte modules. KPN TV online zou dan wellicht goedkoper kunnen zijn dan 10 euro omdat je geen ontvanger gebruikt.

Digitenne zou je apart moeten kunnen bestellen voor maximaal 10 euro als je ook internet afneemt bij KPN. 

Dit is mijn mening, en ik hoop (tegen beter weten in) dat KPN daar wat mee gaat doen.  

En ik ben het dus eens met @ArjanL3 . Hij heeft gewoon een punt. 

@Noordzee

Dat heeft met je keuze te maken dat je die module per sé wilde hebben. Normaal zweer/zwoer je bij FTA ontangst. Je hebt nu wel het voordeel dat je binnen die 15 euro nu ook 5 apparaten met de KPN TV app kunt gebruiken. En nog een decoder ook, dus zelfs voor een oude tv met hdmi…..

Ik zal het anders brengen.
Ik wil een “kroket” van KPN maar om die “kroket” te krijgen van KPN moet ik een “Friet met” erbij nemen.

En ik kijk via coax Ziggo met CI-Module en wil als toevoeging KPN Online TV.
En waarom niet Ziggo Go app omdat dat niet gaat via KPN Internet moet dan Ziggo Internet afnemen.
En dan ben ik duurder uit met het totaal pakket. (nog oude Casema abonnement).