Skip to main content

Ik heb in het app menu van de tv ontvanger ( VIP 5202 ) twee Videoland apps staan, beide rood maar 1 met een klein Videoland logo en 1 met een groot Videoland logo. Welke kan ik het beste gebruiken?

@Loja je kan de Videoland app gebruiken met de grote V. Videoland V2 is dat. De andere app hoort niet meer te werken. 

Je kan voor de zekerheid jouw ontvanger nog een reset geven. Daarmee ben je weer voorzien van de nieuwste software. 


Ik heb geen app met een grote of kleine V. Op allebei de apps staat: Videoland by RTL maar op de een iets groter geschreven dan op de ander. Als ik vanavond thuis ben zal ik er eens een foto van maken. De ontvanger heb ik overigens vorige week al een reset gegeven en de twee Videoland apps zijn daarna gewoon blijven staan. Ze werken trouwens wel allebei.


Als ze allebei werken kan je een van de 2 gebruiken. Als je kan ontdekken welke versie 2 is wil ik je adviseren die te gebruiken. 


De rode is de nieuwe. 

De zwarte werkt niet meer dus dat merk je snel genoeg. Die had mijns inziens allang verwijderd moeten zijn. @Bart_Z 

Op de 2260 en 2952 is de zwarte weg.

De overgang van de zwarte naar rode is ook alweer 1½ jaar geleden. 


De twee apps die er bij mij op staan zijn allebei rood. Ik zal vanavond een foto maken.


 


De bovenstaande foto’s zijn de 2 Videoland apps die bij mij in het app menu staan.


Wel raar.

Maar ik zou dan die tussen Amazon en Xite nemen. Zie ook mijn foto van de hmb2260 HD ontvanger. 

Met de grote tekst dus. 


Die gebruik ik ook maar het blijft idd apart.


Ja apart. Ik weet ook niet anders dan dat er nog maar 1 op zou moeten staan. Vandaar ook de vraag voor de reset. Maar zou de app gebruiken met de grote letters zoals gezegd, dan komt het helemaal goed. :)


Zoals eerder gezegd heb ik de reset al gedaan maar zonder resultaat. Het lijkt er overigens gewoon op dat sommige apps er dubbel op staan. Ook XITE en NPO staan er namelijk twee keer op. Alleen heeft die van Videoland ook echt een ander logo. Ze werken wel allemaal gewoon goed.


Dan weet ik zo niet waar het misgaat, maar als het werkt is er niets aan de hand. Veel kijkplezier gewenst.


De bovenstaande foto’s zijn de 2 Videoland apps die bij mij in het app menu staan.

Ook op onze 5202 staan die twee Videoland apps.

De vraag is of het werkelijk twee apps zijn of dat beide ikoontjes naar dezelfde app wijzen.

Na het opstarten van de tweede Videoland app wordt deze automatisch bij de favoriete apps geplaatst, waarschijnlijk omdat de andere Videoland app er al stond.

Een volgende keer dat je de 5202 aan zet is die tweede Videoland app weer weg bij de favorieten.