Skip to main content

Met veel frustratie naar de Kwali en race gekeken. Via de Viaplay app op de Smart TV liep het beeld steeds na 10 minuten vast. De router opnieuw opgestart, TV opnieuw opgestart, het helpt allemaal niks. Uiteindelijk maakt F1 TV pro  gescreencast van mobiel naar TV, wat dus eigenlijk de Viaplay uitzending is maar dan met enige vertraging. Maw de kwaliteit is omgekeerd evenredig met de prijs, wat een klotezooi!! Zijn er meer mensen die daar last van hebben gehad?

Uiteindelijk maakt F1 TV pro  gescreencast van mobiel naar TV, wat dus eigenlijk de Viaplay uitzending is ...

Het is juist andersom, Viaplay "koopt" de streams van Fomula One Management (FOM), de eigenaar van Formule 1 en F1 TV.


Via KPN tv+ (DIW7022) en de Viaplay app had ik twee keer een korte hapering. Gewisseld naar de F1pro app op de DIW7022 (kastje van KPN) en verder geen verstoringen meer gehad.


Marco DD, 

Ik gebruik het KPN kastje niet en pak de Viaplay app via de smart TV (ook een Samsung). Maar streamen van Viaplay en F1 TV kan dus ook via het kastje?


Ik gebruik het KPN kastje niet en pak de Viaplay app via de smart TV (ook een Samsung). Maar streamen van Viaplay en F1 TV kan dus ook via het kastje?

De TV+ Box (7022) draait op Android TV en daarop zijn zowel de Viaplay app als de F1 TV Pro app beschikbaar.


Gek hoor. Ik kan niet anders dan een andere ervaring geven. 

Hier al vanaf de eerste race via Viaplay in 2022 goed kunnen kijken. Vorig jaar 2 x gehad dat ie vast zat. Stream verlaten, niet de app. En opnieuw gestart en probleemloos verder.

2022 eerst nog via koper. Juli '22 glas.

Gisteren en eergisteren helemaal vloeiend gekeken. 

Samsung tv uit 2019. En een Philips uit 2020.

Jammer dat het bij jouw niet zo lekker loopt. 


Hier ook nog nooit problemen gehad, nu maak ik geen gebruik van de kpn decoder maar kijk ik rechtstreeks via de app op mijn tv. 


Marco DD, 

Ik gebruik het KPN kastje niet en pak de Viaplay app via de smart TV (ook een Samsung). Maar streamen van Viaplay en F1 TV kan dus ook via het kastje?

Als ik de app via mijn Samsung tv gebruik heb ik nooit problemen, gebruik die via KPN ivm gebruiksgemak.


Mijn KPN box is een VIP 5022, is die verouderd dan? Die heeft de Viaplay en F1 TV apps niet.


Oke Peter G mooi dat het ook wel goed kan. Mijn Samsung TV is uit 2016, geen idee of dat het is. Maar Netflix ed draait probleemloos dus het lijkt me sterk.


Oh. Het kan best komen door de oudere Samsung. En dus ook oudere Tizen (besturingssysteem).

Het verbaast me zelfs dat ie het doet op die oude Samsung. 

Live streaming is andere koek dan een film of serie streamen.


Hoi @Marcel Vergonet, welkom op onze community! Wat balen dat het niet goed werkte. Als je de smart TV app gebruikt kan het helpen je TV bekabeld aan te sluiten op je experiabox.

We hebben ook een handig artikel over Viaplay:


Goedemorgen Thomas, over welke aansluiting hebben we het hier? Zowel de KPN box als de TV zijn middels een internetkabel aangesloten en een HDMI kabel ertussen. Probleem schijnt te liggen bij mijn Samsung Smart TV uit 2016 Ik heb via de chat een collega ad mobiel gekregen ivm mijn vraag om een DIW 7022 ipv mijn VIP5022,  dan kan ik de apps daarop draaien. Maar dat schijnt weer gebonden te zijn aan een nieuw jaarabonnement.....


Klopt. Onder Hussel valt alleen de Arris VIP5202.

Maar waarom koop je niet de Chromecast met Google-TV en afstandsbediening? Maar 4 tientjes en je hoeft je abonnement niet te wijzigen. 

https://www.bol.com/nl/nl/p/google-chromecast-hd-met-google-tv/9300000119991877/ 

Werkt Viaplay bij jouw wel vlot op je laptop http://viaplay.com en/of de Viaplay app in je phone?


Jij bent een KPN medewerker Peter ?

Viaplay/F1TV werkt wel op de mobiel/tablet etc.

Geen behoefte aan een chromecast als ik daar verder niks mee doe. Abonnement loopt af binnenkort dus ik ga shoppen voor verlenging of een alternatief. Voor Viaplay hoef ik niet bij KPN te blijven. Sterker nog, dan ben ik met een jaarabonnement goedkoper uit dan bij KPN. Ik vind het maandbedrag van €76,- sowieso absurd, maar dat is een andere discussie. 


Nee. Geen medewerker kpn. Staat ook nergens. 

Voor Viaplay hoef ik niet bij KPN te blijven.

Viaplay/F1TV werkt wel op de mobiel/tablet etc.

Dan is de verdenking nog sterker richting de tv.

Eh. Als je geen extra apparaatje of nieuwe smart-tv wilt aanschaffen zijn er niet zo heel veel providers die de app in de ontvanger hebben. 

Kpn: TV+ box. Abonnement vernieuwen nodig.

Ziggo: Next Mini. Ook dan moet je dus een nieuw abonnement nemen voor minimaal een jaar. En je krijgt andere mailadressen. En andere apparaten. 

Odido heeft inmiddels wel een Android-TV box. Daarop dien je zelf de app te downloaden uit de Google Play Store. Alleen met een Google account krijg je daar toegang. Als je Gmail hebt heb je een Google account. 

Overige providers hebben geen box met de Viaplay app. Budget is alleen nog de Arris VIP2952. 

Als je een laptop hebt kun je die met hdmi met je tv verbinden. En via http://viaplay.com gewoon op je tv kijken. 

Mijn advies. 

Wijzig je abonnement bij kpn als je geen streaming apparaatje wilt kopen. Met overstappen is de wijziging groter en zit je er ook daar een jaar aan vast. Kpn ben je gewend en als je de mail van kpn gebruikt hoef je dat ook niet om te zetten bij allerlei diensten. 

Enige voordeel overstappen is de korting voor nieuwe klanten bij een ander. Maar er zijn ook nadelen. Zoals bij Odido geen e-mail. En weinig keuze providers met Viaplay app in de ontvanger. 


Ok Thanks, met wat trouwe klanten korting moet dat lukken....😉